ik las laatst dat er in nederland ongeveer 60.000 kinderen zijn die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat er geen geld voor is. ze kunnen niet eens trakteren op school. en ik maar piekeren over het juiste cadeau en hoe ik een zo leuk mogelijke traktatie kan maken. en natuurlijk een groot cadeau en een traktatie met van alles en nog wat. ik werd weer even met beide benen op de grond gezet. sorrie moest het even kwijt
en we geven maar aan pakistan he.... sorry is t eerste waar ik aan dacht... idd hier in nederland hebben ook helaas veel mensen het slecht...
ja dat zet je indd even met beide benen op de grond.. wij hebben het ook niet breed en de cadeaus die ze van ons krijgt is ook bijna allemaal 2e hands, en voor een foto taart moesten we ook even kijken of we het wel redden allemaal, maar als er kindjes zijn die het helemaal niet kunnen vieren is dat natuurlijk veel erger dan weinig geld hebben en een 2e hands cadeautje..
Ik las ook de titel van het topic en ik dacht gelijk: "Hopelijk gaat mijn kind als hij of zij geboren is niet verharen" Maar is erg inderdaad, dat zoveel mensen financieel zo in de knoop zitten..... Wat hebben sommigen het dan goed.
Ik vind het heel sneu voor die kinderen en heel dom van die ouders....ik zeg niet dat iedereen honderden euros kan uitgeven voor kado's...maar je weet een heel jaar dat je kind op een bepaalde datum jarig is, al leg je maar je lege flessen bonnen apart of je stopt 5 euro per maand weg om te sparen hiervoor. Heb je toch even 60 euro waar je best een heel aardig kado voor kan kopen. 50 euro een leuk kado en 10 euro voor een leuke maar simpele traktatie......tuurlijk niet ideaal maar te zot dat het in nederland zo is dat een kind zn verjaardag niet viert :S
dat denk ik ook ja. als ik een bijstandsuitkering heb en daar al mijn vaste lasten vanaf, zou ik nog steeds genoeg geld overhouden voor een verjaardag. het is maar net waar je prioriteiten liggen als ouder. een verjaardag hoeft echt niet zo veel te kosten, het kind hoeft geen enorme taart in de vorm van weet ik wie of een cadeau van 100 euro. visite zal ook heus wel begrip tonen als ze de financiele situatie kennen. wij hebben laatst voor mila'verjaardag voor 25 euro fris gehaald, en iedereen dronk koffie of thee. was dus met 3 euro ook al klaar geweest wij hebben ook geen groot budget gehad, ik zie hier af en toe taarten voorbij komen die bijna net zo duur zijn als een maand huur bij wijze van spreke, maar mila heeft genoten van de aandacht, en die was gratis! er zullen ongetwijfeld ook kinderen zijn die hun verjaardag niet kunnen vieren, maar er zullen er ook een hoop zijn waarvan het best mogelijk is, als de ouders maar leren prioriteiten te stellen.
Veel geld of bijna geen geld... een verjaardag vieren kan altijd. Het hoeft toch niet altijd met grote, dure cadeaus? Kijk maar eens bij Kruitvat, euroland en dat soort winkels. Dan kun je vaak voor weinig geld toch iets leuks kopen. Dan heeft een kind toch één of meer pakjes om uit te pakken. Paar slingers of ballonnen ophangen, kind laten kiezen wat ie wil eten, misschien wat langer opblijven dan normaal. Je hoeft echt niet rijk te zijn om je kind een dagje in het middelpunt van de belangstelling te zetten en een beetje te verwennen. Om nu vanwege gebrek aan geld de verjaardag van een kind maar helemaal over te slaan, vind ik echt een beetje luiheid van de ouders. En ook een beetje verwend, om eerlijk te zijn. "Als ik geen nieuwe fiets kan geven, dan viert ie z'n verjaardag maar helemaal niet."
Hier ben ik het mee eens. Tuurlijk hangt het van je budget af hoeveel je aan een verjaardag kunt uitgeven. Een verjaardag kan net zo leuk zijn met een tweedehands cadeau, een zelfgemaakte taart en een boel gratis gezelligheid. Maar je maakt mij niet wijs dat je de verjaardag van een kind helemaal NIET zou kunnen vieren. Met een beetje creativiteit en goede wil lukt een heleboel. Ik denk ook wel een kwestie van prioriteiten stellen... Misschien heel anders, maar ik zag laatst een moeder haar (zoveelste?) pak shag kopen, terwijl haar kind er met kapotte schoentjes naast stond. dat vind ik triest.
Ja prcs, dat dacht ik dus ook. Hoeveel mensen hier in Nederland leven wel niet op voedselpakketten. Niet dat ik nu zeg dat we niet aan pakistan moeten geven maar er mag ook wel eens wat vaker stil gestaan worden bij onze eigen mensen die het slecht hebben.
Beetje verder kijken dan je neus lang is... Als hier de familie over de vloer komt (ouders, broers en zussen+aanhang en kinderen) zijn we al met 30 man. Voor 30 man taart en drinken en 's avonds avondeten en zoutjes zijn we toch al snel 100 euro aan kwijt. Kan me heel goed voorstellen dat inderdaad niet iedereen dat heeft.
even een grove schatting van een budgetverjaardag 2 pakken cupcakes voor cupcake taart: 3 euro koffie/thee: 3 euro slingers: 2 euro ballonnen: 1 euro 5 flessen fris: 3 euro zouten stengels 1 euro 2 zakken chips: 1 euro disneybarbie (van de intertoys folder) of klein doosje lego: 6 euro totaalbedrag: 20 euro of 4 builen shag inderdaad.. @elletjo: als je het kan betalen 30 man uitnodigen, prima. maar liever alleen opa's oma's uitnodigen, dan helemaal niemand.