Tips om de rugpijn te verminderen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jubbos, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dag allemaal,

ik ben nu rond de 9a10 weken zwanger en sinds ik gisteravond uit de auto stapte heb ik rugpijn gekregen, ik ga ervan uit dat het van de zwangerschap komt.
    Iemand tips hoe het een btje te verminderen?

Groetjes,

Marlous

2. Cyntje

Cyntje Lid

21 okt 2008
    12
    0
    0
    Een warm bad nemen... lekker masseren.
    Heb na een val van een paard heel veel last van mijn rug, inmiddels ben ik er wel aan gewend.
    Had er pijnstillers voor maar die mag ik nu niet meer hebben.

En vooral opletten met tillen enzo!

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Tip van mijn vlos:

Elke ochtend en avond in bed: liggend met benen opgetrokken, voeten op matras en dan de knieen uit elkaar buigen, zo ver je kunt maar niet zo ver dat het pijn doet en dan weer terug. Dat een paar keer doen.

Verder heel goed op je houding letten, rechtop zitten, op 2 benen staan, niet op 1 been leunen.

Succes!

4. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Hier ook veel last van me rug en dan voor namelijk me onderrug. En ind warm houden dat voelt lekker of ind masseren.
    Maar als je het nu al hebt dan staat je waarschijnlijk nog wat te wachten. Want bij mij is het banden pijn en ik draag ook met me rug. Want van me buik heb ik zo goed als geen last..

Gr Tam

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips! ik heb helaas geen bad maar sinds gister al 5x onder de douche gestaan en ook een kruik gekocht vandaag, zal vriendjelief eens vragen om te masseren.

Maar wat staat me dan nog te wachten? klinkt niet echt positief?!

Ga maar even googlen op bandenpijn

Liefs Marlous

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het enigste wat bij mij helpt: Rusten.
    Vaak drie keer per dag een kwartier tot een half uur comfortabel liggen.
    Ik had er ook vroeg last van maar nu is het niet te harden, ook aan de voorkant mijn ribben.
    Ik moet van mezelf steeds even rusten en daarna kan ik weer iets doen zoals koken, afwassen en mijn zoontje naar bed brengen. Daarna komt de pijn weer langzaam terug en dan helaas weer de bank op....
    Ik ben natuurlijk wel een stuk verder dan jou en het hoeft niet hetzelfde te zijn. Sterkte ;)

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook veel last van mijn onderrug/bekken en loop nu sinds vorige week bij een bekkentherapeut. Zij heeft mij als advies gegeven om zo veel mogelijk blijven te bewegen. Ook heeft ze heel veel oefeningen mee gegeven om te doen als het pijn doet en om pijn te voorkomen. Ik merk nu al dat ik er wat aan heb!
    Misschien ook wat voor jou om als het langer aanhoudt een fysio of bekkentherapeut te bellen?

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Is het gek om hier morgen even de verloskundige over te bellen voor wat tips, nee toch? heb pas over 2 weken mn 2e afspraak staan bij de verloskundige dat duurt mij nog iets te lang.
    Probeer te bewegen en te rusten, wissel het af.
    werk nu ook voor 50%, niet vanwege de rugpijn, maar vanwege de andere kwaaltjes, dus kan smiddags goed uitrusten en hoop ik dat het niet erger word..

9. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Gebruik een ondersteunende zwangerschapsband indien de pijn vermeerderd. Gebruik deze band enkel bij intensieve inspanningen.

Deel Deze Pagina