Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama1979, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Mijn ouders willen met z'n allen vanwege hun trouwdag op vakantie dit voorjaar.
    Is natuurlijk hartstikke leuk!:)
    Maar voor mij een beetje dubbel.
    Ik hou heel erg van reizen maar hoop ook snel zwanger te zijn.
    Natuurlijk kan het nog maanden duren, dus dan kunnen we gewoon op reis. Op zich mag je natuurlijk als je zwanger bent gewoon nog een hele tijd vliegen, maar ik weet niet of ik daar op dat moment dan op zit te wachten
    Mijn ouders willen eigenlijk binnen korte termijn reserveren.
    Ik wil het eigenlijk liever afwachten en een last minute boeken omdat ik plannen op lange termijn nu wat lastig vind. Ik heb niemand vertelt dat we bezig zijn, maar ik denk dat veel mensen wel een vermoeden hebben omdat ik inmiddels de 30 gepasseerd ben en we al erg lang samen zijn.
    Zal ik mijn moeder vertellen dat we bezig zijn?
    Wat zouden jullie doen? Zouden jullie gewoon al boeken?
    Hoeveel mensen in jullie omgeving zijn op de hoogte?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben afgelopen jaar met 30 weken zwangerschap voor 2 weken naar Griekenland geweest en het was puur genieten. Het was zo lekker om met mijn dikke buik en weinig kleren van het zwembad en het weer te genieten.

Je weet nooi wanneer je zwanger word en ik zou dus niet nu al zorgen gaan maken over hoe het gaat lopen en als je gelijk zwanger bent........kun je mooi pronken met je buik

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik lees je stukje en het komt me erg herkenbaar voor! Wel iets anders, maar komt op hetzelfde neer. Een verre reis met vrienden die we al een tijdje willen maken, maar die nu gepland is voor het voorjaar 2010. Maar eigenlijk willen mijn man en ik graag beginnen met klussen, maar dat komt dan weer niet uit met die reis. Beetje luxe probleem, maar geeft wel een dubbel gevoel. Het lijkt me geen probleem om zwanger te zijn tijdens die reis, maar ook weer niet te ver en ook weer niet korter dan 3 maanden, omdat je volgens 'kenners' dan zo ziek kan zijn.

Maar nu over jou:
    Is het een reis die je later nog bij zou kunnen boeken? Stel dat je je goed voelt of je bent tegen die tijd nog niet zwanger, kan je dan nog boeken?
    Ik weet natuurlijk niet hoe je relatie met je moeder is en of ze het voor zich kan houden, maar het makkelijkst lijkt me om het haar te vertellen. Dan kunnen jullie samen bespreken hoe jullie het gaan doen.

4. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Je hebt gelijk, ik loop allemaal weer veel te ver na te denken, denk ik!;)
    Tot hoeveel weken mag je eigenlijk vliegen?
    En mag je gewoon in de zon als je zwanger bent?

5. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Hoi Leentje:)

Dank je voor je reactie.
    Ik denk dat ik toch maar eens met mijn moeder erover ga praten. Maar ja heb liever niet dat ze er met mijn broer en schoonzus over praat en die zullen zich ook af gaan vragen waarom er nog niet gereserveerd wordt.
    Mijn moeder is niet zo'n prater en mijn vriend niet zo'n denker, die heeft meer zoiets van we zien wel.
    Ik ben echt een piekeraar, denk overal te veel bij na.
    Mijn kinderwens is echt groter dan ooit!

Gaaf hoor een verre reis, waar ga je heen?
    Wij zijn in juni nog naar Afrika geweest.
    Ik was vorig jaar november al gestopt met de pil vanwege klachten en wilde zwanger worden maar was er nog niet zo mee bezig.
    Hebben in april gereserveerd maar hadden ons niet gerealiseerd dat we met de malariapillen die we moesten slikken niet zwanger mochten worden!
    Laat je als naar een malarialand gaat goed adviseren, er zijn tabletten waar je wel zwanger mee mag worden.
    Dit is bij ons niet gebeurd. We mochten 3 maanden na de laatste pil niet zwanger worden. En ik kan je vertellen dit waren erg lange maanden! Sinds september gaan we er voor! Reizen was voor mij altijd er belangrijk, maar een kindje maakt ons leven nu compleet en reizen komt op de 2e plaats! Had dit trouwens nooit van mezelf gedacht.

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik kan me voorstellen dat je liever niet hebt dat je moeder er met de rest van de familie over praat, het is toch iets persoonlijks wat je het liefst voor jezelf wilt houden.
    Wanneer zouden jullie weggaan? Het verschilt n.l. per maatschappij tot hoeveel maanden je mag vliegen, maar meestal is dat 5 of 6 maanden. En als het niet te ver weg is zou ik het eerder aandurven. Maar goed...je weet natuurlijk ook niet hoe je je voelt als je zwanger bent. Lastig hoor, ik snap het wel.

Nu zeg je wat over die malariapillen, dat wist ik helemaal niet. We twijfelen toch al heel erg of we echt een verre reis moeten gaan maken met vrienden of dat we beter een citytrip (b.v. naar NY) kunnen doen. We zijn nog nooit eerder met hun op vakantie geweest, dus lijkt me een weekje NY 'veiliger' dan een paar weken in Afrika of Azie. Dat doen we dan toch liever met z' n tweeen. Maar ik heb er sowieso super veel zin in, alleen die kinderwens wordt met de dag groter (ben ook al 31, dus is niet gek ;)).

7. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    We zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje..:)
    NY is natuurlijk ook super!
    En ik denk zoals je zegt, misschien beter dan een lange (rond)reis.
    Hoe staat het met je vrienden, zijn zij ook al 'bezig'?
    Zijn zij rond dezelfde leeftijd?
    Ik ben zelf 30 en mijn vriend 33. Al onze vrienden zitten inmiddels al in de luiers:D
    Maar ja niet dat we het daar voor doen hoor! Het is die biologische klok hè die bestaat dus echt. En die gaat inmiddels wel erg hard tikken!:p

Laten we elkaar op de hoogte houden van onze plannen en van de ontwikkelingen...
    Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!
    Laten we hopen dat we in ieder geval snel zwanger zijn;)

8. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken en het gewoon afwachten. Mocht je nu of in de komende maanden zwanger raken dan kun je in het voorjaar gewoon vliegen.

Zorg voor een goede annuleringsverzekering waarbij je ook mag annuleren i.v.m. zwangerschap en dan heb je altijd een uitweg.

Het lijkt me ook niet helemaal eerlijk om het boeken uit te stellen voor iets wat nog niet aan de orde is. Zeker omdat het niet alleen jullie tweetjes (hopelijk drietjes) betreft, maar ook je ouders, broer en schoonzus.

Ik hoop dat je snel zwanger wordt en alvast een fijne vakantie van het voorjaar!

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Leuk om elkaar op de hoogte te houden, ik ben benieuwd wat je gaat doen met de reis en je moeder enzo.

Mijn man en ik (we zijn nu een half jaar getrouwd) kennen elkaar nu 3 jaar. Daarvoor ben ik 3 jaar vrijgezel geweest en in die tijd of net daarvoor zijn mijn vriendinnen bevallen. Dus toen zij in de periode van baby's zaten, zat dat er voor mij sowieso niet in. De vrienden van mijn man hebben geen kinderen, dus genieten we met z' n allen van de weekenden, uit eten, uitgaan en doen waar we zin in hebben. Maar dit jaar zijn we allemaal getrouwd en beginnen de kriebels te komen.... Dus ik ben benieuwd wie er het eerst zal zijn.

Waar gaat jullie reis naartoe?

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zou gewoon boeken. Als ik rekening had moeten houden met een mogelijke zwangerschap had ik al ruim 1 jaar niks mogen plannen ;) Een zwangerschap is gewoon niet te plannen. Hoe moeilijk het ook is, je leven gaat door en de afspraken ook. Mijn ouders zijn volgend jaar juni 40 jaar getrouwd en ja als ik nu zwanger ben dan ben ik hoog zwanger. Jammer dan, maar ik denk dat mijn ouders een gat in de lucht springen. En inderdaad er zijn annuleringsverzekeringen. Check dan wel goed de voorwaarden.

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Nou zeg mama1979 ik heb precies hetzelfde probleem!
    Mijn ouders willen toevallig ook voor hun trouwdag op vakantie met het hele gezin! (ben jij niet mijn zus whahaha ;) )
    Alleen bij ons is het geval dat ze dit in augustus volgend jaar willen, dus heb nog ff langer de tijd ;)
    Maar dan nog zit ik met het gevoel van: wat als het nu raak is, dan ben ik net bevallen rond die tijd dus kunnen we niet mee!

Erg lastige kwestie dit...ik denk alleen wel omdat het zo kort dag is (voorjaar) dat je, mits je je goed voelt natuurlijk, best mee kan op vakantie! Dus gewoon boeken denk ik! Succes en vooral: blijf genieten van het zwanger worden ;)

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    zou gewoon boeken, hoor.
    Kan je altijd nog kijken als je zwanger bent wat je dan doet:
    - toch gaan
    - annuleren

En als je nog niet zwanger bent kun je gewoon gaan!

13. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Dames allemaal bedankt voor jullie adviezen!:)
    We gaan denk maar gewoon boeken en idd de annuleringsverzekering goed nakijken.
    Ook ga ik vantevoren toch maar even een gesprekje met mijn moeder aan.
    De bestemming moeten we ook nog uit zien te komen, maar dat komt wel goed denk ik.
    Toevallig heitjekarweitje dat jij hetzelfde hebt!
    Als we zwanger worden, hebben we in ieder geval het mooiste kado wat we kunnen bedenken!;)
    Iemand nog tips, ideeën voor bestemmingen/ hotels?

Deel Deze Pagina