Wat zouden jullie doen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door talithatje, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik weet dat dit eigenlijk bij voeding hoort maar daar reageert niemand. Dus vandaar even hier. Sorry!!!
    Ik ben vandaag bij het cb geweest. En daar gaf ik aan dat ik soms het idee heb dat mijn zoontje niet genoeg heeft aan alleen zijn fles.
    Hij zit op het max aan flesvoeding (5x 180cc 6sch.) Dus ik mag sowieso niet meer voeding in zijn flessen doen en dan evt minder flessen op een dag.
    Ze begon toen meteen te zeggen dat ik nog niet met hapjes mag beginnen tot ie 6 maanden is. Ik moet zijn fles dan maar verdikken met pap. Ik ben juist bang dat ik hierdoor een dikker kind krijg. Ik begin liever met fruit tussendoor dan papflessen.
    Heeft iemand ook voor deze keuze gestaan?? Zo niet wat zouden jullie doen??

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    wil wel even reageren, maar ik heb geen idee.
    mijn mannetje is bijna 14 weken en ik ga vanavond voor het eerst rijstebloem geven door zijn flesje.
    en van het weekend gaan we hem een paar hapjes fruithapje laten proberen, dat is eigenlijk pas vanaf 4 maand, maar probeer het gewoon, kijken wat hij er van vindt.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat voor voeding geef je nu?

4. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik geef nu Hypo-allergeen met nutriton er doorheen.
    Hij kijkt nu al af en toe het eten uit onze mond... Hij volgt onze vork van ons bord naar onze mond. Dus ik heb zelf het gevoel dat ie er over een paar weekjes wel aan toe is.

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Waarom mag je niet naar minder flessen en meer voeding per fles?
    Ik zat ook op 5 flessen 180 + 6, maar voor de laatste moesten wij hem wakker maken en dronk hij maar 100 cc.
    Nu mag ik naar 4 flessen en moet ik tussen de 800 en 900 cc uitkomen op een dag, dus snap niet waarom jij geen fles minder mag.

6. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ze had het er over dat dat niet goed voor zijn niertjes was ofzo. Hij heeft dan te veel melk in een keer te verwerken.... Ik had daar ook nog nooit van gehoord. Ik werkte op een kdv en daar had ik ook kids die 210 met 7 sch. kregen.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Dit is niet omdat ie honger heeft, maar hoort bij de ontwikkeling. Baby's vinden het rond deze tijd heeeeel interessant om naar etende mensen te kijken. Hier ook zo.....Maar persoonlijk vind ik het veel te vroeg om al bij te gaan voeden!!! 3 maanden pas.....Alleen melk hebben ze genoeg aan. Misschien krijgt je kindje wel teveel waardoor het lijkt alsof ie honger heeft.....maar eigenlijk dan willen zuigen om het volle gevoel/krampjes of andere ongemakken weg te krijgen. En je zegt dat je hypo-allergeen gebruikt....dat is om allergieën te voorkomen. Bijvoeden vóór de 6 maanden zou de kans op allergieën alleen maar vergroten. Dus ik zou nog even wachten. Tijdens/voor of na sprongetjes eten ze vaak ook meer of juist minder.

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    volgens mij mag je best 210 geve hoor, t word niet geadviseerd idd, maar als je kindje dat nodig heeft.. ik zou zelf nog niet met fruit beginnen. en anders rijstebloem erdoor heen maar dat mag ook pas met 4 maand he? en als t allemaal echt niet wil,, je heb ook voeding voor hongerige babytjes. maar ik lees nu dat je hypo allergeen geeft dus dat kan dan niet

9. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik wil er ook niet meteen morgen mee beginnen.... Maar als ie richting de 4 maanden gaat. Een week voor dat ie 4 maanden is ofzo.
    Het is niet dat ie heel hongerig is, dus voeding voor hongerige baby's lijkt me niet heel erg nodig. En inderdaad kan ik dat niet doen omdat ie hypo-allergeen krijgt.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    #10 Eppo82, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    Bij eventuele (kans op) allegieën (hoe doen jullie die trema's erop btw) is bijvoeden pas geadviseerd vanaf 6 maanden. Dus niet vanaf 4 en al helemaal niet eerder.
    Dus zeker als hij al hypoallergeen krijgt waarvoor vast een reden is: ik zou het risico niet nemen als het mijn kind was. Maar goed het is jouw kind, niet de mijne;)
    Ik zou voor een papfles kiezen, of als ie daar nog niet genoeg aan heeft 2 (s ochtends en s avonds).

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    #11 Sharon20, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    wij hebben jamie vanaf 3 maanden bijvoeding gegeven. meteen groenten pap en fruit pap. ging super goed.

je kan ook gewoon rijstebloem geven hoor. maakt de pap dikker. jamie sliep er veel beter op door en had dus minder honger. en daar zit geen suiker ofzo in dus je kan er geen dik kind van krijgen ofzo!

ik zie nu net dat je aangepaste voeding geeft tegen allergieen dus ik zou persoonlijk ook wel even wachten met bijvoeding dan... tis natuurlijk je eigen beslissing. maar tis niet zo dat hij daar "voller" van zit. want ipv een fles krijgt hij een voeding dus komt op het zelfde neer...

12. pampers

pampers Niet meer actief

ik kreeg zelf een geprakte banaan met sinaasappel toen ik 12 weken oud was, nu vind ik dat zelf ook wel wat vroeg hoor, maar ik denk, als je kindje er tegen kan is er geen probleem, het is zelfs goed voor de mondmotoriek. Emma is nu 3 maanden en een week, we denken er zelf ook over om bij 4 maanden (ongeveer dan he) af en toe eens een fruithapje te geven, zomaar zodat ze er aan kan wennen. vindt ze het niks, dan wachten we nog even. Het grappige is dat ze volgens mij bij ieder CB wel weer iets anders zeggen he?

groetjes Pampers

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    shift vasthouden, dan deze " (hoe heet dat teken, apostrof of is dan een ander) en meteen de letter.

14. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hij heeft nog geen allergieën, maar omdat mijn broer en zwagertje allergieën hebben moesten we voor de zekerheid hypo-allergeen geven.
    Ik heb op mijn werk (kdv) altijd geleerd dat je tussen de flessen door fruit geeft en niet als vervanger van een fles.
    Hij slaapt al elke nacht door. Maar overdag komt ie wel eens eerder voor zijn fles. Gister zelfs een uur eerder.
    Bij mij in de fam. zeggen ze dat wij allemaal (en dat zijn 16 kleinkinderen van mijn opa en oma) vanaf 10 weken fruit en groente kregen. Ook mijn broer die veel allergieën heeft.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Het is gelukt! Dank je wel!

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ons zoontje heeft ook een tijdje niet genoeg gehad aan de 5 flessen. Hij krijgt dieetvoeding en dat is net als hypoallergeen, lichter verteerbaar. Wij mochten van het CB sommige flessen ophogen naar 210/7. Dit deden wij bij 2 flessen en dan de flessen waar hij het meest honger bij had.

17. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik vind het zo raar dat alle cb's andere regels hebben en hanteren. Dat moet toch landelijk bepaald zijn... vind ik tenminste hoor....

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Het is ook raar dat elke CB weer andere regels hanteert. Bij mij op het CB komt het ook voor dat de verpleegkundige wat anders zegt dan de arts. Je moet het CB eigenlijk zien als advies, als je je kunt vinden in het advies, dan volg je het op, maar kun je je er niet in vinden, volg je gewoon je eigen gevoel. Zo doe ik dat met het advies. De ene keer kan ik mij er in vinden en de andere keer niet.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar fv.
    Het is niet de bedoeling om vragen bewust fout te plaatsen. Dit kost ons ontzettend veel tijd aan verplaatsen.
    We hebben niet voor niks een onderverdeling gemaakt.
    Elmo

Deel Deze Pagina