Ik ben op zoek naar een lekker recept voor een broodje hamburger. Welke kruiden gebruiken jullie en wat doen jullie er nog meer in?? Alvast bedankt
zo maak ik mijn broodje hamburger: hamburger bakken (frituur of onder de gril) zacht broodje met frietsaus en curry gebakken uien en een gebakken ei
Rundvlees gehakt Uitje klein (heel klein) snijden en er doorheen Klodder ketchup en een eitje er doorheen als het heel kleverig wordt kan je er wat paneermeel door doen Zout, peper, beetje kerrie en dan ook van die echte hamburgerbroodjes kopen mmmmmmm! Bovenkant broodje (met Sesamzaadjes) gebakken uitjes komkommer tomaatje augurk plakje kaas hamburger Ketchup majo blaadjes sla onderkant broodje En een glas cola of een biertje! eet smakelijk!
Rundergehakt met een zakje hamburgerkruiden van verstegen erdoor. Bakken in koekenpan of grillpan en dan tussen een broodje, beetje mayo eigenlijk heel simpel, maar daar houd ik van
Hier bijna net zo. Alleen geen tomaat en komkommer, en in plaats van gebakken uitjes doen wij gewoon rauwe uiringen erop. Lekker! En de sla is bij ons ijsbergsla. Lekker knapperig. De hamburgers maak ik overigens niet zelf. Haal ik gewoon uit het koelvak bij de supermarkt.....
Je kunt ook die overheerlijke cheddar kaas halen Die gebruiken wij altijd *water loopt alweer in de mond*
De big kahuna burger uit pulp fiction, recept van de BNN-kalender. En o zo lekker Ingredienten rundergehakt (ca. 100 gram per burger) paneermeel eieren 4 eetlepels teriyaki (marinade) schijven ananas (1 per burger) plak cheddar kaas (1 per burger) witte puntjes of hamburger buns (uiteraard ook hier: 1 per burger) ketchup bruine suiker mosterd Bereidingswijze Maak van het gehakt, paneermeel en de eieren de burgers zoals eerder beschreven bij het recept voor Hamburgers. Laat ze dan gedurende 20 minuten staan in de teriyaki. Zorg er wel voor dat het vlees zoveel mogelijk bedekt wordt door de marinade. Voor de Big Kahuna Secret Sauce voegen we gelijke delen ketchup en bruine suiker in een pan. Roer hier een eetlepel mosterd doorheen. Laat de saus sudderen op laag vuur tot alle suiker gesmolten is en de mosterd geheel vermengd is met de ketchup. Bak de burgers in een grill- of koekenpan. Wanneer jij vindt dat ze klaar zijn (burnt to a crisp of bloody as hell) , kun je de Big Kahuna Burger gaan bouwen. Houd je min of meer aan de volgende bouwvoorschriften: op het onderste broodje leg je eerst de kaas, hierbovenop plaats je het vlees, bedek het vlees met de secret sauce, leg hierop een schijfje ananas (als je wil kun je de ananas eerst nog even kort grillen/bakken), sluit de burger af met het bovenste stukje brood.
Wij gebruiken gewoon de kant en klare hamburgers van Mora. Die zijn ook lekker als je even 'vlug' en broodje wilt klaarmaken. - Witte bolletjes met sesamzaadjes - Augurken - Vleestomaten - Rucola sla - Kaas - Uien - Chilisaus of ketchup / curry. - Mosterd - Mayonaise of fritessaus * Snij bolletje doormidden * Besmeer onderkant met saus naar wens * Doe er een beetje rucola sla op * Doe er een grote plak tomaat op * Leg de hamburger op het broodje en druk een beetje aan * Doe bovenop de hamburger wat plakjes kaas zodat dit een beetje smelt * Doe de uien bovenop de kaas * Doe daarboven de augurken met een mini toefje mosterd! Zo maken wij altijd een broodje hamburger. Wat wij doen is alles al klein snijden en in bakjes stoppen. Hamburgers in de pan, broodjes en zo lekker op tafel uitstallen, filmpje erbij en genieten maar!! * zucht, krijg er nu al zin in*
Ik doe het heel simpel Kant en klare hamburgers kopen en witte broodjes. hamburger bakken kaas op broodje hamburger erop en dan tomatensaus fritensaus en uit
Wat zien die er lekker uit. Krijg er gelijk honger van. (Heb nog niet gegeten). Maar een keer maken dan...