Hoi, We hebben sinds tijden steeds het zelfde boek wat onderdeel is van het slapen gaan ritueel, maar het heeft volledig haar aandacht niet meer. Nu is ze zowieso niet het type om rustig te blijven zitten, maar wie weet helpt een ander boekje. Kiekeboe Eend leek me al een leuk boekje. Hebben jullie nog leuke tips?
Nijntje! Leest lekker in een cadans, niet te lang en niet te druk. Wij hebben hier een stapeltje van een stuk of 10 boekjes liggen, en dan mag ze kiezen.
Misschien eens wat van de bieb lenen? Dan kun je afwisselen en tegelijkertijd uitvinden wat ze leuk vindt? Maar bv. Nijntje of Dribbel of Dikkie Dik vinden de meeste kinderen volgens mij wel leuk. J. is ook niet het type om rustig te blijven zitten, voorlezen vindt ze ook nog niet echt wat, maar ze vindt het geweldig om alle plaatjes te bekijken en nu ook te benoemen ed. Zij vindt vooral boeken met kijkplaten erg leuk, platen waar veel op te zien is dus. Ik koop nu dus ook met name dat soort boeken voor haar.
Rupsje Nooitgenoeg is hier heel populair, we hebben de grote kartonnen versie dus ideaal aangezien Irem altijd zelf de bladzijdes wil omslaan. En verder staat hier een plank vol boeken, ik kies meestal een boekje met duidelijke plaatjes, dieren zijn op het moment erg populair
Mijn dochter had in het begin meer aandacht voor plaatjes kijken en benoemen. Vooral dieren en dan het geluid na doen (en bewegingen maken etc.). Pas later ben ik echt de tekst gaan lezen. Als boekjes nog niet leuk zijn kun je ook een liedje zingen met bewegingen er bij. Of met knuffeltjes spelen en er bij vertellen. Ik lees dat je kindje nog maar 10 mnd is, de concentratie moet echt nog worden opgebouwd. 5 minuten is al heel goed hoor! Van een 2-jarige kun je 15-20 min verwachten en van een 4-jarige 20-30 min. Meestal kan je je kindje gratis lid maken van de bibliotheek. Zo kun je veel dingen uit proberen. Heel veel plezier!
Jip en Janneke Klaas Vaak (elke dag een verhaaltje) Nijntje Gewoon meerdere boekjes om te kiezen kan ook wel helpen. Maar wel korte verhaaltjes.
bij ons is "baby's eerste versjesboek" erg populair. Naast het feit dat het liedjes zijn valt er ook veel te voelen en zien. Naarmate ze groter worden kun je er steeds meer een zoek en vind spelletje van maken, wat bij ons nu vaak goed werkt. Verder is Dikkie Dik bij ons een groot succes, daar heb je ook kleine boekjes van met 3 of 4 verhaaltjes van elk 6 pagina's. Volgens mij is er ook een "slaap lekker dikkie dik" variant op de markt. Bij ons was "en nu lekker slapen, sam" ook heel populair omdat je daar kusjes bij kunt geven, en omdat hij de tekeningen erg mooi vindt.
Voor die leeftijd is het al heel wat dat ze zo geconcentreerd is bij een boekje!!! Boekjes met veel plaatjes van dingen die nu voor haar herkenbaar zijn, diertjes bijvoorbeeld. Nijntje, dribbel, dikkie dik, bobbi, etc. Er zijn zoveel leuke boeken voor de kids! Rupsje nooit genoeg de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had. gonnie wij gaan op berenjacht kiki jip en janneke
Wij hebben o.a. het 'Grote berenboek' van Anne Suess. Dat is een prentenboek waar je zelf verhaaltjes bij kan verzinnen. We hebben heel veel leesboeken waar ze het geduld niet voor heeft, maar de prentenboeken doen het goed. Ze wijst een figuurtje aan en wij maken er een verhaaltje bij.
Is het lidmaatschap echt gratis of zit je er dan na een jaar aan vast of zo? Op zich leek het me ook wel wat om te proberen maar wil nog niet een vast abonnement met de bijbehorende kosten. Slecht van me hè, gratis klinkt namelijk te lekker........
Yes, in ieder geval tot hun 12e, maar misschien wel 16 of 18. Hier alleen eenmalig 2,50 betalen voor aanmaken van het pasje, maar omdat het consultatiebureau nu met Boekstart-promo meedoet, hoefde ik dat ook niet te betalen.
ah super wat een leuke tips zeg! Ik had gelijk even onze bibliotheek gecheckt en dat is inderdaad gratis tot 18 jaar. Ik heb kiekeboe poes besteld en baby's eerste kijkboekje (allemaal plaatjes met dieren). Dank je voor jullie tips!
Jip & Janneke, die verhaaltjes zijn net genoeg voor het slapen gaan. Bij action heb je verschillende boeken met 365 verhaaltjes. Er zijn heel veel verschillende (klaas vaak-, beren-, konijnenverhaaltjes...). Voor elke dag een kort verhaaltje. Die boeken zijn erg leuk én goedkoop
@sneeuw: lidmaatschap voor de jeugd is bij alle bibliotheken gratis, het wisselt alleen of het tot je 12e of 14e of 18e (of alles wat ertussen zit ) gratis is. in die leeftijd zijn voornamelijk boekjes met weinig tekst, veel leuke en duidelijke tekeningen en als je tekst hebt, het liefst een beetje op rijm heel goed. ze zitten dan voornamelijk toch in het stadium van aanwijzen en benoemen dus inderdaad, nijntje, dribbel, ik vind persoonlijk Gonnie en Gijsje mijn favoriet.
HIer heeft ze geen geduld om boekjes te lezen. Maar zelf kijken en bladeren vindt ze wel leuk hoewel ze ook nog graag op haar boekjes kauwt. Ik denk dat ik hier ook van de bieb lid ga worden. Is hier gratis tot 18 jaar.
Zit met open mond te kijken. Hier gaat voorlezen echt nog niet haha ze heeft daar het gedult niet voor. Ook wil ze zelf de bladzijdes omslaan maar dat lukt haar niet en dan wordt ze zoooo boos... Misschien toch binnenkort maar weer eens proberen. Heb hier best wat boekjes staan. Doen jullie dat in bed of op de bank voor het slapen gaan?