Overstappen van omneo naar pepti.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlinder24, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik heb een vraagje over de voeding van mijn dochtertje. Zij is nu 10 weekjes oud.

Ze heeft al vanaf het begin last van darmkrampjes en daarom gaven wij haar nutrilon omneo

Ik heb niet echt dat dit effect heeft voor haar darmkrampjes. ze heeft er nog heel veel last van.

Nu wil ik overgaan op nutrilon pepti. Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heeft ze alleen last van krampjes, of ook van andere klachten?

Wij hebben de overstap naar pepti gemaakt, maar het is geen goedkope voeding en we krijgen deze pas vergoed als hij een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis heeft ondergaan. Dat is pas volgende maand ergens. We liepen al met hem bij de kinderarts, vanwege reflux.

3. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ze is wat onrustig na de voeding.. we merken heel goed dat ze echt darmkrampjes heeft, heel zielig. Ook na de omneo voeding.

Of het vergoed wordt vind ik niet belangrijk, maar wel dat ze van haar krampjes afkomt!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waar merk je het precies aan? En moet ze echt veel huilen vanwege de krampen?

Op zich gaan krampen vaak voor 3 maanden over. Dus als het niet onhoudbaar is en je weet zeker dat het alleen krampen zijn, zou ik het nog even aankijken. Heeft ze geen andere symptomen van KMA?

Lastig oordelen :) Je kunt het natuurlijk proberen, maar de kans zit er sowieso in dat ze in eerste instantie juist meer krampen zal krijgen vanwege de wisseling van voeding.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je dit al overlegd op het CB?

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik zou voor alleen krampen en onrust door voeding niet over gaan op pepti.

Wij gebruiken het op advies huisarts sinds gisteravond. Kma is nog niet vastgesteld maar kan wel hoop symptomen verklaren.

Pepti is niet goedkoop, 24 euro per bus. 900 gram voor 33 flessen. Zou betekenen dat je 4 keer 24 euro per maand, ongeveer, uitgeeft alleen maar voor eten voor kleine. Vind ik veel geld.

Zoon had ook veel krampen. Hij kreeg lactulosesiroop ervoor. En hij werd rustiger ervan.

Is er iemand allergisch waardoor kma kan ontstaan?

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Voor alleen krampjes zou ik niet overstappen naar pepti. Pepti is voeding voor kma. Als er nu meerdere symptomen voor kma zouden zijn, dan zou ik overstappen. Maar de meeste kindjes hebben tot 3 maanden krampjes. Ik zou eens met HA of CB overleggen mbt de krampjes.
    Heb je ook al andere middeltjes geprobeerd voor de krampjes, zoals cina baby van de VSM? Of een andere fles? Tegen darmkrampjes werkte hier de Dr Brown fles goed.

Deel Deze Pagina