Wat zouden jullie doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boncuk, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Ik zou ook niet teruggaan. Als ik 50 euro verliest ( en niemand ziet me ) brengt het ook niet naar de politie of iets dergelijks. Als ik een portemonnee vind met ID kaart erin dan breng ik het uiteraard terug. Ook als ik iemand zie wat geld verliest, maar zo niet dan hou ik het alles is al duur genoeg.

Ik klaag trouwens ook niet als mensen doen stelen uit een winkel. Klinkt misschien raar maar ze maken alles maar duurder en duurder en sommige mensen hebben niet veel dus doen ze het op die manier. Ik zal zelf nooit stelen hoor. Door wat de maatschappij aan het doen is ( dikkoppen zullen we maar even zeggen ) alles duurder maken ( zo ook weer de bpm en wegenbelasting ) gaat nederland kapot! Er komt alleen maar meer criminaliteit.

Sorry maar moest het even kwijt.

2. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    En als het gratis is, smaakt het nog lekkerder haha. Dat zeiden mijn opa en oma altijd.

3. Escada

Escada Niet meer actief

Tja, de bakker heeft zijn/haar werk niet goed gedaan (het afrekenen dus). Dat is zijn/haar probleem.

4. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wauw, schrik wel van de reacties. Velen die bewust niks zeggen om t gratis mee te nemen.

Ik zeg er echt altijd wat van en ga terug als t me in de winkel niet was opgevallen.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wow, ik schrik hier echt van zeg.....

...en dan die beredenering erbij..."moeten ze maar beter opletten" en "ze maken alles maar duurder en duurder"

...WTF?

Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk om de spullen die jij in je wagentje zet ook daadwerkelijk af te rekenen. Of er nou een suffe doos achter de kassa zit of niet, dat heeft er toch niks mee te maken?

Ik heb ook wel eens geld in de pin gevonden van de man die voor mij aan het pinnen was. Heb hem wel teruggeroepen. Hij snapte het automaat niet en dacht dat het geen geld meer ging geven. Was erg dankbaar. Dat is met echt dan veel meer waard dan die rottige 50 euro.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Bewust niets zeggen vind ik ook diefstal. En stelen vind ik sowieso not done.. Maar in mijn geval waren er 3 kratten bier opgestapeld bovenin het karretje, heb ik gezegd dat er 3 waren, heeft ze op alle3 zo'n betaald-sticker gezet, en dan nog 1 aangeslagen.. (ze wist dat het er 3 waren, want er stond wel 3x statiegeld vermeld).. Tja, het was toevallig ook nog eens bij een supermarkt waar ik normaal nooit kom, en ik kwam er eenmaal thuis pas achter dat het bedrag toch wel laag was voor weekboodschappen + drank.. Dus nee dan ga ik niet terug.. Dan vind ik echt dat ze beter op had moeten letten..

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nou dat had ik laatst ook, ik met mn grote mond...
    ging patat halen en moest het pinnen daarbinnen. staat er in het schermpje "2.15 ok"? (ik was klantnr 215, had meisje verkeerd ingetikt). dus ik zeg met domme kop "huh, 2,15"? mocht ik dus nog een keer het resterende bedrag (6.00) pinnen.
    had dus gewoon mn mond moeten houden....

8. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Het is mij al een paar keer overkomen dat ik er tuis achter kwam dat ik iets niet had afgerekend (onderin de buggy laten liggen b.v.) en dan ga ik de volgende dag dit gewoon bij de supermarkt betalen, want het gevoel wat ik krijg als ze mij bedanken voor mijn eerlijkheid is zoveel groter dan het 'genieten' van iets waar ik niet voor betaald heb.
    En met wisselgeld, tsja daar heb ik weinig ervaring mee. Lang leve de pinpas ;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

de meeste verhalen die ik hier lees vind ik pure diefstal. Ik kan mij voorstellen dat je iets onderin de kinderwagen hebt liggen of dat je zelf per ongeluk iets niet ziet. Maar die verhalen over kindjes die iets vast hebben die vind ik echt raar. Je moet gewoon zelf op je kind passen en dat hij/zij nergens met de handjes aan zit en het is niet de verantwoordelijkheid van de cassiere om alle kleine kleptomaantjes in de gaten te houden.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #50 bengeltje86, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
    toch is het zo want was klein tube ennuh als hij het naast zich neer zet heb kap er op dus zie nie alles en tja geloof wat je geloven wilt toch

ja tulip jij heb ook 10 paar ogen of niet????
    jij kan ook echt alles zien of niet???? what ever

zlang wij weten dat het niet de bedoeling was dan vind ik het best en als ik de bus moe halen tja ga ik echt niet terug om af te rekenen .
    jammer dan dat jullie zo denken wees er gelukkig mee zou ik zeggen.

tja mij boeit het niet zo wat andere denken zolang ik maar weet dAT IK HET ECHT NIET GEZIEN HAD

11. tulip

tulip Niet meer actief

:(, nee ik heb geen 10 paar ogen, maar ik check zelf bij de kassa of meisje niks meegegapt heeft. Ik vind dat het voor een moeder makkelijker checken is dan voor een cassiere bij iedere klant, die hebben wel wat beters te doen.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou het alsnog de volgende keer afrekenen. Maar ik weet dat ik daar vrij extreem in ben. Heb ooit ook eens een bak bier niet afgerekend. Heb het de week erop tegen de cassiere gezegd en gezegd dat ze het die week alsnog maar aan moest slaan.
    Eerlijk duurt het langst...denk ik dan maar.

En laatst liep ik ook de Etos uit terwijl mijn kleine dame 2 pakken Mentos in haar pootjes had...maar natuurlijk wel terug gebracht. Maar ik zeg echt niet dat je het kunt voorkomen dat je het een keer over het hoofd ziet hoor.

Maar ondanks dat sommige meningen haaks op elkaar staan, laten we het wel gezellig proberen te houden.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou niet terug gaan denk ik. Mag zelf ook wel eens geluk hebben vindt ik dan :)

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Beter had ik het niet kunnen zeggen, hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ook nooit stelen. Hoewel, als ik geen geld had maar mijn dochter eten moest en ik niet aan geld zou kunnen komen, zou ik het ook doen. Ik keur het absoluut niet goed maar ik snap best dat sommige mensen stelen omdat ze het anders niet meer betalen kunnen, en dat is ook niet zo raar als je kijkt hoe duur alles word maar de lonen worden er niet hoger op ;).

15. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ik ben echt geshockeerd dat de meesten het niet zouden melden als ze per ongeluk iets " gratis " mee krijgen.

Waar slaat het op dat je dan zogenaamd geluk hebt?
    Sorry hoor maar iedereen zou het gewoon fijn vinden als zij iets verliest / geld in de automaat laat zitten/ een werknemer iets van je klant net afrekent of wat dan ook, dat het dan eerlijk gemeld wordt.

Ik wil hier niet de moraalridder uit hangen en mezelf op de borst kloppen, maar ik zou mij niet lekker voelen om met zoiets weg te komen.
    Dat je er thuis achterkomt dat iets kleins niet betaald is en je komt nooit meer in die winkel is tot daar aan toe. Maar niks zeggen over teveel gekregen wisselgeld of iets wat niet betaald is ( vooral als je er redelijk snel achter komt of later nog die winkel bezoekt) vind ik niet kunnen.

16. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    En overigens, waarom denken jullie dat alles zo ontzettend duur wordt???
    De verliezen die winkeliers oplopen door zulke oneerlijke acties en winkeldiefstallen worden gewoon via een omweg verhaald op
    De consument. Dus uiteindelijk zijn we er allemaal
    Bij gebaat als we eerlijk blijven en niet stelen.

Dus met dat oneerlijke gedrag benadeel
    Je op de lange termijn jezelf, je medemens en je leert je kinderen ook nog eens verkeerd gedrag.

( omg je laat je kind toch spullen terug brengen naar de winkel als hij of zij die onafgerekend meeneemt?? )

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij enig idee wat diefstal kost? En dan alleen al denkende aan ter prefentie van? Wie dacht je dat voor de rekening opdraaid, alleen de winkelier zelf?
    Uiteindelijk betaald de wel betalende hier ook voor hoor.

(Dit geen aanval oid op jou hoor maar misschien iets om over na te denken.)

18. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegelijkertijd gepost.. maar ik ben het dus met jou eens.;)

Deel Deze Pagina