Hallo allemaal! Ik ben de eerste maanden van deze zwangerschap erg ziek geweest, véél overgegeven. Inmiddels lijkt het weer ietsje beter je gaan.... ik kijk het nog even aan maar denk toch stiekem na hoe ik mijn conditie weer wat kan opbouwen. Ik voel me namelijk alsof ik 10x voedselvergiftiging heb gehad, met zwangerschapszwemmen zie ik sterretjes na 1 baantje haha! Dus wie heeft er tips om weer fitter en sterker te worden zodat ik weer wat sterker ben voor de rest van mijn zwangerschap en bevalling? Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en is het gelukt om toch nog fitter te worden? Liefs mamakarlien
ik herken je verhaal wel ik ben in het begin ook heel ziek geweest heb zelfs twee weken op bed gelegen en kon echt helemaal niks.. ik ben nu bijna 22 weken en nog ben ik niet de oude . veel vitamines word er gezegd en de rust nemen die je nodig heb. succes
Ik had ditzelfde probleem (misschien iets erger, moest ook naar het ziekenhuis enzo), heb toen revalidatiefysio gedaan omdat ik gewoon echt niet meer wist hoe ik zelf verder kon. Toen heb ik eea langzaam opgebouwd door steeds iets verder te lopen en iets meer te doen. Dat ging wel goed. Maar de boodschap is vooral: doe het rustig aan! Je komt uiteindelijk echt weer op krachten, maar je moet je ook realiseren dat al dat spugen en weinig eten echt funest is voor je lijf. Het kost gewoon even tijd (en dan bedoel ik echt wel meerdere weken).
Ik heb ook enorm veel overgegeven en ook in het ziekenhuis gelegen, omdat het gewoon de verkeerde kant op ging. Het is een aantal weken iets beter gegaan, maar ik heb schijnbaar te vroeg gejuigd, omdat het nu weer minder goed gaat. Het belangrijkste is op jezelf letten. Voorzichtig zijn met opbouwen en langzamerhand steeds iets meer gaan doen. Reken erop dat wanneer je te snel gaat, je lichaam in zal grijpen. Verder kreeg ik in het ziekenhuis het advies om niet teveel druk te leggen op het eten. Ik maakte me enorm druk omdat ik niet aan de 2,5 liter vocht kwam die ik dagelijks in moest nemen, maar wellicht dat dit de dag erop dan wel lukt. Ik mag eten waar ik zin in heb, iets is namelijk beter dan niets. Verder slik ik vitamines (logisch) en probeer ik telkens een stapje verder te gaan. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt.
Hier beetje zelfde verhaal als Anneliesje. Alleen nog geen duidelijke terugval gehad. Ik heb ook twee keer in het ziekenhuis gelegen en merk nu dat als ik teveel doe, mijn lichaam me terugfluit. Dan begint het spugen weer opnieuw! Verder ben ik vreselijk moe. Geef er maar een beetje aan toe, werk momenteel therapeutisch 3x 2uurtjes en dat is genoeg. Ik probeer gezond te eten, maar ik kreeg ook het advies om te eten waar ik zin in heb. In het begin was dat veel fruit, nu waterijsje (raket, dubbellikker etc). Dingen waarvan ik weet dat ik moet spugen eet ik niet meer. Mijn advies luister naar je lichaam en wil niet meteen teveel!!