Wat zouden jullie doen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Duchess, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat ik me zorgen maak is ook echt uit liefde voor ze beiden.
    Ik zou ze ook graag willen helpen met dingen die ze moeilijk vind, bijv wat vaker oppassen, mee helpen in haar huishouden, maar dit wil ze niet van haar jongere zusje. Ze vind het moeilijk dat ik op mijn jonge leeftijd het beter voor elkaar heb als haar, dus het liefst wil ze mij laten zien dat zij het ook allemaal kan.

De kinderbescherming zou ik er niet zo snel bij halen. Ik weet nl dat mijn zus wel alles doet voor mijn nichtje wat in haar macht ligt, ze hebben samen een hele goede band en er is geen sprake van verwaarlozing vind ik. Mijn zus heeft alleen andere ideeen vind ik.

Ik snap alleen even niet zo goed wat het ermee te maken heeft dat ik alcoholverslaafde was(ben).
    Overigens is dit iets wat erin is geslopen door psychische problemen en waarvan je niet zo makkelijk door hebt dat het de verkeerde kant op gaat. Ik schaam me hier heel erg voor maar ik ben blij dat het me gelukt is om eraf te blijven en te kunnen zeggen dat ik het nooit meer aanraak.

2. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Daarmee bedoel ik dat je je waarschijnlijk nog beter kan inleven in haar situatie. Jij weet wat het is om ergens niet zonder te kunnen.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh zo, sorry, ik dacht alweer dat ik op mijn vingers getikt werd. ;) Sorry!
    Klopt daar heb je wel gelijk in. Het is heel zwaar maar niet onmogelijk.
    Maar zij is al zo ver dat ze het zelf moet weten. Als je verslaafd bent doe je er alles aan om aan het middel te komen, en daar komt zij aardig dicht bij in de buurt. En dat vind ik ook eng..
    Ik ga iig binnenkort met mijn nichtje verder praten, en wie weet idd dan eens richting mijn zus..

4. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ohja, wat ik nog wel even wil zeggen, Gezinnetje.
    Een joint roken om te ontspannen, dat vind ik al helemaal erg.
    Zo ben ik nl aan mijn alcoholverslaving gekomen, ik dronk ook om even lekker te ontspannen. En op een gegeven moment wil je elke avond ontspannen en het liefst om 7 uur al. Nee dat gaat er bij mij niet meer in!
    Er zijn ook andere manieren om te ontspannen.

Hummmzzzz met alle respect...maar omdat jij iets niet in de hand heb...hoeft niet te betekenen dat iedereen dat heeft. Ik blowde ook voor mijn zwangerschap en hield dit goed in de hand...Kon er makkelijk van afblijven en had totaal geen moeite toen ik moest stoppen met blowen i.v.m. zwangerschap...En ik blowde best veel! Ligt denk ik ook de persoon zelf...Eerst zeg je dat je begonnen was met drinken vanwege ontspanning...Maar paar berichten verder is het dat het om psychische problemen was...!

Zoals ik lees is voor jou 1 glas alchol of 1 joint om lekker te ontspannen met vrienden/famillie dus de neiging om verslaafd te worden. Okey, gelukkig maar dat niet iedereen dit vind...Anders zouden er geen coffeeshops en/of slijterijen meer bestaan!

Ik wil er wel bij zeggen dat ik hoop dat je geen neigingen meer heb naar alchol...! Artsen vertellen mijn pas geleden nog...Dat alcohol schadelijker is als wiet!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gelukkig verschillen mensen, anders zou de wereld maar saai zijn.

Ik zeg dus helemaal niet dat je meteen verslaafd bent als je een keer een joint rookt uit ontspanning.
    Ik zeg dat het niet slim is!
    Ik heb bij de verslavingszorg gelopen en drinken of drugs gebruiken ter ontspanning is echt fout hoor. Dat betekend niet dat ik denk dat iedereen dan meteen een verslaving heeft, dat heb ik nergens gezegd.

En nog ff, dit topic gaat niet over mij, heb nu alweer spijt dat ik hierin over mijn verslaving begonnen ben.
    Dat alcohol slecht is dat weet ik ook wel en als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het nooit meer aan raak.
    Oh en trouwens, niet kunnen ontspannen en psychische problemen, dat heeft toch echt wel een verband met elkaar. ;)

6. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    iedereen heeft een eigen mening hierover
    waarom blow je anders???
    volgens mij wel om relax te worden lijkt me ;)
    dus ook ontspanning.... iedereen kijkt hier natuurlijk anders tegen aan

7. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik bedoelde dus te zeggen dat ik hoop dat je het vol blijft houden! Was niet slecht bedoeld!

Wanneer gebruik je dan drugs of alcohol?
    En wanneer wordt dit dan wel gedoogd?

Dat je hier over je verslaving bent begonnen moet je geen spijt van hebben hoor! Zeker niet als het tot je verleden behoort! Ik heb je niet negatief willen benaderen hierover...Als dit wel zo is opgevat is dit echt niet mijn bedoeling geweest!

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Komt waarschijnlijk ook voort uit mijn eigen angst, dat ik het negatief opvatte. Sorry.
    Dit is 1 van de eerste keren dat ik openlijk zeg dat ik verslaafd ben (en hier ben ik zo anoniem als maar zijn kan hihi) en nog wel op een zwangerschapsforum, vond het niet zo slim van mezelf en daar komt dan toch onbewust een hoop angst bij kijken. ;)
    Dus sorry dat ik het verkeerd begreep!

Tuurlijk wordt drugs of alcohol vaak gebruikt voor ontspanning. Maar mij is gezegd bij verslavingszorg, als je jezelf afzondert en dan gebruikt, en dan ook nog voor de ontspanning, dan gaat het de verkeerde kant op.
    Een keer een glaasje drinken op een feestje voor de gezelligheid doen veel mensen. Maar in je eentje ergens zitten drinken/blowen/snuiven of weet ik wat, gaat volgens mijn behandelaar altijd richting een verslaving.
    Vandaar.

9. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    ik vind als je af en toe een keer blowt moet kunnen
    wel met mate, maar ja dat is eigelijk toch met alles zo...
    en tegenwoordig is zowat niks meer echt gezond!
    ik heb welis geblowt om te proberen.....
    het was snel afgelopen, ik kreeg hartkloppingen zweet aanvallen en noem maar op ik was hartstikke ziek pffffff
    ik heb het hierna nooit meer gedaan....
    ik hoop dat het allemaal goed komt voor je meid
    en vertrouw op je eigen gevoel hierover je kent zelf je eigen zus/zusje het besten

Deel Deze Pagina