Ik heb afgelopen maandag een MRI scan gehad van mijn pols. Vorig jaar ben ik daar aan geopereerd, omdat ik daar een peesontsteking had, maar helaas ging de pijn niet weg. Het wisselt per dag de ene dag gaat het redelijk de andere dag kan ik er niks mee. Hoef er niet eens iets mee te doen en het kan al op komen zetten. Vandaag kreeg ik de uitslag en ik blijk een peesontsteking te hebben aan de pees vanaf mijn duim. Een ander pees dan waar ik aan geopereerd ben. Nu moet ik een spalk gebruiken en kan ik medicijnen gaan gebruiken, maar als je borstvoeding geeft mag je die medicijnen niet gebruiken. De arts zei ook:als je stopt met borstvoeding wil ik je weer zien. Nu zit ik vanaf vorig jaar november al in de ziekte wet en vanaf volgende week ga ik er dus weer in vanwege mijn pols. Mijn vraag is dus of ze mij kunnen verplichten om met borstvoeding te stoppen zodat ik die medicijnen kan gebruiken? Normaal is rust ook een advies, maar dat gaat natuurlijk moeilijk met een kleine van 9 weken.
Medicatie nemen is ALTIJD vrijwillig. Niemand kan je dit verplichten. Wel vervelend zeg. Hoe doe je dat met de verzorging van je kindje? Ja als je er echt enorm last van krijgt dat de zorg voor je kindje in "gevaar" komt, is medicijnen toch misschien beter. Is fysio misschien een optie? Het is echt een dilemma voor je. Ik kreeg ook ineens het carpaal tunnel syndroom (zenuwbeknelling) en de arts wilde me opereren, maar ja dan mag je je kindje 6 weken niet tillen. Heb er dus niet voor gekozen, dan maar braces... Gaat nu ook stukken beter!
Ik probeer zoveel mogelijk met links te doen(rechts is mijn zere pols) maar merk ook al dat ik dat ook in de gaten moet houden, omdat ik aan die kant soms ook al last krijg. Fysio heb ik eerder ook al gehad, maar hielp niks. Zodra ik merk dat ik meer last krijg probeer ik er wel meer op te letten en doe ik de spalk om meestal helpt dat wel wat en is het 1 of 2 dagen later weer minder, maar helemaal zonder pijn zit ik nooit.
jeetje wat vervelend. Nee ze kunnen je zeker niet verplichten! Ik begrijp dat het heel moeilijk is omdat je ook niet wil stoppen met bv. Ik zou zeggen als de pijn onhoudbaar word of als je niet normaal je kind kan opvoeden omdat je zoveel pijn hebt stop dan en neem medicatie. Uiteindelijk heeft niemand er wat aan als je heel veel pijn zou hebben. Als je het nog trekt dan zou ik zeker niet stoppen en geen medicatie gebruiken. Is er anders ook andere medicatie die wel samen gaan met bv? Meestal bestaan er toch meerdere medicatie voor hetzelfde probleem?
Nou dat denk ik niet, want anders had hij dat vast wel gezegd lijkt mij. Ik wil toch ook nog met de huisarts overleggen, want volgens mij helpt die medicatie niet als je geen rust houdt. Rust houden is gewoon erg moeilijk nu.
misschien is een osteopaat iets. Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap en daarna aan beide armen een peesschede ontsteking gehad. Door een paar behandelingen en heel veel geduld was het na ongeveer 5-6 maanden helemaal weg. Ik heb de medicijnen ook nooit genomen omdat je die met bv niet mag maar dit was een goed alternatief.
rust is erg moeilijk als je met een pasgeboren babytje zit en het aan twee handen hebt. Wat ik wel deed was mijn polsen 's avonds inbinden met verband, dan werd ik in elk geval niet wakker van de pijn en wat ook aangeraden werd was vaak koelen (dus met een icepack of zo) maar ook daar had ik de rust niet voor. Sterkte er mee.