Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Mijn man is sinds kort aan het online pokeren
    Hij is nog maar een "beginneling" en speelt dus potjes van maar 0.10 dollar
    Alleen nu komt het

Een hele poos geleden heeft mijn man contact gezocht via Hyves met een oude vriendin van vroeger
    Hij heeft had haar al in geen 10 jaar gesproken en nu ineens moest er contact komen
    Dit vond ik niet leuk want ik kende die hele meid niet dus ik heb tegen hem gezegd dat ik wilde dat hij hiermee op hield
    Hij wilde dit niet en ging gewoon door met het contact
    Dit werd zo erg dat ik er s"avonds niet eens van kon slapen
    Heb hem toen weer verzocht om ermee op te houden en hij beloofde mij om het niet meer te doen
    Ik geloofde hem maar op een dag checkte ik zijn mail en zag ik dat ze nog contact via Hyves hadden
    Ik ben toen heel boos geworden en heb zijn vader gevraagd om met hem te praten want hij luisterde gewoon niet maar me
    Op een gegeven moment heeft ie toch het contact verbroken met haar maar mijn vertrouwen in hem is hierdoor stukken minder geworden omdat ie me voor gelogen had
    Het komt erop neer dat hij niet wil dat ik bepaal wat hij wel en niet mag doen

Nu pokert ie dus hele avonden
    Hij begint rond 10 uur en komt rond half 4 s'nachts eens op bed wat ik niet normaal vind(door de week)
    Ik ben nu 28 weken zwanger en lig vaak wakker terwijl meneer aan het pokeren is
    Waarom ik wakker lig weet ik niet maar ik denk dat het met het vertrouwen te maken heeft waarover hij toen tegen mij gelogen heeft

Ik heb mijn rust ook nodig en heb hem dus verzocht hiermee op te houden en op normale tijdstippen op bed te komen
    Hij weigert dit gewoon en wil dus niet naar mij luisteren
    Er over praten gaat ook niet want dan zegt ie weer dat ik niet voor hem hoef te bepalen hoelaat ie op bed gaat en dat als ik op bed lig ik gewoon moet gaan slapen (net of dat op commando lukt)

Vannacht heeft ie dus weer een potje poker gespeeld en kwam om LEES kwart voor 6 een keer op bed

Ik trek dit zo niet langer en raak hierdoor alleen maar vermoeider
    Heb nog 2 kleine kindjes rond lopen dus ff rusten tussen de middag kan ik ook niet en stress voor mij en de baby is ook niet goed

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden want ik ben helemaal radeloos

Sorry voor het lange verhaal!

2. me83

me83 Niet meer actief

ik zou echt pissed zijn!! jij hebt je rust nodig en hij moet ook zijn best doen voor jou.. jij bent niet de enige die maar niet alles kan en mag.. ook hij moet inschikken!

en poker is erg verslavend en je wint haast nooit! dus kost alleen maar geld ook.. buiten het pokeren kunnen mensen dus online ook met elkaar praten! niet om je bang te maken maar mijn vriend deed dat ook in een spel.. zo online spel met andere praten.. nou sommige dingen wil je niet lezen wat ze zeggen!dus heb een hele lange tijd alles gecontroleerd wat er gebeurde op de comp.. is niet goed voor je vertrouwen in iemand..ik had bijna een punt gezet achter mijn relatie.. want de computer bleek leuker te zijn als ik.. gelukkig had mijn vriend het door voor het telaat was.. maar heb echt al met 1 been buiten de deur gestaan.

wees hard! want dit word er echt niet beter op als je kindje er is.. en dan heb je em juist zo nodig!

succes

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het echt niet normaal. Moet hij niet werken de volgende dag of jou helpen met de kinderen? Dit is toch ook voor hem niet vol te houden.

Misschien afspraken maken, dat hij pokert van 7 tot 11 uur of zo, en dat 1 of 2 avonden in de week. Hij maakt toch ook deel uit van het gezin.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zou hem als eerste zijn gang laten gaan als hij contact wil met mensen van vroeger. Jij bepaalt dat niet voor hem. Het wordt natuurlijk anders als het verder gaat als alleen normaal contact hebben, maar dat lees ik niet in je verhaal.

En waarschijnlijk is hij nu gewoon tegen aan het werken. Mijn man komt laat thuis en gaat dan ook niet meteen naar bed, maar ik laat zijn avondje toch niet verpesten omdat ik niet zonder iemand naast me kan slapen. En als het om vertrouwen gaat: heb je dan een reden om hem niet te vertrouwen, behalve dat hij achter je rug om gewoon door gaat met kletsen met anderen? Hij mag toch gewoon zijn eigen sociale leven behouden?

Ben het dan wel met anderen eens dat online poker voor geld een verslaving kan worden. Daar kun je beter afspraken over maken.

5. tulip

tulip Niet meer actief

o, ik heb hier ook geen goed gevoel bij. Ik hoor een verslaving op de loer liggen. En als het echt zover is, dan ziet hij ook niet meer wat hij in het gezin laat liggen. Ik zou dit zo snel mogelijk in de kiem smoren.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nou ik zou het op z'n zachtst gezegd ook niet tof vinden als mijn man contact zou opzoeken met z'n ex. Denk dat ik dat ook zou verbieden en al helemaal als het zo stiekum gaat.

Wat betreft het pokeren: ik zou aangeven dat ie iedere dag maximaal 'n uurtje mag spelen. En dat heeft niks te maken met hem iets opleggen alsof je z'n moeder bent, hij heeft immers ook een verantwoordelijke rol.

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik vind dat hij barweinig rekening met jou houdt en ook (daardoor) weinig respect toont.
    2 kindjes en de derde onderweg, dan is de tijd van 's nachts pokeren gewoon echt voorbij. Wake up and smell the koffie...hij is geen 16 meer.

Ik ben dan zo dat ik hem wel gewoon om 7 uur zijn nest uit zou schoppen. Hij mag helemaal zelf weten of hij wel of niet slaapt 's nachts, maar overdags ben je een gezin. Klaar.

EN ik snap heel goed dat jouw vertrouwen een eind weg is. Logisch. Hij zegt pertinent WEL contact te willen houden met die vrouw, terwijl hij weet hoe jij je erbij voelt. En ik vind dat je als partners elkaar niet echt dingen kan verbieden, maar je hebt wel rekening te houden met elkaar! Als hij openheid geeft in het contact - dan zou dat vertrouwen niet zo geschaad zijn.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Oh, ik las nergens dat het om een ex ging, hoor. Oude vriendin hoeft toch niet meteen ex te zijn?

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hij speelt met geld! Geld kun je goed gebruiken, vooral met een derde op komst!
    Daar zou ik heel kwaad om kunnen worden. Spelen met geld is gevaarlijk, vooral met zo'n spelletje.
    Laar het niet uit de hand lopen

Probeer is te grijpen, desnoods weer met zijn vader!

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Dat met het contact houden met die oude vriendin lijkt een beetje uit de hand gelopen te zijn.
    Waarom wilde je niet dat hij contact met haar had via hyves? Hyves, facebook en andere netwerksites zijn juist zo leuk om oude vrienden, bekenden en klasgenoten weer op te zoeken! Ik heb via facebook ook contact met een oud vakantievriendje van 18 jaar geleden. Gewoon leuk om af en toe te chatten en te zien wat er van iemands leven geworden is. Ik doe niets wat niet door de beugel kan ofzo en ik zou het heel vervelend vinden als m'n vriend me zou verbieden op die manier contact te houden met jongens/mannen uit het verleden zegmaar.

Het is wel jammer dat je vertrouwen nu geschaad is door iets wat misschien helemaal niet zo ernstig was... In een relatie kun je elkaar natuurlijk geen dingen verbieden ofzo, maar je kunt wel van hem vragen om rekening met je te houden. Krijgt hij zelf trouwens inmiddels geen last van het slaapgebrek? Straks krijgt hij klachten op z'n werk omdat hij zich niet kan concentreren bijvoorbeeld...

Misschien moet je proberen te zorgen dat jij gewoon goed slaapt zonder dat hij naast je ligt. Zet een zacht muziekje aan, neem een bad of een douche voordat je gaat slapen, lees lekker een boek... kortom stel je onafhankelijk op en doe lekker je eigen ding (ok, is niet altijd makkelijk met 2 kleintjes denk ik, maar probeer het in elk geval) misschien dat je man op een gegeven moment dan wel weer wat 'afkoelt' en misschien gaat de lol t.z.t. ook wel van het pokeren af...

11. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Pokeren kun je niet een uurtje doen Het is een spel en dit kan 2 uren duren maar ook 6 uren dus ik kan niet zeggen om 23uur moet de computer uit want het spel is dan misschien nog niet afgelopen

Mijn man is wel vaker van huis vanwege zijn werk dus slaap wel vaker alleen en dan kan ik wel goed slapen
    Ik weet dan gewoon dat ie niet beneden zit

De volgende dag moet ie gewoon idd aan het werk

En zodra de kids wakker zijn moet hij van mij ook van bed af
    Ongeacht het aantal uren slaap
    s'nachts een vent dan overdag ook

12. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    En is idd een oude vriendin van vroeger geen ex
    Hij vertelde haar hoe ik over hun contact dacht en maakte me helemaal zwart tegen over haar (heb nl alles stiekem gelezen) daardoor wilde ik ook niet meer dat ze contact hadden

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    mmmmm ja lastig, aan de ene kant vind ik dat jouw vriend het recht heeft om contact te leggen met vrienden die hij van vroeger kent. Als jij daar zo`n heisa van maakt, begrijp ik de (kinderlijke) reactie van je vriend ook wel een beetje door nu gewoon zijn eigen zin door te drijven. Ik vind uit het bovenstaande stukje afgeleidt dat jullie beide wat kinderlijk reageren. Probeer samen goede afspraken te maken over het pokeren, maar probeer ook je eigen jaloerzie aan de kant te zetten. Het lijkt alsof jij ook iemand bent die graag alles in de hand wilt houden of niet????

14. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Contacten met ex-en dat gebeurt hier ook niet. Wil ik ook niet hebben. En hij gelukkig ook niet van mij. Zijn we beiden vrij duidelijk in.

Vwb dat pokeren. Het is toch gokken. En zoals hij het doet klinkt het nogal als een verslaving of een in wording.
    Ik ben heel zwart wit met dat soort zaken, dan zou ik echt op een gegeven ogenblik zeggen 'of je stopt, of pak je biezen maar'.

Nu weet ik dat dat heel moeilijk is als je zwanger bent en ook nog twee kindjes hebt. En jij bent mij natuurlijk ook niet. Ik zeg alleen wat ik zou doen. Want op deze manier krijg jij je rust niet, plus je gezin gaat naar de kl*te. Dat zou ik niet toestaan.

Ik heb dat overigens eens bij de hand gehad met die van mij hoor. Zat ik op het werk, zag ik op mijn telefoon de creditcard afschrijvingen binnenkomen van apple. (Zynga poker). Kocht ie chips. Toen heb ik hem een enkeltje terug naar Griekenland aangeboden. Was snel over.

15. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Tuurlijk mag hij contact hebben met vrienden van vroeger
    Heb hem alleen verteld dat ik dit niet leuk vond omdat ik die meid helemaal niet kende
    Voordat ik hem leerde kennen had ik ook contact met een jongen en mijn man,toen nog vriend, verbood me toen ook om contact te hebben met hem
    Heb toen ook het contact verbroken
    Waarom mag ik dan geen contact en hij wel?

16. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Wat betreft contact met een oude vriendin zou ik echt niet moeilijk doen dan benauw je juist iemand en dat kan juist averechts werken
    Als hij jou dat in het begin had verboden betekent niet dat jij dat ook moet doen is dan mijn mening.

Pokeren kan verslavend werken daar moet je mee oppassen
    Als mijn man tot 6u beneden wilt zijn en staat op tijd op om te helpen en of naar zijn werk te gaan zou ik hem laten
    Slaapthij uit en moet jij alles zelf doen zou ik er echt goede afspraken over maken want dan leidden jij en je kinderen onder

Ik heb zelf ook 2 kinderen waarvan 1 zwaar gehandicapt ik vraag nooit aan mijn man om op te staan om te helpen of wT dan ook dat moet uit zichzelf komen ik ben ook moeder dus ik laat zien dat ik onafhankelijk ben ik kan het ook zo zonder hen als het moet
    Ik denk dat jij je afhankelijk opstelt. Als jij gewoon doet alsof het je niet interesseert dan zal je zien dat hij Misschien terugdraait.
    Wel in de gaten houden mbt pokeren dat kan verslavend zijn

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk dat je op de een of andere manier toch moet proberen om contact te maken. Desnoods vraag je zijn ouders om met hem te gaan praten of een goede vriend of iets. Denk dat dat wel belangrijk is, jullie gezin lijdt hier ontzettend onder en niet te vergeten; het moet geen verslaving worden!

18. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dit vind ik niet normaal! Misschien is een goed gesprek over jullie relatie ipv over het pokeren een beter idee...

19. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Dat geld wat die nu in het pokeren stopt, kan die dat niet beter in zn gezin stoppen? Je zegt wel dat een potje 0.10 cent kost, maar tel alles maar eens bij elkaar op...En wat betreft dat hij zegt dat hij zn gang mag gaan kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is toch juist leuk om oude bekenden van vroeger weer tegen te komen en te zien hoe hun leven eruit ziet? En of het nu een man of vrouw is, ik zal er niet gelijk wat achter gaan zoeken hoor...Mijn partner heeft dat gedaan en heeft er een leuk contact aan over gehouden en het is zelfs zijn ex! Je moet hem denk ik wat meer de ruimte geven, en zoals eerder gezegd, dat pokeren houdt waarschijnlijk vanzelf wel weer op. Let er in elk geval op dat het geen verslaving gaat worden ;)

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

bij mij gaan alle allarmbellen zo`n beetje af bij dit verhaal. Hij maakt jou zwart tegenover haar. Pokeren kan een vreselijke verslaving worden die bakken met geld kost, je krijgt amper/geen aandacht van hem.

Kijk een keer een pcspel spelen tot diep in de nacht ok, maar niet elke avond/nacht zeker niet als het ook nog geld kost. Mijn man zou dat niet mogen van mij, we hebben ons geld hard nodig. En dat moet niet op deze manier verspild wordn.

Contacten op hyves/facebook kunnen heel leuk zijn. Ik heb ook wer contact met mijn 1ste vriendje. Leuk om te zien wat hij is gaan doen en dat hij nu ook 2 kindjes heeft. Maar ik heb mijn man nooit zwart gemaakt, en hij zijn vrouw ook niet. Verder weet mijn man het ook, zou er niet om liegen, maar ik zou het me ook niet laten verbieden door manlief. Manlief mag er gerust bij komen zitten of de krabbels nalezen.

Deel Deze Pagina