Alvast nieuwe winterjas voor volgend jaar kopen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lenthe87, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    Maar welke maat??

Ze is nu bijna 16 maanden, en heeft maat 80 aan (nog niet zo lang).
    Haar winterjas van nu is maat 74, maar daar kan ze vast geen 4 á 5 maanden meer mee doen?
    Volgend winter (september) is ze 2 jaar.

Welke maat zou ik kunnen kopen?
    Welke maat had jullie meisje aan met 2 jaar? Of moet ik een maatje groter kopen?

Ik dacht zelf maat 92. Maar die is vast voor nu veel te groot, plus ze moet er de volgende winter mee kunnen. Of moet ik nu gewoon een 86 kopen en voor volgend winter 98?
    Dillema dillema hahaha...... ;)

Waarom groeien ze er ook zo snel uit hé..... :p

2. p1982

p1982 Niet meer actief

me dochttertje is van 2 okt 2009 en draagt nu 86 dus ik heb 98 voor volgend jaar gekocht

3. joja

joja Actief lid

Aug 24, 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het niet aandurven. vind het persoonlijk zo moeilijk inschatten en is per kind verschillend.
    Mijn zoon heeft maat 92 en heb het idee dat hij daar de hele winter wel mee kan (bovenkleding is ook maat 92 en broeken maat 86)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik zou een 86 nemen.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ik vind het moeilijk om dat nu al te kopen, ze kunnen zomaar een groeispurt maken of juist even blijven steken en dan zit je al.....

onze dochter is nu bijna 2 en heeft maat 86 op dit moment.

vanaf 1,5jaar groeien ze ook niet meer zo hard, dus het is moeilijk in te schatten.
    en dan valt het ene merk nog kleiner of juist groter

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik had vorig jaar ook een winterjas in het voren gekocht...maatje 92, en die zit nu met 2 jaar prima.

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb op de Jonge Gezinnenbeurs alvast een nieuwe winterjas voor mijn meisje gekocht, een maatje 92 (ze is van 27 nov 2009).
    Ze draagt nu maatje 80.

Zoonlief had met 1,5 jaar maatje 92, de winterjas van vorig jaar, paste hij begin deze winter nog steeds, nu wordt ie alleen wat kort. Maar toch 1,5 winter met 1 jas gedaan..

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou persoonlijk geen jas kopen voor volgend jaar!

9. adi

adi Niet meer actief

Ik heb voor alle drie voor dit jaar een jas gekocht in maat 86. Twee van die jassen vallen zo groot dat ze volgend jaar denk ik ook aankunnen. Terwijl derde (van Vinrose) nu al goed zit, dus no way de volgende winter.
    Het is inderdaad lastig per merk.

Ik wil wel straks in de uitverkoop skipakken voor de volgende winter alvast kopen, die dingen kun je nooit vinden als het eenmaal sneeuwt + dan zijn ze ineens 2x zo duur. Ik gok dan op maat 92, nu draqen ze maat 80 voor de gewone kleding.

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb over sneeuwpakken gesproken bij de H&M gekocht. Zo een broek is dan echt niet duur.
    Ook heb ik lekker een goedkope jas in eerste instantie gekocht want ik durfde het ook niet vooruit te kopen.
    En als 2e extra jas een aanbiedingsjas die ik in eerste instantie wilde hebben.
    Zou ook niet op de groei een jas kopen.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou dat persoonlijk niet gaan gokken want je kan niet zeggen wat voor een maat ze over een jaar hebben.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou het niet doen.. het kan zo raar gaan met die kinderen.

Mijn dochter heeft een jaar in 86 gezeten, bij het begin van de winter paste ze haar jas maat 92 maar moest de mouwen ruim omslaan. Nu schiet ze er opeens voorbij en in een paar maanden tijd zit ze zowat op 98.

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Waarom wil je nu al een jas kopen? De kans dat hij niet past is erg groot namelijk!
    Mijn dochter is 23 maanden en heeft maat 80 in haar winterjas en die past nog perfect, kan ze de hele winter mee doen. Heb er ook 1 in 86 gekocht voor de zekerheid maar die draagt ze alleen als die andere nog in de was zit, hij is nl nog veel te groot ;).
    Zelf koop ik alleen dingen 'op de groei' die niet seizoensgebonden zijn.

14. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Persoonlijk zou ik ook nog geen winterjas kopen voor volgend jaar, zoals anderen al aangeven; je weet niet zo goed welke maat ze volgend jaar heeft he, het zou zo zonde van je geld zijn als je uiteindelijk een jasje hebt gekocht die veel te klein is.... Ik heb vorig jaar een winterjas voor onze dochter gekocht (toen dus net 2) maatje 98, die kan ze dit jaar gewoon weer aan (zit nu in 104, maar die jas past prima). En wie weet wat voor leuke winterjassen je volgend jaar na de zomer ziet!!! :)

15. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik vind het moeilijk inschatten hoor, welke maat jas je het beste kan kopen nu voor de volgende winter.
    Ik durf het zelf niet aan om nu al een jas te kopen voor volgende winter. Ik lees overal dat kindjes over het algemeen lang doen met maat 86, maar mijn zoontje is er na 2 maanden alweer bijna uitgegroeid.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,160
    8,892
    113
    Ik heb net met moeite geen jas voor volgende winter gekocht...want de jas die ik zo leuk vind is nu 65 euro afgeprijsd, waardoor ik het toch eigenlijk wel erg graag wilde... Maar ik durf de gok niet te nemen...soms gaat het zo snel en soms zo langzaam met dat groeien...

Maar als je het toch per se wilt, dan zou ik naar de groeicurve van je kindje kijken en die lijn doortrekken, dat geeft over het algemeen wel een redelijk beeld is mijn ervaring (al weet je het dan natuurlijk ook nooit zeker en de jas kan ook nog eens groot of juist klein vallen, wat je nu ook niet kunt zien).

Share This Page