Wat zouden jullie doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boncuk, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou ook echt niet teruggaan hoor! Ik vind dat ze dan inderdaad maar beter op moeten letten.

Laatst waren we in de stad en had Damien een of ander waterding bij de Euroland meegenomen. Hij liep daar in de winkel al mee, van mij moest ie het terugzetten, maar toen we een stuk verderop liepen zag ik pas dat hij 'm nog steeds in z'n handen had. We hebben nog staan afrekenen bij de kassa, dan had die vrouw het toch moeten zien. Ik heb Damien natuurlijk wel gezegd dat dat écht niet mag, het van 'm afgepakt en een tijd later teruggegeven, maar ik ga er niet voor terug hoor.

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nee hoor, ik zou er zeker niet voor terug gaan.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Je bent wel verplicht om het te melden he, ondanks dat ze zo'n mooi cameraatje hebben ;)

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Als ik nog in de buurt ben ga ik gewoon terug. Ik vind het pure diefstal om het bewust niet te doen. Als ik al helemaal thuis ben en de kinderen al van jasjes enzo heb ontdaan vind ik dat ik mijn best gedaan heb en meld ik het de volgende keer (een dag of twee later dus meestal). Het is me nog maar drie keer gebeurd.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    neu waarom zou ik het melden supermarkt ook hoor moeten ze maar opletten. heb zelf in supermarkt gewerkt bijna 5 jaar dussuh
    en als de beste mensen gewoon zitten te lullen onderling dan heb ik zoiets van ja doeii .
    maar julian had ook een x zonnebrand creme uit de schap getrokken ja wist ik veel ja tot ik buiten liep al ff van de winkel af en denk wat doet hij toch en stond naast hem een flesje met zonnebrand creme tja sorry moest al rennen voor de bus dus ben nie terug gegaan

6. danip

danip Niet meer actief

:$ Jemig, ik snap hier werkelijk niks van. Wel hard lullen over reguliere diefstal zeker. Deze verkapte vorm vinden we dan ineens wel ok.

7. danip

danip Niet meer actief

En dat is niet specifiek om jou hoor, maar mijn mond valt open van verbazing als ik lees dat iedereen dan zijn eigen schuld dikke bult riedeltje oprateld.

Niet om een pak bolussen hoor, maar voor duurdere dingen of bij te veel wisselgeld terug krijgen, een krat bier die niet wordt aangeslagen vind ik het gewoon hartstikke asociaal!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nouaj kan me niet voorstellen dat niemand ooit in zijn leven zoiets een x gedaan heb dus mensen die beweren dat ze zoiets nog nooit gedaan hebben tja geloof ik niet

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    als ik ontdek dat ik te weinig af gerekend heb, om welke reden dan ook, ga ik altijd terug. Als ik in de buurt ben gelijk, anders later. Als ik zie dat iemand iets verliest, zou ik het ook teruggeven.

Persoonlijk vind ik dat ieder moet krijgen waar hij/zij recht op heeft, en als je een produkt meeneemt uit de winkel, heeft de verkoper recht op geld. Of het zijn of mijn fout is dat het per ongeluk niet betaald is, maakt voor mij niet uit.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Ja dan ben ik een muts maar ik had toch echt teruggegaan. Of op een later tijdstip.

11. danip

danip Niet meer actief

Toen ik een jaar of 12, 13 was heb ik inderdaad eens een reep snoep en pakje sigaretten gestolen. Ik heb het alleen nooit goed gepraat, en vind het nu nog stom. Ik zeg niet dat ik nooit iets heb gedaan, maar ik heb nooit een krat bier gestolen, of geld in mijn zak gestoken dat iemand anders is verloren. Ik ben dus inderdaad die doos die terug gaat, als ik te veel heb terug gekregen, of iets niet is aangeslagen.

Mijn ouders leerden mij dat eerlijkheid belangrijk is, en stelen niet mocht. Blijkbaar leren mensen hun kinderen nu dat je best mag stelen als degenen van wie het is er maar niet achter komen.

12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Nooit in m'n leven kan ik niet zeggen, als kleuter heb ik ook wel eens snoep gepakt zonder betalen. Maar daarna is het echt niet meer bewust gebeurd. Er zijn denk ik nog genoeg mensen die graag eerlijk aan hun spullen komen.

13. mroos

mroos Niet meer actief

Een bierkratje niet aangeven in de hoop dat ze het niet zien(want dat is het..) is in mijn ogen gewoon diefstal.

Er later achterkomen dat er in de supermarkt iets te weinig betaald is(of in dit geval de bolussen), dat zou ik laten, als het tenminste om het om een klein bedrag gaat.

Teveel geld terug zal ik wel altijd aangeven, iedereen maakt fouten en een kassaverschil is nu eenmaal iets anders dan wanneer nooit iemand weet dat er iets verdwenen is..

Als mijn zoon iets mee zou nemen uit de winkel, zou ik zeker teruggaan, al is het maar om mijn zoon te leren dat dit echt niet kan. Sorry hoor, maar als je zoon met een fles zonnebrand loopt en je ziet dit zelf niet.. dat kan ik me haast niet voorstellen.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    lijkt ook wel de hoop van een hond haha...

Back ontopic... ik zou ook niet teruggaan, moeten ze maar opletten.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik heb het ook wel eens gehad met een kratje bier, of een 6pack cola.
    Ik zeg het altijd, en als ik dan later op de bon zie dat het niet is aangeslagen dan ga ik écht niet terug. Ten eerste helemaal geen zin in, en ten tweede ik blijf niet herhalen dat er een kratje bier onder zit. Jammerrrrrrrr, maar gratis cola of bier voor ons :)

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    we waren vorige zomer bij de praxis... 4 houten tuinschermen op de wagen.
    ik zeg tegen de cassiere tijdens het inscannen, het zijn er 4...
    zij slaat er 2 aan... DUH, ik zei het toch nog.
    Heb ik dus niet gecorrigeerd.... moet ze maar luisteren, ze ziet toch ook wel dat er meer opd e wagen staan dan 2....
    Laat mij maar asociaal zijn dan maar als ik het zeg en zij doet het alsnog niet... tja....

17. mroos

mroos Niet meer actief

Dat vind ik nog wat anders dan wanneer je dus helemaal niks zegt. Dan hoop je gewoon dat ze het niet zien en dat vind ik diefstal.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mee eens..

19. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Ja als je het bewust niet zegt vind ik het diefstal

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als ik het daar zou opmerkingen zou ik het meteen zeggen, maar als ik er voor terug moet gaan: jammer de bammer. dat doe ik niet hoor haha. dan moeten ze maar opletten

Deel Deze Pagina