Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het te grof voor woorden dat zo'n arme hond de hele dag buiten zit zonder eten en drinken.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Jemig zeg, wat krijgt ts een bak stront over zich heen...

Toevallig is mijn sm zo'n hoarder, en als dat inderdaad is wat er bij haar buuf aan de hand is: daar ga je echt niet vrijwillig schoonmaken (en dan ben ik niet eens zo snel ergens vies van). Wij waren laatst weer eens bij haar en ik zat te kokhalzen op de plee. Daar heb je echt professionele mensen voor nodig. En dan met name mensen die tot zo iemand kunnen doordringen (zoals maatschappelijk werk e.d.). Mijn sm denkt bijvoorbeeld dat het bij haar brandschoon is. Nou, geloof me, dat is echt niet het geval als de hondenharen in je koffiekopje dansen (kots).

Ik denk overigens echt niet dat die kinderen zomaar bij haar weg worden gehaald. Maar het lijkt mij wel belangrijk dat deze vrouw zelf geholpen wordt. Blijkbaar kan ze dat huishouden niet zelf runnen. (Mijn sm had bijvoorbeeld vaak thuiszorg - niet dat het daar nou heel veel schoner van werd, maar oke.) En dat is slecht voor haar, voor haar kinderen, voor haar dieren, en uiteindelijk ook voor de buren als het echt heel erg vies wordt.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ieuwww, helemaal met je eens.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

He willen jullie Belliebel niet zo aanvallen. Ze legt iets voor vraagd advies en sommige behandele haar als of ze te lui is om te helpen natuurlijk wilt ze wel helpen alleen op haar manier en ze doet haar best.

Bel zo te lezen heeft het probleem zich zelf opgelost iemand anders heeft de politie gebeld om die hond die zijn komen kijken en troffen daar die bende aan. En ze hebben een melding gemaakt bij het amk mooi dus er gaat dus als het goed is wat gebeuren.

Ben zelf ook makkelijk maar het is wel opgeruimt en redelijk schoon wat jij vertelde over de buurv is gewoon iemand die het idd niet meer aan kan en zich ergens schaamt van blabla ik kan het zelf wel aan../
    we hebben allemaal die tv programma.s wel eens gezien van mensen die dit hebben en hoe er gehandeld gaat worden en als er kinderen in het spel zijn is het gewoon logisch dat er ingegrepen gaat worden door hulp van buiten af voor de moeder en de kinderen.

Want ik wil niet op een vuilnis belt leven en die kinderen ook niet alleen hebben ze nu geen andere keus hoop dat er snel wat voor die meisjes gaat veranderen..

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Een stukje? Je kunt inderdaad maar een stukje zien omdat de rest volgestouwd staat met troep en rotzooi! En overdrijven doe ik zeker niet! Ik heb alleen medelijden met die kids en beesten van haar! Vind jij het gezond als de vuilniszakken, die tot je knieën rijken, open en wel met vuilnis in de gang staan weg te rotten. Denk dan even na he, bij volwassenen rijken die vuilniszakken tot de knieën, niet bij kinderen van 6 en 7 jaar!

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48

Over die hond heb ik ook niks gezegd... dat vind ik namelijk ook niet normaal, misschien kan die vrouw zorgen dat de ze de deur goed op slot doet dan kan die hond hem ook niet meer openmaken...

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Misschien was/is mijn reacties ook wel wat overdreven, maar zoals ik je stukje lees, krijg ik gewoon medelijden met die mevrouw... Picture this ; Je bent alleenstaand, met kids en hond, je huis is een puinhoop en je ziet door alle bomen het bos niet meer, dan zou jij toch ook doodongelukkig worden als iemand de kinderbescherming belt.. en je beide buren ook weten hoe je huis er bij staat..... dan zou je toch veel gelukkiger zijn als je buurvrouw (dit hoeft niet perse jij te zijn, kan ook de andere buurvrouw zijn die het heeft gezien) een gesprek met je aangaat, en aan je vraagt of je het allemaal wel redt...

Je kan haar nu niet helpen, dat begrijp ik volkomen, maar je kan wel een hand uitsteken en haar laten weten dat je haar wilt helpen met hulp zoeken voor haar probleem...... is veel vriendelijker ook voor de kinderen dan op basis van 1x een stukje binnen kijken de kinderbescherming bellen, toch?

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Laat ik hier nog even aan toevoegen dat dit soort types (de buuf van ts klinkt mij behoorlijk bekend in de oren, maar ik weet natuurlijk niet zeker of zij ook zo is) vaak zorgmijders zijn. Die denken of, zoals mijn sm, dat ze geen hulp nodig hebben en dat alle anderen gek zijn behalve zij, of ze schamen zich dood. Als de hele flat op de stoep staat met sponzen en zwabbers gooit zo iemand keihard de deur dicht.

Zoals gezegd, alleen een professional met ervaring kan tot zo iemand doordringen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja het ligt echt aan de persoon zelf he. Je kunt die vrouw heel aardig aanspreken en vragen of ze het allemaal wel kan redden, maar voor hetzelfde geval zegt ze keihard `ja ik red me, bemoei je er niet mee!´ (zoals mijn buurvrouw). En dan kun je eigenlijk al niet meer een melding doen omdat ze dan direct weet dat het bij jou vandaan komt, en wie weet wat je dan op je nek krijgt.

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat is dus ook wat ze net zei: ik kan heel goed mijn eigen zaakje rooien! Tja, wat moet je er in dat geval op zeggen dan?

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Kijk, je kan je hand uitsteken.......pakt ze die dan is dat fantastisch... Pakt ze die niet, dan kun je eventueel eens bij je huisarts vragen wat je hiermee moet, huisartsen hebben veel contact met instanties (dit hoeft niet gelijk de kinderbescherming te zijn) die haar waarschijnlijk kunnen helpen, al dat niet verplicht. Ik zou het veel erger vinden om AMK te contacten over deze Mevrouw, terwijl ik niet eerst zelf heb geprobeer haar te helpen... Ik zou er dan niet lekker van slapen... Begrijp ts ook ergens wel hoor, maar ik zal toch eerst proberen te praten, werkt dat niet dan is een melding zo gemaakt. Maar goed dit is allemaal niet meer nodig, want er is al een melding gemaakt, hopelijk wordt mevrouw goed geholpen en verbeterd de situatie.

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Maar dan zit je nog met het probleem dat het beest dus niet uitgelaten wordt en dus waarschijnlijk ook met deze hitte zonder water zit. Tja of ze heeft 4 bakken water her en der staan. Prima! Maar dan wordt dat beest dus alsnog niet uitgelaten!

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Laten we hopen dat het een eye-opener is voor die mevrouw, zodat de kinderbescherming een keer kan komen kijken, en er niets meer aan de hand is.

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat hoop ik inderdaad van harte!

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

Jeetje wat een idiote reactie zeg.. Een handje helpen, en dan?

Als jij 2 kinderen hebt, alleenstaand bent, zoveel dieren, fulltime werkt en dagelijks door die zooi kunt lopen en kunt doen alsof er niets aan de hand is dan heb je wel meer hulp nodig als je buuf die met een emmertje sop aankomt hoor. Dan heb je je ogen gesloten voor de werkelijkheid en zit je geestelijk waarschijnlijk aan het einde van je latijn. Tuurlijk is dat vreselijk zielig voor de buurvrouw maar met een beetje hulp ga je dit probleem niet oplossen enkel maskeren! Ik denk dat het heel goed is dat het amk is ingeschakeld! Tuurlijk zal dit een klap zijn maar hopelijk ook een eye opener. Enig idee hoeveel ervoor nodig is om kinderen uit huis te plaatsen? Eerst moet alles gedaan worden om de gezinssituatie te verbeteren en dat is nu juist wat nodig is. Maatschappelijk werk, misschien zelfs een psycholoog, hulp in de huishouding of wat dan ook. Het huis is enkel iets waaruit blijkt dat deze vrouw echt problemen heeft. Ze zal ongetwijfeld heel veel van haar kinderen houden want anders zagen die er ook zo verwaarloosd uit. Ik denk alleen dat al haar energie in haar kinderen gaat zitten en misschien is ze geestelijk wel helemaal op en leeft ze in een sociaal isolement. Anders was dit iemand anders wel opgevallen, toch?

Vind het erg kort door de bocht op zo bot en hard te reageren op iemand die een vraag stelt omdat ze juist correct wilt handelen in een erg lastige situatie. Als deze buurvrouw hulp krijgt zullen de kinderen daar ook op vooruit gaan..

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wat betreft die hond blijft het lastig, en om die reden zal ik het idd ook begrijpen dat je de dierenberscherming belt, maar goed je hebt alleen de gang in gekeken, laten we hopen dat het beestje wel water heeft staan bijvoorbeeld in de keuken, en wat je zegt hopelijk staan er een stuk of 4 idd!

17. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    alle respect, ben zelf geen fan van de dieren bescherming EN de kinder bescherming, maar bellen.
    De ammoniak geur is ontzettend on gezond ( want gezien je verhaal.. zal ook de kattenbak niet altijd netjes worden bij gehouden en gezien de troep zal er her en der ook wel een bruine jongen hebben gelegen.)
    kinderen kunnen daar astma en andere longaandoeningen krijgen ook de dieren kunnen long problemen hebben..
    Ik vind.. dat kinderen en dieren niet in zo'n huis mogen leven.
    Ben heel eerlijk.. soms is het hier ook een bende, vanwege mijn rug.. maar het is altijd schoon.. en het ligt er nooit lang omdat peter het dan voor mij opruimt. dus max een dag dat het er ligt..
    Ik wordt al gek als ik schimmel in de douche zie.. vind dat al zo goor..

Ik ken iemand die dus ook zo heeft geleeft..
    Als ik daar kwam.. ik was zo schijts benauwd dat de afvas niet goed zou zijn gedaan of dergelijke ( daar heb ik wel smetvrees in ;) ) dat ik dronk daar niks..

Dus bellen!!!!!

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    sorry hoor maar een hond is geen plant en heeft meer nodig dan water.....

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar zijn de kinderen vies? Stinken ze? Vieze kleding, ongewassen haar, te kleine kleding?
    Als bovenstaande het geval zou zijn geweest, dan had ik ( afhankelijk van de relatie met buuf ) een gesprekje aangeknoopt.

Deel Deze Pagina