Hai, Ik heb een moeilijke. De dochter van mijn buurvrouw kwam net vertellen dat haar moeder in het ziekenhuis ligt met vermoedelijke longontsteking (geen mexicaanse griep) en dat haar vader nu ook al ziek wordt. Ze vroeg of ik misschien op bezoek kon gaan bij haar moeder in het ziekenhuis. Ik ken deze buren gewoon maar we zijn niet erg bevriend of zo. Ze laten de sleutel bij ons als ze op vakantie gaan. Wij niet bij hen. Zelf ben ik momenteel verkouden aan het worden en heb ik astma. Mijn eerste gevoel zegt: daar wil ik niet heen. Maar ik voel me dan ook gewoon schuldig. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik vind het heel moeilijk om dan te zeggen dat ik er niet heen wil. Sowieso moet mijn dochtertje van 2 dan mee en in deze 'griep' tijd kom ik gewoon liever niet onder zieke mensen of in een omgeving waar er zieken zijn. Vinden jullie dat raar? Ik denk er zelf aan een kaartje door de bus te doen met beterschap maar hoe zeg ik op een vriendelijke manier dat ik niet langs wil/kan gaan? Ohhh balen dit. Groeten, Charlie
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom ze aan jou vraagt of je op bezoek kunt gaan bij haar moeder? Waarom gaat ze zelf niet of familie/vrienden?
Hoihoi! Ik vind dat je best kunt uitleggen dat je jezelf niet gezond genoeg voelt om langs te gaan en dat het dan een te groot risico is om naar het ziekenhuis te gaan En als ze dat vervelend vinden, is dat hun probleem
Ik persoonlijk zou niet gaan, je kent die mensen amper een kaartje is wel voldoende denk ik hoor. Bovendien zou ik zeker niet gaan als je zelf nog wat ziekjes bent, dat maakt het voor (of jezelf) misschien wel erger.
Ja ik schrok er ook wel een beetje van. Ze is zelf 13 of zo, haar broer wel een stuk ouder. Het ziekenhuis is hier wel een beetje ver weg, maar goed je kan altijd met de bus. Ze zullen wel niet veel vrienden hebben of familie in de buurt, ze zijn een beetje een vage familie dus heel veel contact wil ik ook niet eigenlijk. Ik merk namelijk dat ze weinig contact met de rest van de straat hebben. Wij wonen hier namelijk korter dan de rest (nieuwbouw) en ze kiest er voor om ons de sleutel te geven als ze weg zijn...dus beetje gek allemaal. C.
Oef lastig hoor! Zou het niet doen als ik jou was. Als het al een beetje een vreemde familie is... straks zit je aan ze vast, bij iemand op bezoek gaan in het ziekenhuis vind ik niet iets wat je doet bij mensen die je amper kent. Zou tegen de dochter zeggen; heb er nog eens over na gedacht en ik kan helaas niet bij je moeder op bezoek. Heb een klein kindje dat snel vatbaar is voor ziektes en ben zelf ook al niet erg lekker. Succes hoor!
Ik zou het omdraaien, als je verkouden wordt/bent moet je zeker niet in de buurt komen bij iemand met longontsteking. JIJ bent dan besmettelijk namelijk.
Dat is inderdaad een goeie zeg! Daar zou ik haast niet aan denken, maar dat ik ook wat je kunt zeggen, want men zou er zieker van kunnen worden als jij langs ging!
Ik zou er niet eens heen durven gaan. Wil zelf niet ziek worden en idd het risico dat je iets meeneemt en doorgeeft aan iemand met longontsteking...pfff nee dankje!
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad niet. Heb het sowieso druk deze week met andere dingen en wil ook niet de band aanhalen met deze buren. Onvoorstelbaar dat ze mij dan vragen en verder geen goede contacten hebben via school of de buurt zelf, clubjes of wat dan ook...nou ja..mijn probleem niet. Ik doe morgen een kaartje in de bus met beterschap maar volgens mijn man hoef ik verder niet te zeggen waarom ik niet op bezoek ga. Dat snappen ze dan wel. Mochten ze het weer vragen dan zeg ik het gewoon. Groetjes, Charlie