Hoi meiden. Ik ben me flink aan het orienteren op het gebied van trouwen zoals jullie aan mijn topics kunnen zien. Wij gaan dus 10 mei 2010 trouwen, om half 10 'sochtends. Daarbij gaan 13 volwassenen en 7 kindjes mee naar het gemeentehuis. We zijn rond 10uur daar klaar en gaan dan wat foto's maken. Nu wil ik graag met deze gasten nog eventjes wat eten rond 11/half 12. Een simpel lunchbuffetje dat aan boodschappen niet al te veel geld kost en niet te veel tijd om te maken, maar wel lekker is. dusss..... TIPS TIPS TIPS!!
misschien verschillende sandwiches maken? of van die tortillas met boursin, zalm (of geitenkaas en ham bijv.) en zongedroogde tomaatjes, die kan je ook makkelijk van te voren maken en dan hoeven ze alleen nog even gesneden te worden!
Das is idd een optie, die rolletjes. Ok ga gewoon een lijstje maken met de tips die ik hier krijg: -tortillarolletjes met boursin/zalm
*Tortillarolletjes met roomkaas, fijne sla (die met reepjesworteltjesetc) en een plakje ham. (ook zonder ham lekker als je vegetariers hebt) (alles overigens bij de lidl te koop!!!) Zelf salade's maken: Gekookte eieren prakken, mayo, zout, peper, kerrie en eventueel (sellerie of augurkjes) er door heen snijden. Blikjes tonijn, kwark/ creme fraiche, zout en peper en sla er doorheensnijden.
Het moet natuurlijk wel een buffet zijn dat je maag kan vullen dus met alleen wat hapjes komen we er niet. Bovendien hebben we er dus ook nog kinderen bij...Die zullen niet alles eten dus er moeten ook wat dingen bij speciaal voor hun.
Hoi Mams, - Een pastasalade doet het altijd goed en vult lekker (kan ook vegetarische variant zijn). - Verschillende lekkere broden die nog gesneden moeten worden (stokbrood, boerenbrood of breekbrood), aangevuld met kruidenboter, stukje brie, olijfjes, tapenade, droog worstjes en bijvoorbeeld wat luxere vissoorten. - Quiche; dag van tevoren te maken en ook koud erg lekker - Lekker stukje taart voor de zoetekauw (bijv. vlaai of donuts voor de kinderen) - Tortillarolletjes zijn idd erg lekker; ook te combineren met salami/sla/zongedroogde tomaatjesmayonaise of kipfilet/sla en kerriemayonaise - Gehaktballetjes zijn ook koud lekker en vaak favoriet bij kinderen! Met een stuk of drie hoofdbestanddelen (bijv. salade, quiche en rolletjes) en wat tapas-achtige aanvullingen heb je al snel een mooi 'lekker weer' buffetje dat toch ruim opgezet is. En omdat het een buffet is met meerdere keuzes hoeft ook niet alles in 20-voud gemaakt te worden. Mensen nemen wat minder van verschillende dingen en hebben zo toch genoeg gegeten. Veel plezier met plannen en veel succes met het samenstellen van je bruiloft! Groetjes!
Wij hadden op onze bruiloft gewoon witte en bruine bolletjes met ham en kaas. Daarnaast krentenbollen. Dus ik zou voor zoiets gaan. Er is vast wel iemand die ze van tevoren even kan smeren. Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Je zou ook nog croissantjes erbij kunnen doen. Desnoods maak je ze zelf met bladerdeeg.
wat wij hadden was mega simpel en viel goed in de smaak. - twee soorten soep zelf gemaakt een groente en tomatensoep _simpele witte en bruine bolletjes met ham en kaas (lust bijna iedereen) voor kids kun je hagelslag ed doen wij hebben de broodjes bij groothandel gehaald. _paar salades dus huzaren en zalm ed lekker simpel en goedkoop de broodjes hebben we dag ervoor gesmeerd en de soep lieten we door fam maken de bij een buurman bij ons de tomatensoep en me ma de groenten en tantes hielpen mee met de salades. wat ook kan, dit doen we op ons kraamfeest namelijk verschillende salades dus een pasta, huzaren , zalm, rijst, colw slaw. en dan erbij stokbrood met kruidenboters en eventueel soep. je zou er ook nog sate bij kunnen maken is in principe ook zo klaar en erg lekker. en goedkoop.
*aardappelsalade (kant en klaar) en hier kleine snippers ui en stukjes ham door doen Op onze trouwdag hadden we voor 15 volwassenen bij de slager huzarensalade en rundvleessalade besteld, was wel wat geld, maar er zaten zoveel vleeswaren bij dat we daarna nog 3 dagen vooruit konden... En dat met bolletjes en krentebollen
Voor de kinderen zou je ook een bolletje met bijvoorbeeld knakworstjes kunnen doen. Of wat kleine frikandelletjes, kipnuggets, kroketjes erbij laten bakken.
Broodjes knakworst... Dat is idd wel makkelijk! Weet niet of we een frituur ter beschikking hebben dan dus de rest word nog lastig.
Jaahh voor de kindjes zou ik ook spiesjes doen.. - Spiesjes met fruit.. - Spiesjes met hartige hapjes (kaas, gehaktballetjes, knakworstjes).. - Spiesjes met komkommer ed.. Voor volwassenen kunnen spiesjes ook.. - Spiesjes met meloen en seranoham..
Gaat het dan niet teveel lijken op een hapjesbuffet?? Of zouden jullie het gewoon combineren met broodjes/beleg?
Je kan misschien wel een lekkere ragout (kan ruim van te voren of zelfs invriezen) maken. Als je nou afbak italiaanse bollen het kapje eraf snijdt en uitholt en die vult met de ragout heb je brood/ragoutbakjes die je gewoon in de oven stopt en dan afbakt. Heerlijk en vult ook lekker. Oh ja, de ragout moet dan wel warm zijn als je ze in de oven zet! Kinderen vinden het ook vaak heel lekker!