wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik zou zo'n kans liever niet laten lopen. De berekeningen zijn al voor je gemaakt mbt de besparingen etc.
    Heel erg lullig van je schoonfamilie dat ze zulke dingen van anderen verwachten, krijg je van hen ook dure cadeaus terug dan?
    In dat geval :D (even heel gemeen van mij ;) ) zou ik sowieso vragen of ze jullie dan cadeaubonnen willen geven of geld, dan heb je alweer extra geld voor de verhuizing.

Inderdaad kun je al veel dingen op MP vinden en ik hoop dat je nu wel een beroep op je familie/vrienden kunt doen en dat ze niet weer op het laatste moment afbellen!!!!

Wij hebben vorig jaar ook alleen de babykamer en woonkamer "klaargemaakt", de rest was redelijk, wel wat oubollig (kwam een 80-jarige dame uit) Bij ons was het niet om financiële redenen als wel dat we drie, vier weken voor de uitgerekende datum nog zijn verhuisd.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik zou het doen . Het is missschien veel in een keer met je zwangerschap enzo maar als je dan nog 4 jaar moet wachten:( zou het doen. En wat betreft huis net wat de dames zeggen je kan ook nog opknappen en dergelijke als je er woont. En misschien is het wel een heel net huisje en hoef je alleen schoon te maken. Ook al zit er niet de goede kleur op de muren dat kan later toch wel als het netjes is is het toch goed. En een vloer ligt er vast wel in;) misschien niet je smaak maar wat maakt dat uit je bespaart wel meteen al 150 euro per maand kun alvast wat sparen voor de dingen die graag wil veranderen.

Veel succes met je beslissing.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik zou er helemaal voor gaan. Die dure december maand kan ook een stukje voordeliger. Wordt het heus niet minder leuk van hoor.
    Zo'n kans krijg je waarschijnlijk, zoals je zelf zegt, over 4 jaar weer. En als dit huisje veel goedkoper is in de stookkosten enzo dan kan je dat geld weer utigeven aan een brommer.

4. emje

emje Niet meer actief

heel erg bedankt voor de reacties meiden. ik denk dat we het gewoon gaan doen. we horen dan helaas pas maandag of we de gelukkigen zijn . ik heb net mijn ouders gesproken en die willen heel graag helpen met eventueel verven en vloer leggen.

we gaan het dan zo goedkoop mogelijk aanpakken want het klopt inderdaad dat als je erin zit je ook veel kan doen. ik hoop zo dat het huisje een beetje netjes is. (toen we in dit appartement kwamen was alles fel lime groen. muren, vloeren zelfs plafond:p )

we zitten zelfs te denken om een klein doorlopend krediet van 2000 euro te nemen zodat we alles kunnen betalen.

over de schoonouders vind ik dat jullie echt gelijk hebben. ik snap ook helemaal niks van hun. maar als ik ook maar 1 woord verkeerd over hun zeg heb ik ruzie thuis. en daar heb ik geen zin in. ik heb net wel met me vriend besproken over dat de kerst dit jaar dan op een laag pitje staat en daar is hij het gelukkig mee eens. :D

5. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Lieve meid,

Als ik jullie was zou ik gewoon reageren. Als je het huis dan wel toegewezen krijgt dan eerst goed bekijken. Wat moet er allemaal gebeuren voor het bewoonbaar is. Ligt er een vloer, mooi laten liggen (teminste als ie no aardig netjes is) Verven hoeft ook absoluut niet duur. Latex verf kan altijd wel en de 9010 is lekker neutraal. Dan kleed je het lekker aan met accesoires. Als je denk na de bezichtiging dit word teveel werk/kost te veel dan kun je het altijd nog afwijzen. Ga ook eerst uit van het klaarmaken van de woonkamer/slaapkamers. Bekijk hoe de keuken en badkamer er bij staan. kun je koken en douche. Prima kan je altijd later nog een nieuwe tegeltje en zo geven.

Wij hadden ook maar een maand de tijd. Wij mochten een maand gratis in ons huurhuisje verblijven na het opzeggen van de huur. Om dus niet met dubbele lasten te zitten hadden we maar een maand. 2 november kregen we de sleutel van ons nieuwe huis en eind november moesten we de sleutel inleveren van ons oude huis. Wij hebben de woonkamer geschilderd (lag een laminaatvloer in met wel beschadiging, maar vloer is vloer.) En we hebben een slaapkamer gedaan. Geverfd en een laminaatvloer. 5 euro de kante meter. Koste bijna niks ;) De rest komt wel. We hebben ondertussen in een jaar tijd de bijkeuken geisoleerd omdat die zo koud was maar die moet ook nog steeds afgewerkt worden. Doen we in de bouwvak van ons vakantie geld. En de rest komt wel in de loop van tijd. Wij hebben wel veel geluk gehad met familie. Mijn vader is timmerman en veel ooms van mij zijn in dat gedeelte ook erg handig. Een gepensioneerde oom van mij was schilder van beroep. Hij heeft veel voor ons gedaan en was blij met een bloemetje en merci.

Het is jammer dan je niet zoveel aan kunt op je familie/vrienden. Mijn mening is dat als zij geen begrip hebben voor jullie situatie dan ze jullie liefde en vriendschap dan niet waard zijn. Klinkt er grof maar dat is mijn mening. Concentreer je liever op de familie en vrienden die jullie wel willen helpen. Daar kom je een stuk verder mee.

Ik wens je heel veel succes en sterkte in de komende periode en hoop dat alles goed komt.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hi Jen,

Wanneer je maandag te horen krijgt dat het huisje voor jullie is, dan kun je alvast rustig aan beginnen met dingen in te pakken. Dingen die je voorlopig echt niet nodig hebt.... zoals zomerkleding enzo. Dan heb je wel alvast een beginnetje gemaakt en kun je toch dingen in je eigen tempo doen.

Fijn dat in ieder geval je ouders willen helpen.

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo Jen, ik ben blij te horen dat jullie ondankt een minder grote buffer toch gaan reageren op het huis. Ik denk ook dat zo'n mogelijkheid niet vaak voorkomt.

Laat je weten of je het huis uiteindelijk gekregen hebt?

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zou je ook adviseren om het wel te doen. Op kort termijn is het misschien zwaar, maar je winst is enorm op langer termijn. Het verhuizen duurt dan ook maar een bepaalde periode en dan is het klaar. Goed plannen en hopen dat jullie misschien financieel hulp kunnen krijgen. Succes met jullie keuzen!

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Absoluut doen! Dan maar een keer wat minder uitgebreid Kerst en Sinterklaas, daar heb je het dan toch te druk voor. En de verjaardagen, gewoon eerlijk zeggen wat de situatie is, daar heeft iedereen begrip voor.
    En zoveel mogelijk mensen inschakelen voor de verhuizing. Ik was ook zwanger toen ik verhuisd ben en ik heb erg weinig gedaan haha, waren heel veel mensen.
    Lekker doen hoor, je krijgt er spijt van als je het niet doet (als ik het zo lees).
    Heel veel succes!

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik zou het ook doen!
    Zeker een aangepaste woning, dat komt echt niet vaak in beeld!
    Veel dingen zijn op marktplaats te vinden!!!
    Heel veel succes!!!

11. mama van j

mama van j Niet meer actief

Ik zou het ook doen hoor....
    En zou zo'n kans echt niet laten gaan voor verjaardagen etc.
    Dan leg je het met die verjaardagen toch gewoon de situatie uit..dat je moet verhuizen en even krap bij kas zit.
    Misschien heb je geeneens tijd om naar die verjaardagen te gaan, omdat je waarschijnlijk dan druk aan het verhuizen bent...vooral als jullie alles zelf moeten doen en geen hulp hebben.
    Het nieuwe huis zal 150 euro per maand goedkoper zijn + je bent van Ista af. Er was geloof ik kort geleden ook een topic over Ista dat mensen de verwarming niet meer aan durven zetten en nog belachelijk hoge rekeningen krijgen..ik zou blij zijn als ik daar vanaf was!
    Zo te lezen is er in ieder geval wat familie die je wilt helpen, en gewoon zo veel mogelijk via marktplaats zien op te trommelen.
    Het kan echt heel goedkoop .
    Ik zou gewoon rustig aan doen met je geld in de decembermaand en geld opsparen voor je nieuwe huis..met die kredieten krijg je weer bijkomende rente etc en is toch vervelend dat als je je spullen ervan heb gekocht, altijd nog maandelijks aan het terugbetalen bent.

Succes!

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik zou er voor gaan en evt wat van ouders lenen als het nodig mocht zijn. Door het verschil in huurprijs heb je dat dan zo weer terug betaald.

13. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ik zou ervoor gaan, als ik die kans zou krijgen zou ik het doen,

14. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou ook zeker reageren.
    Mochten jullie idd het huis toegewezen krijgen. Dan kun je misschien dingen van de huidige bewoners overnemen zoals bijv. raambekleding.

15. emje

emje Niet meer actief

waarschijnlijk krijgen we het huisje niet. ik heb vanmorgen gebeld. en ze vertelde me dat we op plaats 121 staan! echter wisten ze nog niet of de mensen voor ons een wmo indicatie hebben en dus in aanmerking komen. er is dus nog wel een kleine kans maar denk het niet.

al vind ik het wel erg veel plaats 121. lijkt me sterk dat er 121 gehandicapten in den bosch een woning zoeken.

nu is het nog even afwachten en anders weer verder reageren :(

16. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ow dat is wel minder plaats 121 ga voor je duimen dat je de woning toch krijgt... Kun je niet tegen de familie en vrienden van de verjaardagen zeggen we komen als we tijd hebben maar jullie krijgen dit jaar geen geld/kado maar volgend jaar wel weer en dat je dan ook niets terug verwacht op je eigen verjaardag...

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Jammer dat er zoveel gegadigden zijn voor dat huis. Maar zoals je al zegt... er zullen vast geen 121 mensen met een Urgentie zijn in DB.
    Is dat duidelijk aangegeven in die aanbiedingsadvertentie? Dat mensen met urgentie/WMO-indicatie voorrang zouden krijgen?

In dit geval maak je uiteraard nog wel een kans, duimen draaien hier voor je/jullie!!!!

18. emje

emje Niet meer actief

het stond duidelijk bij de woning vermeld dat mensen met een wmo indicatie voorang krijgen op de woning. dus we blijven hopen. :)

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Spannend spannend!!!

20. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik hoop dat het lukt!
    en dat je het huisje krijgt
    mijns inziens alleen al voor de voordelen dat het groter is, en aangepast en goedkoper

even een optelsom
    150X 12 = 1800
    en dat 4 jaar is 7200 euro die je bespaart.
    je betaald dubbele huur maar krijgt ook de maand er naar je bord terug dus zo speel je ook weer op nul

en die kado's jammer dan; ik zou iedereen een kaartje sturen met lieve woorden en uitleg en wie dan nog zeurt is geen eens een kado waard.

ik hoop echt dat jullie dit huisje krijgen toe gewezen het heeft dan zo moeten zijn!

liefs Hellen

Deel Deze Pagina