hallo Allemaal! ik ben nieuw op dit forum...Aangezien mijn vriend en ik ook hebben besloten niemand te vertellen dat we gestopt zijn met de pil, is het toch heerlijk om hier eens lekker alles kwijt te kunnen! Nu hoop ik dat jullie wat advies of dergelijks hebben op mijn verhaal, ben nl. nu een beetje de kluts kwijt, en ben er erg goed in mezelf gek te maken! Het is zo, we zijn al een tijdje van plan te stoppen met de pil,maar vorige week hadden we bijna de knoop doorgehakt, ik ben dus op woensdag gestopt met de pil, helemaal happy! Maar toen ik eens ging lezen op internet kwam ik erachter dat het misschien beter was als ik de strip nog had afgemaakt....dus wat hebben we nu gedaan, donderdag de pil weer geslikt! (ik zat trouwens in mn eerste week) Waardoor we vervolgens verder hebben gelezen, en uiteindelijk afgelopen zaterdag toch gewoon gestopt zijn! Tja schiet niet echt op zo.... Maar goed nu is het dus waarschijnlijk zo dat ik morgen mijn eisprong al heb, dus sinds we daar achter zijn maar meteen al begonnen met 'klussen'....!!! maar nu vraag ik me af of ik eigenlijk wel een eisprong krijg omdat ik nu net pas gestopt ben met de pil, het kan natuurlijk ook dat ik nu gewoon ongesteld wordt toch? Ik snap er niet veel meer van, want deze vragen kun je niet googlen!!! Nou ik hoop op wat adviezen/tips...! En jullie alvast veel klusplezier!!! Groeten Cindy
Nou het is even afwachten wanneer je een eisprong krijgt. Ik zou als ik jullie was gewoon sex hebben wanneer jullie zin hebben. Als je dan na een week of 5 nog niet ongesteld bent kun je een keer een testje doen. Of je cyclus meteen weer helemaal netjes is, kun je niet voorspellen.
Het is zo dat je lichaam soms moet "ontpillen" en dus niet meteen alles goed regelt vanzelf. Zo kan je cyclus onregelmatig zijn in het begin, zo kun je zwangerschapssymptomen krijgen enz. Als je gewoon de eerste week de pil hebt geslikt heb je dus kans dat je deze maand geen eisprong zult hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn!!! Hierdoor adviseren sommige mensen ook om eerst te ontpillen zodat je cyclus op orde is en de hormonen uit je lichaam zijn. Dit HOEFT niet. Zelf heb ik ongeveer 6 jaar de pil geslikt en mijn cyclus was meteen weer regelmatig, wel ben ik er de eerste 2maanden goed ziek van geweest. Ik wens jullie veel succes met zwanger worden, en gewoon doen wat jullie hart je ingeeft.
Meid, gewoon klussen en ff aankijken ! Je lichaam moet ook nog ontpilllen en misschien is je cyclus niet gelijk weer helemaal op gang. Ik ben nu vier jaar geleden gestopt met de pil en alles was gelukkig gelijk weer regelmatig, heb nergens last van gehad. Ik wens je heel veel succes met het zwanger worden !!!!