tummy tub standaard?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Juffertje83, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er kwam iemand van het kraamzorgbureau en die zei dat we voor de tummy tub een standaard moeten kopen. We hebben geen badje. Ze zei dat sommige badstandaarden ook ruimte hebben om de tummy tub in te zetten. Het gaat om de échte Tummy Tub. De krukjes van Tummy Tub vind ik niet zo mooi en zijn vrij laag. Dus liever iets hoger. Maar de commode is te hoog volgens de kraamhulp. Wie weet waar de tummy tub in/op past?

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een tummytub, badje en bijbehorende standaard van BebeJou. In /op die standaard past zowel het badje als de tummytub.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hadden wel een tummy tub, maar geen speciale standaard. Ook nooit gehoord dat dat moet. Wij zetten de tummy op de commode of in het badje, dat op de badstandaard stond. Ik zou er niet een aparte standaard voor kopen. Zeker omdat je niet weet of een tummy bevalt. Wij hebben de tummy tub maar twee keer gebruikt, wij vonden het badje leuker.

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    WIj stopten de tummytub altijd in het badje op de badstandaard met het wassen. Maar je hebt geen badje......

Kan hem oook op de strijkplank zetten, dat deed mijn schoonzusje ;)

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook een Tummy tub en een standaard van BebeJou.
    In die standaards van BebeJou heb je echt een ruime keuze met veel verschillende kleuren enzo. :)

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zou even kunnen kijken of hij ook op de standaard kan van de hema... en misschien even checken op marktplaats voor een badstandaard. Je hebt standaarden met een gat eruit voor de tub, maar ook standaarden die gewoon 'dicht' zijn aan de bovenkant en waar hij dus ook gewoon op kan staan.
    Ik zou dus echt eerst even op marktplaats kijken (bij jou in de buurt dan natuurlijk alleen).

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hadden ook die van bebejou....

maarehh de kraamzorg vond het hier maar onhandig om steeds te wisselen, ze zei : laat het bad maar lekker op de standaard staan.

tummy kan met gemak in de gootsteen staan of op de grote tafel ( eettafel)

wij hadden hem altijd op de eettafel. veel makkelijker.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Je kan kijken of je op marktplaats een bebejou standaard op de kop kan tikken. Ik heb voor die van ons zo maar 12,50 betaald en als het ding 3x gebruikt is door de vorige eigenaar dan is het veel. Zag echt als nieuw uit. Wij hebben overigens wel een gewoon badje.

Andere oplossing (als je geen standaard speciaal wil kopen) inderdaad in de gootsteen of op de eettafel. Neem aan dat je kindje later gewoon mee onder de douche of in grote bad gaat.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat vind ik best een briljant idee!

wij hadden een badje + standaard geleend van broer. de tummy tub had ik (2e hands) gekregen van een vriendin. hoorde dus niet bij elkaar. en zo los ging de tummy ook niet op de standaard. er zat in het gat een soort van draad ofzo, waardoor de emmer ging kieperen. heb er altijd een groot dienblad over dat gat gedaan, en daar dan de tummy op. toen ging het best!

wij deden sjaak altijd in tummy ipv badje trouwens. gebruik je veeeeel minder water mee, en is ook minder sjouwen naar zijn kamertje waar we hem badderden. in de badkamer vond ik het niet fijn, want dan loop je zo met een nat kind over de gang, gedoe.

10. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je dan de tummy tub van Bebe Jou zelf of past de echte tummy er ook in?

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    De kraamhulp deed het zo dus dat vonden we wel handig. Wij hadden trouwens geen "echte" tummy tub maar een shantala badje van delta baby. Maar Maurits vond het maar niks dus maar een paar keer gebruikt.

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    wij hadden hem gewoon in de gootsteen staan, precies goede hoogte :)

Share This Page