Ik krijg van mijn schoonzusje de hele babykamer en van mijn schoonouders de wieg waar ook mijn man ingelegen heeft. Nu zeggen ze dat allebei de matrasjes bij de laatste vernieuwd zijn, maar dat is al 4 jaar geleden. Zouden jullie de matrasjes vervangen? En zo ja, zijn de matrasjes van de ikea goed? (en welke)
Als ze er nog goed uit zien zou ik ze niet vervangen hoor. Wat is nu 4 jaar? Als je nu 40 jaar zei ..
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat lekker dat jullie dat krijgen zeg!! Ik zou zelf in de wieg geen nieuw matrasje kopen. Ik zelf zou wel het matrasje van het ledikant vernieuwen. Ik heb geen ervaringen met de matrasjes bij de ikea.. je hebt voor 100 euro een gemiddeld matrasje bij de babydump/prenatal.
Ja, ik zou zelf wel het matrasje vervangen. Gewoon voor het idee zou ik dat wel prettig vinden. Er is misschien op gespuugd of gepoept, dus wel zo fris. Ikea heeft volgens mij wel goeie matrasjes. En meerdere soorten.
Heb gehoord dat het om de schimmel gaat die in de matrasjes kan komen te zitten? Deze schimmel zou je niet kunnen zien of ruiken, maar zou wel kunnen bijdragen aan wiegendood..
Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen na 4 jaar, maar goed.. wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet doen. je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Als het 4 jaar intensief gebruikt is dan zou ik het vervangen. Zelf hebben wij de kinderkamer van ikea en ook het matrasje hebben we daar gekocht. Kwam goed uit de tests.
Stel dat je het nu nieuw koopt. En over 4 jaar krijg je nog een kind. Zou je dan weer nieuwe kopen? Vast niet.
GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP,VEEL GELUK!!! zelf heb ik ook een wiegje overgenomen,en het matrasje wat daarbij hoorde ook. het zag er goed uit,alleen als ik onze uk eruit halen,bleef er gewoon een holling in het matras achter,waar hij gelegen had. elke dag het matras omdraaien zag ik niet zitten,heb bij prenatal een nieuwe geocht voor ongever 34 euro... groetjes petra
Ik zou ff kijken hoe het euit ziet. Als het vlekvrij eruitziet zou ik het gewoon gebruiken en anders nieuwe kopen. Wij hebben het matrasje voor ledikantje gehaald bij Leen Bakker voor 30 euro... ZIjn niet superdik, maar wel goed!
Wij hadden bij de babydump een matrasje van 50 euro ofzo.. Ik zou voor het idee wel een nieuwe halen. Als het van jezelf is is het altijd anders vind ik.
Ik zou ook een nieuwe halen. Zeker omdat ze niet duur zijn en ook omdat de oude vast 4 jaar op een zolder heeft gelegen. En baby's kunnnen flink spugen dus een schoon, nieuw matras heeft mijn voorkeur Wij hebben wel een ledikantmatras van Ikea, wel de duurste omdat die ook het dikste is. Hij bevalt wel heel goed en blijft ook mooi. Tijk is wasbaar! Hoe de wiegmatrasjes zijn weet ik niet.
ik zou anders het matrasje laten reinigen en als je zelf een stoomapparaat hebt zou ik die erover halen. de meeste moderne matrassen zijn zo behandeld dat er geen schimmel in kan groeien(mits ze natuurlijk niet in een donkere vochtige schuur worden bewaard)
Ligt eraan hoe de matras eruit ziet. As hij er nog behoorlijk uitziet zou ik hem gewoon weer gebruiken (als er geen vlekken in zitten). Hij is van familie dus je weet wie er op heeft gelegen. Let er wel op bij ikea dat ze afwijkende maten kunnen hebben, wij zochten een matras voor een peuterbed maar de peuterbedjes en matrasjes dus ook van ikea zijn allemaal 10 cm langer.
Ledikant komt ook bij de Ikea vandaan, dus de maat zal geen probleem zijn.. Denk dat ik voor alle zekerheid maar een nieuw matrasje koop.. Bedankt voor jullie mening!