hoi meiden. wij zitten in een dilemma en zouden het heel fijn vinden om jullie mening te horen wij wonen sinds december 2009 in ons appartement. we kregen dit appartement binnen 3 maanden aangeboden omdat het een aangepast appartement is en ik grotendeels rolstoelgebonden ben. nu staan we sinds afgelopen maart weer op de wachtlijst voor een eensgezinswoning. dit om meerdere redenen: dit appartement is erg duur en we komen nu net rond. maar volgend jaar word wel een probleem. de verwarmingskosten zijn via ista en ook erg duur waardoor we nu de verwarming niet meer aan durven zetten en letterlijk in de kou zitten. we kregen namelijk een rekening van 700 voor 3 maandjes 1 radiator aan te hebben gehad. dit appartement is erg ver van mijn vriend zijn werk en moet elke dag 3 kwartier heen en 3 kwartier terug fietsen (s'ochtends om 5 uur) nu is het zo dat sinds vanmorgen een eensgezinswoning op de site staat die geheel is aangepast. dus traplift, aangepaste douche enz.. je hebt voor deze woning wel een indicatie nodig maar die heb ik ook. dus de kans dat we het huisje krijgen is zeer groot. echter zitten er ook nadelen aan: het is evenver van het werk van me vriend als dat we nu wonen. (misschien eventueel op te lossen door een brommer) we zouden dan volgende maand moeten verhuizen. in de drukke maand december terwijl ik lichamelijk weinig nog kan door de zwangerschap ik moet in maart bevallen maar de gynacoloog denk dat ze waarschijnlijk in februari geboren word. en dat ik vanaf januari misschien opgenomen gaat worden. ook financieel is het lastig. we hebben in december de sinterklaas, kerst en 6 verjaardagen. plus dan nog de verhuiskosten, dubbele huur en eventueel de kosten voor het nieuwe huisje. we hebben nu 800 euro op de spaarrekening dus weet ik niet of we dat gaan redden. de eensgezinswoning is wel 150 euro per maand goedkoper dan het appartement waar we nu in wonen. als we dit huisje voorbij laten gaan dan zal het ongeveer 4 jaar duren voor we weer zo'n kans krijgen van een aangepaste woning. ik ben vooral bang voor het verhuizen tijdens zwangerschap. we staan er eigelijk alleen voor. en ik kan niet veel meer en me vriend werkt. wat zouden jullie doen??? sorry voor het lange verhaal!
Ik zou er als ik jouw was dan toch voor gaan! Kijk de verjaardagen ed tja sorry zou ik zeggen en de situatie uitleggen. Als jij op mijn verjaardag zou komen zonder iets en ik zou jouw situatie weten of te horen krijgen, nou dan kreeg je van mij nog geld mee!! En wat je zwangerschap betreft tja dat is lastig. Familie kan die misschien helpen? Succes met je beslissing en je verdere zwangerschap!
ooh wat lastig zeg! maar ik zou het denk ik wel doen.... al helemaal omdat je schrijft dat het anders nog 4 jaar kan duren voordat je weer zo kans krijgt? waar jullie nu wonen , rijzen de kosten ook de pan uit zeg je schrijft dat je dan moet verhuizen in een zeer drukke maand. inderdaad dat is ook zo... maar stel dat je nu 1x gaat bezuinigen op de verjaardagen, sinterklaas en kerst?? bedoel , je kunt dat zo duur maken als je zelf wilt toch!? en je zou dat miss een keer kunnen overslaan???? sterkte met jullie keuze!
hmm moeilijk, maar als je nu de kans krijgt, en zolang anders moet wachten zou ik toch voor wel doen gaan. ook al is het evenver maar een brommertje zou dan een oplossing zijn, aangepastye woningen zijn er niet al te vaak. succes met de keuze
Ik zou het doen! Er komt veel bij kijken, maar 4 jaar wachten is ook niks! 4 jaar langs 150 euro pm verschil.... Heb je vrienden, familie, kennissen die je zouden kunnen helpen met verhuizen, inpakken en klussen? En geld voor je nieuwe huisje? Al doe je alleen een goedkoop verfje tegen de muren en raambedekking. Verder je iegen meubels, lampen etc.. Je kan altijd volgend jaar nog iets aan je huis doen! Doen dus! Denk dat je anders spijt krijgt.
Als je maar 800 euro op de spaarrekening hebt staan dan zou ik echt niet gaan verhuizen. Je moet vaak toch verven of behangen, je moet sommige dingen dubbel betalen, soms nieuwe gordijnen omdat de oude niet passen etc etc.
ik zou er wel voor gaan. misschien dat je de verjaardagen en de sinterklaas maar even moet laten zitten. en met het verhuizen nu al beginnen met het inpakken van de spullen en toch vrienden en familie lief aan kijken of ze willen helpen. je zult er versteld van staan wie je allemaal willen helpen. bij ons hebben zelfs vrienden geholpen die we maar 1 keer per jaar zien.
Doen! Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als je op mijn verjaardag zou komen zonder iets. Desnoods kun je het uitleggen, dan heeft iedereen daar wel begrip voor en als het beter gaat dan kun je altijd nog iets kopen natuurlijk. Een eengezinswoning die helemaal is aangepast, heerlijk! Succes met jullie keuze.
Ik denk dat dit een kans is die je niet moet laten lopen. Ik zou de decembermaand zo rustig mogelijk houden en bijvoorbeeld de verjaardagen afzeggen en ook de feestdagen zo rustig mogelijk vieren (ik heb zelf MS en weet hoe rot het kan zijn om dingen af te zeggen en voor je gezondheid te kiezen, maar soms moet het nu eenmaal). Het wordt inderdaad heel druk en veel, maar ik denk dat uiteindelijk het rendement veel hoger is dan dat je nu in het appartement blijft zitten. Alleen financieel al: 12 x 150 = 1800 x 4 = 7200 euro wat je extra aan huur kwijt bent als je nog 4 jaar op een woning moet wachten. En dan moet je maar afwachten of het net zo naar wens is aangepast. Kijk of je een klus/verhuisploeg om je heen kunt verzamelen en probeer de boel een beetje los te laten en te vertrouwen op anderen als je opgenomen wordt in het ziekenhuis. Ik zou zeggen: kies voor jezelf en je gezin en ga ervoor! Heel veel succes!!
de kerst en verjaardagen een keertje overslaan zou een optie zijn. ik denk dat de meeste daar ook echt begrip voor hebben. alleen mijn schoonfamilie niet. die verwachten dat ze dure kado's krijgen terwijl ze de gehele maand december niet een uurtje vrij kunnen maken om langs te komen. op vrienden en familie kunnen we niet echt rekenen. we hadden vorig jaar met de verhuis ook veel vrienden en familie aangesproken en ze zouden allemaal helpen. totdat ze de avond voor de verhuis vrijwel allemaal afbelde mijn moeder zou wel graag willen helpen. maar dan hebben we denk ik nog een verhuisbedrijf en extra verhuizers nodig. ik weet niet of we dat gaan redden. we hebben 800 op spaarrekening. en als we kerst, en alle verjaardagen overslaan dan hebben we nog 300 extra te besteden. dus dan hebben we 1100 euro voor verhuis, extra maand huur, en aankleding nieuw huisje. (ik weet namelijk pas hoe die er vanbinnen uit ziet als we er op reageren. misschien zit er niet eens een vloer in) dit is zo moeilijk
misschien zijn hier nog lieve mensen die je willen helpen met verhuizen .. ik zou het zeker weten doen.. dan maar geen verjaardagen of uitgebreide cadeaus.. een goed huis en leuk leven is veel belangrijker dan verjaardagen of kerst !! edit: bah zo'n schoonfamilie, daar zou ik niet eens heengaan als ze zo'n dingen verwachten !!
Je schoonfamilie kunnen verwachten wat ze willen maar dat wil niet zeggen dat ze dat nog krijgen ook.Op het moment dat je weet dat je kan verhuizen geef je gewoon door dat dat voor gaat op verjaardagen en kado's met kerst(je bent uiteindelijk de kerstman niet).Een kleinigheidje kan ook erg leuk zijn. Verven en dat soort ongein hoeft niet duur te zijn.Vaak zijn grote emmers latex in de aanbieding en als je een ander kleurtje wilt haal je een mengtube.Vloer even zo goedkoop mogelijk en daar kan je later naar toe werken als er maar iets ligt,doormiddel van sparen enz.Laminaat wordt ook veel al aangeboden via marktplaats.Meubels ed hebben jullie al dus daar geen omkijken naar voor nu. Ik zou gewoon doen wat voor jullie in het voordeel ligt en de mensen om je uitleggen hoe of wat.Geen begrip ervoor vanuit hun dan weet je gelijk waar je staat en zou ik er klaar mee zijn.Dan maar 10 mensen armer scheelt je gezeur en geld ook.
Ik zou het doen. Alleen al om de besparing op huur. En je kunt toch blijven kijken of je over 4 jaar een woning kunt krijgen op een betere plek. Jouw schoonfamilie begrijp ik niet. Als je toch maar weinig geld hebt om een huis in te richten en te verhuizen, kunnen ze toch onmogelijk dure kado's van je eisen? Belachelijk, echt waar. Kan je partner (het is tenslotte zijn familie) dat niet aan ze uitleggen? Maak je niet druk om de geboorte van je kindje. Je hoeft echt niet alles af te hebben voordat het komt. Al je kunt slapen, wassen, plassen en koken komt het wel goed. Succes met je keuze!
Ik zou het idd doen hoor. naar je zin maken kan ook in de maanden nadat je er woont. Zolang je alleen wat goedpkope verf of een simpel behangetje erin doet en een vloertje ben je klaar. Als je gewoon zorgt dat de woonkamer klaar is, kom je al een end. Al zou je een maand later pas de slaapkamer verven oid, ik noem maar wat.
Ik zou het ook doen! Overal valt een mouw aan te passen als je wilt, al zal het soms wel even puzzelen zijn. Ik bedoel, een aangepast huisje meid!!! Die zijn er niet vaak beschikbaar!!! Laat die kans niet lopen joh!
Ik zou het zeker doen. Geen hulp gehad de vorige keer dan zouden die verjaardagen me ook gestolen kunnen worden en kerst als ze geen tijd hebben om langs te komen sorry maar ik zou dan toch echt voor mezelf kiezen. kwa kosten kan het natuurlijk ook allemaal goedkoop moet je veel verhuizen? Je zou natuurlijk ook aan jongens in de buurt kunnen vragen of ze wat willen verdienen door jullie te helpen met verhuizen scheelt een hoop denk ik. Mischien kan je regelen dat je iets rood kan staan op je betaalrekening dan kan je in ieder geval de dubbele kosten opvangen je spaart in je nieuwe huis straks in ieder geval meer dan nu. Succes
Dit lijkt me een kans die jullie niet kunnen laten liggen. Weinig geld voor de verhuizing is lastig maar niet onoverkomelijk. Het hoeft allemaal niet gelijk perfect, zolang het maar leefbaar is. De rest komt later wel. En als je alleen al uittelt hoeveel geld jullie besparen door te gaan verhuizen heb je in de komende maanden ook geld genoeg om af en toe wat aan te pakken. Schoonfamilie kan de pot op, kom nou zeg Jullie huisje is belangrijker dan een cadeau voor hen hoor, en als ze dat niet begrijpen zijn ze jullie aandacht helemaal niet waard.