Hallo, vanmorgen is onze nieuwe mutsy kinderwagen geleverd en nu zit er (zo als afgesproken) een dekbedje bij. Alleen lijkt ie me wat groot, hij moet er dubbel in wil het goed passen. Ik vraag me af of dat niet te warm word? En nu moet hier natuurlijk nog een hoesje om heen, waar haal ik die vandaan??
Het dekbedje is idd erg groot. Ik deed hem altijd dubbelvouwen en als mijn dochtertje erin lag een beetje aan de zijkanten erin duwen. Als het goed is zit er een hoesje bijgeleverd. Ons meisje is van augustus en in het begin gebruikte we enkel een lakentje of fleecedekentje. Maar toen het kouder werd hebben we veel aan het dekbedje gehad.
Ik heb niet goed gekeken, er zit inderdaad wel een hoes bij. Zullen er dus ook maar een fleece dekentje bij kopen, want je weet natuurlijk nooit wat voor weer het is in september. Pfff, wat kun je onzeker worden van sommige dingen, bij de eerste....
Ik heb voor de kinderwagen gewoon een wiegdeken gekocht bij de hema. Dat is minder zweterig dan fleece. En dit dekentje paste perfect in de hoes wat bij de kinderwagen zat (was geen mutsy, maar hartan)
Ik vind de hoes die we erbij hebben gerkegen verschrikkelijk. Geel afschuwelijke kleur. Ik heb mijn moeder al gevraagd of ze een nieuwe hoes voor me wil maken. Kun je een voetenzak ook gebruiken in een reiswieg?
huh die overtrek die ik had gekregen was gewoon zelfde kleur als wagen, niks mis mee!! alleen ik vond het jammer dat ze er geen rits of knoopjes aan de opening hebben, ik denk dat ik klitteband erop laat naaien door mijn moeder.
Mag je bij een jonge baby uberhaupt wel een dekbedje gebruiken dan? Dit vraag ik me ten zeerste af. Je mag ook geen dekbedje in het bedje gebruiken namelijk! Ook wij hebben een dekbedje gratis gekregen bij de Mutsy Transporter, maar ik heb het ding eerst maar op zolder neergelegd. We doen het eerst wel met een lakentje en dekentje en anders de Snooze baby wikkeldeken.
Bij ons in de winkel zij ze dat je het dekbedje in de wagen wel veilig kan gebruiken, omdat je er dan altijd bij bent. Als je je kindje er bij thuiskomst bijvoorbeeld in laat slapen, dan misschien even dekbedje vervangen voor een dekentje/lakentje denk ik.
wij hebben ook een dekbedje bij onze mutsy gekregen maar dat is meteen de garage in gegaan, het is toch raar dat ze dat erbij doen, in bed is het verboden. ik heb het ook nog even nagevraagd bij de babydump waar we hem hebben gekocht. en hun zeggen dat het inderdaad niet de bedoeling is maar dat mutsy het er gewoon bij levert. ik gebruik gewoon een lakentje en dekentje. wij hebben er trouwens geen hoes bij gekregen