Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by meisjex, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je moet gewoon lekker doen, waar jij je goe bij voelt. Jij bent bevallen en jij bepaalt het verder ook samen met je man. Mijn moeder komt ook een paar dagen hierheen na de bevalling, maar die komt alleen. Ook mijn schoonouders zal ik veel over de vloer hebben, maar als ik het zat ben dan ben ik het zat. Als jij dus 4 dagen wilt blijven, dan moet je dat lekker doen. Je kan daarna altijd even kijken of je mensen een paar dagen over de vloer wilt hebben. Maar echt, denk aan jezelf. Jij en je kindje zijn even het belangrijkst.

2. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    Ik ben in ieder geval blij te horen dat er meerdere familie's zo zijn!
    Overigens heb ik zojuist mijn jongste zusje een mailtje gestuurd en het uitgelegd, voor haar reactie ben ik eigenlijk niet bang, want zij gaat het sowieso begrijpen.
    Het is meer mijn oudste zus die problemen gaat maken.. maar ja so be it.
    Hihi jullie reacties hebben me wat sterker gemaakt :D
    Ik wacht nu eerst het mailtje van mijn zusje even af, en dan ga ik derest morgen informeren.
    Mijn man vond het ook al een vreemd dat ze meteen met zijn 6en willen komen, dus die is ook blij dat ik het nu anders aan wil gaan pakken.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier precies dezelfde situatie. Wij wonen ongeveer 2,5 rijden vanaf Nederland en de familie komt dus ook allemaal langs.

Nu heb ik gelukkig niet zo'n opdringerige familie, maar wij hebben ook wel gezegd dat we gewoon iedereen de dag na de bevalling verwachten. Alleen mijn moeder komt waarschijnlijk z.s.m. omdat we geen kraamhulp hebben. Zij is ook de enige die mag blijven slapen. Wie er in de buurt wil blijven mag om de hoek een hotelletje zoeken, maar kom, ze mogen niet verwachten dat je voor jezelf, de baby en ook nog andere mensen gaat zorgen!

Daarbij is het jullie baby en jullie moment, dus ik zou echt heel duidelijk zijn naar je familie. Leuk dat je komt, maar blijven slapen is te veel. Zeker op zo'n moment zijn je grenzen heel belangrijk, want je krijgt er anders later zo'n spijt van! En na een paar weken kun je zelf lekker een dagje overkomen en kan iedereen je kleine bewonderen. Elke dag is anders, en ze komen toch ook niet elke dag de rest van het jaar?

4. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Doen wat voor jou het prettigste is. En als je familie erop staat om zo snel het kindje te komen bekijken... dan zoeken ze toch een hotelletje in de buurt en dan komen ze EVEN kijken en gaan daarna weer weg.
    Ik zou er niet aan moeten denken om zo kort op de bevalling al 6 mensen in huis te moeten hebben.
    Geef jouw grenzen aan hoor, ze hebben zich er maar mooi naar de schikken!

Ik ben bevallen in het ziekenhuis en moest 2 dagen blijven (niet helemaal verwacht vantevoren). Had aangegeven dat we zelf aan zouden geven als het ok was dat er visite kwam.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

pff neeee dat zou ik ooke ch tniet fijn vinden zeg. meid gewoon zeggen..sorry lieve familie maar dat sis nou net iets te veel van het goede. als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het liefst dat bezoek..ja ook de ouders en schoonouders een dag na de bevalling komen mja dat is dus echt onmogelijk. naja mijn vader zal er niet meteen zijn die woont aan de andere kant van de wereld maarr schoonmoeder, zus, schoonzusje die zie ik meteen na de bavalling. heb daar echt geen zin in.

6. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    @ Gentle, als het enkel je moeder is die blijft slapen dan zou het voor mij geen punt zijn.
    Maar ja indd 6 mensen.. is teveel van het goede.

Overigens heb ik net een mailtje van mijn zusje terug gehad.. haha en die is echt grappig.
    Ze zei; als ons oudste zus zo nodig een ' verse' baby wilt zien, dan moet ze er zelf maar nog een bij maken :) .
    Dus oftewel die heeft er absoluut geen problemen mee.
    Mijn moeder vind het verder ook geen punt.
    Nu alleen nog mijn andere 2 zussen en vriendin inlichten.

Share This Page