Blegh.... blaasontsteking!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hopmarjanneke, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vanochtend de routine-controle bij de huisarts en hij controleert standaard ook de urine op eiwit, suikers etc. Zo ook vanmorgen.... ja mevrouw, u heeft blaasontsteking! Huh :confused: ik heb hoegenaamd geen klachten hoor. Het zal allemaal wel kloppen, maar ik heb niets gemerkt.

Mja... nu dus voor 5 dagen antibioticakuurtje meegekregen en moest een kweek laten maken van een "nieuwe" plas. Dus ja, nu maar aan de pillen en vooral veeeeeeel drinken.

Meer dames last gehad van blaasontsteking tijdens de zwangerschap?

2. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    tijdens de zwangerschap merk je heel vaak niet dat je een blaassontsteking hebt! echt heel vervelend is het, ik denk dat ik ook weer een blaasontsteking heb..moet ook heeel vaak naar de wc en dan iedere keer weer denken.. goh ging ik hiervoor naar de wc? :) je moet indderdaad heeel veel drinken.. cranberrysap schijnt goed te helpen maar met die pilletjes is het ook zo over :D

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja ik heb het gehad, heel irritant, want door de antibiotica kreeg ik weer een schimmelinfectie, dus zo bleven we aan de gang. Maar nu ben ik overal vanaf :D

4. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb het ook gehad, alleen kreeg ik antibiotica die achteraf gezien niet helpt tegen de bacterie die ik had, toen ben ik heel veel cranberry sap gaan drinken en zo is het over gegaan, had wel heel veel last van de blaasontsteking.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dat was t m nou juist.... ik had ook niet echt het idee dat ik nou zo heeel vaak moest plassen, of dat het maar zulke kleine beetjes waren. Daarom had ik er ook geen erg in. Het is trouwens überhaupt de eerste keer dat ik blaasontsteking heb. (of ik moet t als klein meisje hebben gehad :) )
    Maar inderdaad de tip over Cranberrysap en andere vitamine C produkten heb ik ook gekregen.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja ik heb het nu twee keer gehad helaas. Erg irritant. Maar met antibiotica was ik er wel zo vanaf gelukkig. Sterkte ermee

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Wat me wel opvalt.... is dat ik nu iedere keer als ik opsta... en dat gebeurt natuurlijk regelmatig op je werk... dat ik dan toch wel een harde buik heb/krijg, en ze voelen dat ook nog vervelend. Hoort ook bij blaasontsteking zeker?

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb net 2 blaasontstekingen erop zitten. Ik heb ze gehad in 3 weken tijd.
    Ik had alleen heel veel buikpijn dat was het enige en verder niks.

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    jep, harde buiken hoort inderdaad bij blaasontsteking. Toen ik het de eerste keer had, was ik nog niet zo heel lang zwanger en toen heb ik voor het eerst en voor het laatst een harde buik gehad. Dus dat hoort er wel bij

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Sorrie leest deze net.

Harde buiken had ik ook ja. heel vervelend.

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb heb constant, een keertje een kuurtje geslikt, maar daarna had ik er geen zin meer in. Ik heb het al heel mn leven regelmatig en antibiotica heeft me nog nooit er van af geholpen.

Gewoon veel vitamine c, pure cranberrysap, verzurende producten, goed drinken etc.

Succes ermee

12. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Nou dames,

Ik ben superblij met dit forum... Door deze topic heb ik eerder op de avond het vermoeden gekregen dat ik ook wel eens een blaasontsteking zou kunnen hebben... Ook veel last van "irritante" harde buiken enz. Voor de zekerheid de huisartsenpost even gebeld en ik mocht langskomen. Blijkt dat ik idd een blaasontsteking/urineweg infectie heb. Had ik anders nooit bij stil gestaan dat je niet echt pijn hoeft te hebben... Nu een kuurtje van 7 dagen! En goed in de gaten houden.

Dus thanks ;)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Gelukkig maar! Ik wist wel dat je als zwangere vatbaarder bent voor een blaasontsteking, maar heb zelf dus inderdaad niets gemerkt. Beterschap gewenst.

Deel Deze Pagina