Hoi hoi, Via de calculator ben ik toch eens gaan uitrekenen of dit juist zou zijn of niet. Ik heb een regelmatige cyclus (zie onderschrift) en dat zou dus betekenen dat ik rond de helft van mijn cyclus mijn ei zou moeten hebben. Theoretisch gezien was dus gister mijn eisprong. We hebben twee dagen en een dag te voren nog geklust. Dus theoretisch gezien zou ik zwanger kunnen raken. Zijn er meerdere meiden die dit zo hebben berekend en uiteindelijk een positieve test in handen hadden? Oh ja, ik zit op dit moment wel met een blaasontsteking en wat nare symptomen erbij, hoop niet dat dit invloed heeft op mijn ei! Liefs Ingrid
Lady Ingrid, ik heb het de eerste maand ook via de calculator gedaan zonder succes helaas (maar goed, kan niet altijd in 1 x raak zijn) Maar heb voor de zekerheid deze maand Ovutesten gebruikt, en wat blijkt... mijn ei was 2 dagen later dan het zou moeten zijn volgens de calculator! De natuur laat zich helaas niet calculeren, maar met ovulatietesten kun je het gelukkig wel goed zien!! Ik heb de sensitest dipsticks gebruikt en heel duidelijk een Piek gezien in de LH hormonen die aangeeft dat je eisprong er binnen 24-48uur aankomt, ik vond het erg handig! Nu nog ff 1,5 afwachten
Zo'n calculator is niet echt betrouwbaar, want je ei kan best een paar dagen eerder of later komen, en dan klus je dus mooi verkeerd! Ovu-testjes of tempen is veel betrouwbaarder, en dan kun je ook zien of je überhaupt een ei hebt en wanneer..
Hoi Ingrid, Ik zag dat je schreef dat je ei halverwege je cyclus moet komen, maar dat klopt niet. Normaal gaat men ervan uit dat je ei 14 dagen voordat je ongesteld wordt springt. Dus bij een cyclus van 28dgn is dat op dag 14, maar bij een cyclus van 32 is het dag 18. En zelfs die 14 dagen verschilt van persoon tot persoon. Bij mij springt mij ei èn dan wordt ik 13 of 14 dagen erna ongesteld. Ik ben hierachter gekomen mbv temperaturen. Als je dit alles nog niet wilt doen dan zou ik je aanraden om ovutesten te gebruiken, want die geven ong 2 dagen van te voren aan dat je eisprong eraan komt. Hopelijk heb je hier iets aan. groetjes
En die blaasontsteking kan wel degelijk een schommeling in je regelmatige cyclus aanbrengen. Het kan zijn dat je ei dan een dag of twee later komt. Maar idd, een ovutestje is wel zo handig..! Succes
Bij mij ging de calculator ook niet op, ben nu zwanger terwijl ik dacht ruim een week later een eisprong te krijgen
Temeraturen is het betrouwbaarst. Elke ochtend rond dezelfde tijd voor het opstaan, (dus ook voor plassen o.i.d.) rectaal meten. Je kunt op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting heel aardig een grafiekje bijhouden.
de calculator is niet heel betrouwbaar, hij gaat uit van een gemiddelde en aangezien elk vrouwenlichaam anders is, kun je er een paar dagen naast zitten dus ik zou zoiezo iets van een ovulatietest of temperaturen doen.
hallo ik heb ook via een calculator op zijn site mijn eisprong berekend,dat was gisteren helaas gisteren en donderdag niet geklust dus pech denk ik.. maar kan het dan toch raak zijn?? als we het woe en zaterdag wel gedaan hebben?? we zijn pas sinds juni met pil gestopt maar vind het wel heel erg spannend allemaal.. succes iedereen kuzz
Meiden, Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik vind het idd ook wel een beetje vreemd, ik heb 1 cyclus ovutesten gebruikt en had op de 21e dag (van de 28) dikke vette positieve ovutesten in de hand. Erg raar, want enkele dagen later werd ik gewoon ongesteld. Daarom vraag ik me af of het uberhaupt 'gewoon' is dat de vrouw 14 dagen voor de mens. een eisprong heeft.
Zwanger raken is niet alleen een kwestie van uitrekenen wanneer je, je eisprong hebt. Het heeft te maken met zó veel factoren! Mijn calculator klopt wel altijd, maar dat heeft niet iedereen.
14 dagen is het gemiddelde... Volgens mij moet de LF (tijd tussen ei en ongi) tussen de 10 en 16? dagen liggen. Bij mij is het elke keer 13 of 14 dagen. Als ie korter dan 10 dagen is dan kan het zijn dat het eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. Hij moet immers een lange weg naar de bm afleggen. Groetjes Cyntje78
Dan klopt het verhaal ook niet dat 14 dagen voor de volgende ongi je je ei moet hebben. Die had ik die cyclus 7 of 8 dagen voordat ik ongi werd..