Over 3 weken mag onze uk al echt in de kinderstoel zitten! Nu probeerden we het van de week uit, maar hij is echt nog veeeel te groot! Het tuigje kan niet veel kleiner, en die stoelverkleiner maakt ook weinig verschil. Was dat bij jullie ook zo? Julia is geen groot kind, maar zoveel verschil kan er toch niet in zitten? Hoe deden jullie dat? Gewoon oefenen, of iets er tussen?
De stoelverkleiner lijkt me niet echt heel erg verkleinen, hoewel hij er wel schattig uitziet met die puntjes. Eh... een badlaken dubbelvouwen, of nog een stoelverkleiner erin?
Wij zijn toen overgestapt naar de Ikea antilop kinderstoel... Wij hebben een houten kinderstoel van Bambino en hoewel Eva prima kon zitten zelfstandig, hing ze hier heel erg in, ook met handdoeken aan alle kanten. Ze zit nu nog steeds in de Ikea stoel, misschien als ik nog wat verder zwanger ben of haar zusje is geboren dat ik de Bambino stoel handiger vind (omdat ze er dan zelf in en uit kan), maar anders gaat ze er pas in als haar zusje in de Ikea stoel gaat
Hier ook in het begin een fleecedekentje (opgerold) links en rechts ertussen gepropt. Je meisje ziet er trouwens schattig uit zeg, zo in die stoel, wat een droppie!
Ik heb zelf een andere stoel, maar mijn moeder en schoonmoeder hebben beide net zoiets als jij. Hij zakt daar ook soms nog wat in. Ik heb vorige keer achter zijn rug en kussentje gedaan...dan zit hij meer tegen dat blad aan en zit hij ook echt rechtop...anders hing hij ook zo erg.
hai, wat een mooi poppetje! wij deden eerst 2 handdoeken onder de stoelverkleiner. zo zat hij wat hoger, en gelijk wat vaster in het tuigje. eventueel aan de zijkanten ook een handdoek. succes!
Leuke foto! Wij hebben een tripp trapp en daarmee heb je deze problemen niet. Ik zou er wat kussentjes tussendoen, aan de zijkanten misschien van die rol kussentjes?
Wij hebben naast de Tripptrap waar mijn dochtertje in zit, de Antilop van Ikea. Bij mijn dochtertje hebben we die ook de eerste tijd daarvoor gebruikt, er past gewoon een Prénatal zitverkleiner in. Vers van de pers, heb gelijk even een foto gemaakt van mijn zoontje in de kinderstoel. Die stoel is spotgoedkoop, altijd handig voor erbij, zomers zetten we hem gewoon in de tuin, als we hem vergeten binnen te halen en hij regent nat, maakt het ook niet uit. En makkelijk mee te nemen.
denk idd ook gewoon wat kussens of handdoekn om het stabiel te maken. hier heb ik een stoel die al kan vanaf 3 mnd die kan helemaal naar achter een beetue schuin en zit een goeie verkleiner in die komt dus binnenkort al naar beneden voor de fruithapjes ed.
Ik heb mijn kind pas in de kinderstoel gezet toen hij zelf vanuit lig in zit kon komen, met 7 maanden. Toen was de stoel ook opeens niet zo groot meer. Misschien gewoon nog even wachten?
Oh Gentle, wat een schatje! Ze zit er inderdaad wel erg ruim in hoor! Wij hebben een stoel van de Prenatal (zo één die je los van elkaar kan halen en dan heb je een tafeltje en een stoeltje). En met een stoel verkleiner en het blad op de kleinste stand kan Zoë nergens heen. Inderdaad opvullen met kussens, lijkt mij de optie! Vanaf wanneer mag je kindje eigenlijk in de kinderstoel? Ik doe Zoë er soms even 5 minuutjes in als ze niet meer in de box wil en ik mijn handen even vrij moet hebben. Maar ze zit nog niet zelfstandig, dus weet niet of het wel de bedoeling is. Op het CB zeggen ze pas met 9 maanden is toegestaan maar dat is wel erg laat lijkt mij! Wat zeggen jullie? (sorry Gentle, gebruik even jouw topic voor mijn vraag! ) Lisszy
Wij hebben gewoon nog even gewacht Mijn zoontje kon met 6 maanden zo'n 5 minuten netjes zitten in zo'n kinderstoel, pas met 8 maanden kon hij er hele maaltijden in zitten. Tot die tijd lekker in de wipstoel erbij. Jou stoel lijkt erg op onze Tiamo (van de prenatal). Die is inderdaad ook redelijk groot. Wij hadden een andere stoelverkleiner van de prenatal erin, die was smaller dan deze mooie roze. Maar echt veel steun had hij er niet aan.
Ik gebruik hem pas sinds een paar dagen en dan maar 5 minuten. Meestal krijgt hij gewoon eten in zijn wipstoel of kinderwagen.
*trots* Lief is ze hè? Lisszy, volgens de stoel zelf (het is trouwens idd een Tiamo, met stoelverkleiner van de baby dump) mag het vanaf 6 maanden. Ik zet Julia er nu eigenlijk nog niet in hoor. Ze kan op schoot met wat steun aardig goed rechtop zitten en hangt ook wel aardig rechtop in die grote stoel, maar ik vind het er vooral erg groot uitzien. Ze kan niet tegen de leuning zitten en ook haar handjes op het blad houden. Ik ga wel eens even prutsen tegen die tijd met een rolletje handdoek aan beide kanten! Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om voor die eerste maanden nog een andere kinderstoel te kopen...
Ze zit er wel ruim in ja. Misschien met handoeken/ dekens/ kussen erbij onder en achter. En ze hebben ook andere stoelverkleiners bij prenatal. Ze zien eruit zoals deze en zijn van stof: http://www.hetrietje.nl/contents/media/STOELVERKLEINER_GROOT.jpg Deze kan je er ipv in doen, maar er misschien ook wel over het kussentje die je al hebt.
Wij hebben de trip trap, maar hij past er ook nog niet in. Hij zakt nog helemaal scheef, nog eventjes wachten dus.
@ Gentle Oh, dus eigenlijk net als Zoë! Ze zit wel op schoot en met wat ondersteuning gaat dat goed. Alleen als ze wat moe wordt, gaat ze helemaal krom zitten met haar hoofdje naar voren. En ze kan nog niet "los" zitten, we hebben haar handjes nog vast. Ze vind in de stoel zitten overigens wel fantastisch omdat ze dan een blad voor zich heeft en lekker met haar bijt-sleutels erop tekeer kan gaan! Of van alles eraf gooien en dat mama het weer mag oppakken! Ik zal als ik jou was ook geen nieuwe stoel kopen hoor, ze groeit er vanzelf in! En met wat kussentjes of handoeken lukt het ook wel! (kon het niet laten: even een foto vnan onze meid erbij in haar stoeltje!)
Volgens mij moet je die 6 maanden niet al te letterlijk nemen hoor. Gemiddeld kunnen kindjes met 6 maanden goed zelfstandig zitten, vandaar dat ze die grens aanhouden. maar zolang je kindje nog niet zelf goed kan zitten, zou ik nog even wachten, het is niet goed om het te forceren namelijk. Mijn dochtertje kon met 6 maanden goed zitten, hele maaltijden ook, dus toen zijn we er mee begonnen. Maar als ze zelf nog niet goed zitten, lekker even een paar weekjes wachten! Dan is een stoelverkleiner ook echt genoeg, ook al zitten ze daar nog wel ruim in.