heb een mannenvraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loe, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo ik heb net een afdruk gekregen van het spermaonderzoek van mijn vriend. Van de gyn kreeg hij een tien bij wijze van spreken. Hij had 194 miljoen zaadcellen, volume was precies goed, was 2 ml.
    Nou is alles wel beweeglijk ook enzovoort, alleen ik zie dus 1 vetgedruk ( is afwijkend) getal staan. En dat is normale morfologie. Die moet in het lab groter zijn dan 15% en die is maar 8%.

Weet iemand wat dit wil zeggen en of je dan wel zwanger kunt worden?

En ik heb nog een vraagje: ben dus net bij de gyn geweest: zit ongeveer (schat hij) 3 dagen voor mijn eisprong. Zit op dag 12 van de cyclus. mijn slijvmlies was 7 mm dik en mijn follikel 16.9 mm. Is dit dan wel ok? vorige keer was mijn slijmvlies veel te dun. Ik vond mijn follikel nog niet zo groot, maar hij zegt dat het per dag echt heel hard gaat.

Kan iemand met antwoord geven? Ik wil het allemaal zo graag weten.

Groeten van Anne

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De aantallen wat het zaadonderzoek betreft zijn erg mooi. Je hebt inderdaad voor elk onderdeel bepaalde grenswaarden. Het kan best zijn dat je deze keer een iets lager aantal hebt qua morfologie. De volgende keer is dat misschien weer meer. Aangezien jullie wel heel veel zaadjes hebben, hoef je je niet zo erg zorgen te maken om het lager percentage goed gevormde zaadcellen. Je houdt er immers nog heel veel over! Met deze aantallen is dat echt geen belemmering om zwanger te worden. Stel dat je veel minder zaadcellen had, dan was het anders geweest. Dus je geen zorgen maken!

Een follikel groeit in het begin vrij langzaam, vanaf ongeveer 14 mm gaat het allemaal wat sneller. Een follikel groeit dan gemiddeld zo'n 2 mm per dag. Als je nu op 17 mm zit, zit je morgen al op 19 mm en is je eisprong in aantocht. De eisprong is als je follikel tussen de 18 en 25 mm is ongeveer. Je zou voor de zekerheid vandaag met ovulatietesten kunnen beginnen, dan kun je misschien zien wanneer je eisprong precies is.

Je baarmoederslijmvlies is op dit moment niet heel erg dik, ze zien dat het liefst rond de 10 mm als je eisprong is. Maar het duurt misschien nog wel twee dagen voordat je eisprong is en in de tussentijd groeit je baarmoederslijmvlies ook nog door.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi Jippie, zeg ik zie je onderschrift en ik wil je hartelijk feliciteren met een mooie dochter! Jullie hebben er ook heel wat voor over moeten hebben zie ik.

Ik ben wel gerustgesteld na jouw woorden over de zaadcellen. Als nu een afwijkende zaacel de eicel bevrucht (kan dat uberhaupt?) heb je dan niet meer kans op erfelijke afwijkingen bij een kind? Of hangt dat helemaal niet samen?

En de gyn had het inderdaad ook over 10mm slijmvlies. Maar zou ik daar binnen twee dagen nog aan kunnen komen of groeit het slijmvlies maar heel langzaam, heb je enig idee?

Groetjes van Anne

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Een afwijkend gevormde zaadcel kan verder genetisch volkomen in orde zijn; meestal is dat ook zo. Dat bijv. zijn staartje scheef is, zegt niets over de genetische inhoud. Maar de goedgevormde zaadcellen zwemmen veel beter en sneller en zijn dus eerder bij de eicel. Áls de afwijkend gevormde zaadcellen überhaupt de eicel al halen... Maak je dus geen zorgen!

5. Loe

Loe Niet meer actief

hihi Aquilegia, je laat me lachen met het scheve staartje hihi. Maar je stelt me wel gerust, in pricnipe hoeen we ons daar dus geen zorgen om te maken. Ik dank jullie wel!

Liefs, Anne

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Loe bij mijn vriend was dit ook zo en de gyn gaf aan dat we daar niet op moesten letten. Dus dat heb ik maar niet gedaan :)

7. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hallo Anne,

Bij mijn man was de morfologie maar 3%, veel lager dan het moet zijn dus. Hoewel het bij ons wat langer heeft geduurd (ruim anderhalf jaar) voordat we voor de eerste keer zwanger werden, zijn we toch twee keer in korte tijd spontaan zwanger geworden.
    Mijn fertiliteitsarts zei indertijd dat zij er niet echt naar kijk omdat het niet veel zegt.

Dus geen zorgen wat dat betreft, de rest van de uitslagen klinken goed!
    Heel veel succes.

Marit

8. Loe

Loe Niet meer actief

pfff, gelukkig zeg. ik heb zelf al genoeg, een niet zo dik slijmvlies (vandaag 7 mm op dag 12, ovulatie verwacht de gyn over 3 dagen) en een laag progesteron (15). Gelukkig is dit wel ok!

Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina