punctie ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door blondjuh, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    Woensdag heb ik punctiedag ben er niet bang voor tot nu toe nog niet iig maar wil graag ervaringen horen :D je vind er bijna niks over op internet en elke ervaring is anders dus meiden willen jullie dit delen?

2. 123

123 Niet meer actief

Ik heb op 26-10 de punctie gehad.
    Ik had de avond er voor een oxazepammetje genomen (van de verpleegkundige gekregen) en de volgende ochtend ook eentje en 2 paracetamolletjes. Eenmaal daar kreeg ik een soort infuusje met spul erin waardoor ik heel sloom werd. Tijdens de punctie zei de gyn dat ze tot 3 ging tellen en dan ging ze prikken. Dat heeft ze een paar keer gedaan. Dat vond ik even een vervelend gevoel maar het was goed te doen. Ik lette vooral op mijn ademhalen en staarde een beetje naar het plafond en bedacht wat ik zou gaan eten die avond. Voor dat ik het wist was de punctie alweer voorbij! Ik was niet misselijk of duizelig. Ik mocht lekker even bijkomen in een ligstoel met een theetje en een koekje. Die dag en de dag erna heb ik een beetje bloedverlies gehad. En een hele goede oogst: 10 eitjes waarvan er 6 bevrucht zijn!

3. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Goeie vraag Blondje!
    En zal voor jullie duimen.

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Blondjuh,

Ik heb 3 puncties achter de rug en allemaal waren ze goed te doen. Ik kreeg een infuusje in mn arm en dat vond ik vervelend, het aanprikken van de eitjes voelde ik nauwelijks. De middag en dag na de punctie heb ik wel buikpijn gehad. Maar gewoon lekker uitrusten en rustig aan doen. Succes!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het viel mij beide keren hartstikke mee.

Bij ons in het ziekenhuis krijg je een lichte verdoving via een infuus.
    Ik zal je het nog sterker vertellen: ik ben niet zo van de verdoving en mede gezien mijn geringe lengte (1.55 m) heb ik gevraagd of ze me niet alles wilden geven. Dat wilden ze zelf ook niet, omdat ze me anders onder zeil zouden spuiten.

De eerste keer:
    Ik kreeg wat verdoving en later hebben ze wat bijgespoten. Ik had toen 17 follikels die ze aan gingen prikken. Dit duurde wel lang, omdat een arts in opleiding de punctie deed. Maar ik was de hele tijd lekker aan het kletsen en vond alles machtig interessant. Het aanprikken voelde ik nauwelijks. Na afloop konden wij trouwens het lab volgen via een TV-scherm in de punctiekamer. Zo konden wij zien hoeveel eicellen ze hebben gevonden. Dit bleek toen tegen te vallen. Slechts 5 stuks. Na de punctie werd ik op een ander bed overgehesen naar een uitslaapkamer. Alhoewel ik dat niet zo nodig vond. Daar hebben wij een kop thee met ontbijtkoek gehad. Binnen no-time kon ik weer naar huis.

De tweede keer:
    Ik kreeg wat meer verdoving dan de vorige keer. Ik zag de hele kamer zweven, net alsof je dronken was. Dus heb maar even mijn ogen dichtgehouden, anders werd ik misselijk. De punctie zelf was in no-time voorbij, ondanks mijn 26 follikels. Ook dit keer voelde ik het aanprikken nauwelijks. Na afloop kon ik me gelijk weer aankleden en mocht ik weer naar huis. Hoefde dit keer niet op een uitslaapkamer te liggen.
    Resultaat dit keer: 15 eicellen, waarvan 10 bevrucht. Eentje teruggeplaatst en 8 in de vriezer. (Een is dus niet goed doorgedeeld.)

En nu ben ik zwanger volgens de test van gisteren!

6. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

thnx en ja kon op internet niks vinden ja horror verhalen maarja daar maak je mij toch niet bang mee deden ze ook toen ik moest bevallen en dat stelt ook niks voor voor mij dus wil graag ervaringen horen ook voor andere meiden die mss de eerste punctie ondergaan :D

7. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ja inderdaad, van die horrorverhalen :S
    Ik heb 2 Naprosyne-zetpillen meegekregen, 1 de avond voor de punctie, en 1 voor de ochtend zelf.
    That's it. Geen verdoving ofzo. Kan wel wat kalmerends krijgen, maar voel me daar niet zo prettig bij. k Ga Bach-druppels proberen.

Groetjes Marlayne

8. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Het is afhankelijk van het ziekenhuis wat voor pijnstilling je krijgt. Ik kreeg ook 2 paracetamol en spul via een infuus (Rapifen) en heb nauwelijks wat gevoeld, alleen een soort drukkend gevoel. Ook bij mij nog wel wat napijn, en het gevoel alsof mijn eierstokken beurs waren (Dat waren ze waarschijnlijk ook ;) ) maar erg goed te doen.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey hoi,

ik heb eerst de icsi in eigen cyclus gehad, heb daar 4x een punctie gehad zonder verdoving. Het was vervelend, maar zou het zo weer doen. Daarna hou je wat last van buikpijn, beetje te vergelijken met menstruatiepijn.

De punctie voor de icsi hyperstimulatie vond ik het vervelendst terwijl ik wel verdoving kreeg via het infuus. Had het idee dat ik niks binnen heb gekregen en de punctie was echt verschrikkelijk. Als ik deze weer krijg ga ik vragen of ik wat meer verdoving mag hebben.

Ik werd goed begeleid door de vpk en vriendlief. Gewoon alles over je heen laten komen en goed doorblijven ademhalen, door je neus in en je mond uit.

Heb het niet als een horror ervaren.

Heel veel succes met de behandeling, hoop dat het jou ook mee zal vallen. Vind zelf het wachten en de spanning nog het allerzwaarst.

10. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Heb inmiddels 4x een punctie gehad met alleen plaatselijke verdoving, vond het echt heel erg pijn doen. En ben echt niet kleinzerig. 1 eierstok zit wat hoger dan normaal dus die is altijd lastig aan te prikken en daardoor ook erg pijnlijk. Heb ook 1x een punctie onder algehele narcose gehad....heerlijk was dat.... helaas ga ik deze keer weer alleen met plaatselijke verdoving doen, maar goed... ik overleef het wel, maar lekker is anders!

Succes! Hoop dat het voor je meevalt!
    Iedereen ervaart het anders.

11. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

ja dat is dus waar ik me druk om maak de verdoving ahahhaa wij krijgen dormicum hoorde ik maar vind infuus al niks :S

12. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Wat een verwennerij met al die infusen!
    Hier ook alleen 2 zetpillen en een lading valium...
    Krijg al de kriebels als ik er aan denk... nog 2 weken wachten op de punctie...

13. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Punctie zelf is me heel erg meegevallen. Geen pijnstillers of infuus gehad, alleen verdoving daar beneden ;)
    Ik had flink veel eicellen (totaal 25 gevonden). Linker kant was wel gevoelig, maar goed te doen.
    Heb de week erna wel enorm veel buikpijn, maar dat kwam door de overstimulatie.

Heel veel succes morgen!

14. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Meiden..Even klagen hoor...:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

ik heb buikpijn!!!

Einde klaagbericht.

15. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik heb vanmorgen voor het eerst een punctie gehad en ik heb echt zeer heftige pijn gehad, ook nog een half uur erna. Daarna ebte het weg. Ik ben echt niet kleinzerig en mijn arts zei ook dat ze respect had voor hoe ik me gehouden heb, maar een volgende keer (hopelijk niet nodig) ga ik toch vragen om narcose of meer verdoving. Mijn eierstokken liggen vrij diep, misschien dat het voor mij daarom zo pijnlijk was. Ik vind de napijn juist heel erg meevallen.
    Ik had trouwens een opbrengst van 13 eitjes.

16. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook altijd zeer zeer pijnlijke puncties: verdoving daar doen ze niet aan en het schijnt ook afhanelijk te zijn van hoe de folly's aan de eisrstok 'hangen'...Hopelijk is het je meegevallen

17. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Nou Blondjuh, ik heb morgen ook de punctie!
    Toch gekozen voor Valium, want daarvan is aangetoond dat het de follie's niet beschadigd ofzo.
    *duimduimduimduimduimduimduimduimduim*

18. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Blondjuh, ben jij ook zenuwachtig? Laat maar weten hoe het is gegaan, sterkte!
    Gr Marlayne

19. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

hey meis

Het valt egt reuze mee ik zou het zo nog 10x doen pijn is goed te verdragen, en het aanprikken voel je ook bijna niet :D

20. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hey!
    Vanmorgen hadden we de punctie. Het aanprikken was echt k*t, verder ging het wel.
    De eitjes-oogst was 16! Nu afwachen.
    Groetjes Marlayne

Deel Deze Pagina