Gewoon uit nieuwschieringheid... hoe weet je nou dat je kindje geinteresseerd is in eten? Ik lees hier regelmatig op het forum dat kindjes geinteresseerd zijn in eten en dat er dan begonnen wordt met een groente/fruithap. Zelf ben ik nog niet begonnen met het geven van bijvoeding, maar ik kan bij onze dochter ook geen nieuwschieringheid voor eten ontdekken. Ze kijkt wel als we eten, maar ze kijkt ook als ik mijn haren kam of koffie drink. Ook gaat zo'n beetje alles wat ze te pakken krijgt haar haar mondje in, maar dat is toch gewoon iets wat alle babies doen??? PS: het is niet mijn bedoeling om een discussie over wel/niet met bijvoeding voor 6 maanden te beginnen, ik vraag me gewoon echt af hoe dat zit
Mijn dochtertje zit als wij avond eten bij ons in de wipper aan tafel. Ze legt dan echt haar speelgoeed weg, volgt de lepel en doet ook haar mond open. Ook probeert ze de hele tijd ons bestek te pakken. We zijn dan ook gister voor het eerst begonnen met haar groente te geven.
Je hebt gelijk: alle baby's smakken en stoppen van alles in de mond! Hieraan kon ik ook niks opmaken hoor! Ik ben begonnen met bijvoeden vanaf 4 maanden (ik weet t heeeel vroeg). Je zou het gewoon eens kunnen proberen"? Ik ben begonnen iom het CB omdat mn zoontje een veelvraatje was en ik niet meer met de flessen kon rondkomen, zat geregeld boven de 1000cc per dag. Ik ben begonnen met wat fruit en 2 weken later groenten. Al heel vlot ging het mondje open en hij vond het vanaf het begin erg lekker! en nog steeds eet hij eigenlijk alles wel! Ook nooit last van krampjes oid gehad. Tis denk ik ook een kwestie van uitproberen en naar je kind kijken?
Hier stopten ze met 4 maanden ook alles in hun mond, en vooral ook als wij zaten te eten. Maar wij hebben dat nooit geinterpreteerd als 'interesse in eten', maar als 'interesse in wat anderen doen'. Babies WETEN helemaal niet wat eten is, dus kunnen ze er ook geen interesse in hebben. Wel in de bewegingen die je maakt, niet in het feit dat je niet alleen je hand naar je mond brengt, maar ook iets eet.
Baby's stoppen vanaf 4 a 5 maanden alles wat ze in hun handen krijgen in hun mond en dat heeft niks met honger te maken maar alles met het ontdekken van de wereld. Tuurlijk kijken ze de kunst van het eten af van papa en mama als je de baby deel uit laat maken van het samen aan tafel eten, maar ik stop niet de hele dag dingen in mijn mond. Baby's stoppen ook dingen in hun mond die daar niet geschikt voor zijn en die leg je dus uit hun nabijheid. Dat geldt dus ook voor vast voedsel, omdat ze dat ook in hun mond zullen stoppen vanaf 4 maanden, maar daar verder nog niks mee kunnen en dat kan gevaarlijk zijn. Da's nog een reden om pas met 6 maanden met bijvoeden te beginnen.