wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 9 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wij hebben zitten denken.. Straks al de kleine er is dan wil mijn moeder 2 dagen in de week oppassen. Mijn schoonmoeder wil eventueel ook 1 keer per week oppassen.. Dus als ik 3 dagen ga werken dan hoeven we geen kinderopvang of zoiets.
    Maar stel nou dat 1 van 2 op vakantie is en de ander die kan niet..
    Wat moeten we dan? Want je kan de kleine niet 1 dag een keer naar een opvang brengen en verder niet meer..
    Hebben jullie een idee wat we daarvoor kunnen regelen?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Blijf je toch lekker thuis, meld je je ziek ;) . Owh Patroes wat haal je je weer op je hals..

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Zelf een vakantiedag opnemen? Hoe vaak zal het voorkomen dat ze op vakantie zijn?
    En je weet het ver van te voren, dus misschien dat iemand anders een dagje op wil passen! Ik bedoel, mensen vinden het leuk om op te passen, zolang het maar geen verplichting, dus 1 keer in het half jaar dat het voor komt?
    Gewoon lekke rje ouder sop laten passen als je dat wil! Voor die paar dagen in het jaar is echt wel een oplossing!

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    O en patroes haar oplossing vind ik ook wel wat! Doe je een keer ziekmelden, een keer een vakantiedag opnemen en je man hetzelfde..nou weet niet hoe vaak je ouders op vakantie gaan in een jaar?

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    gemiddeld 3 keer per jaar 2 weken..
    Mijn schoonmoeder werk ook dagdelen dus en soms is ze ook wel dagen vrij.. Maar ja. stel dat mijn ouders op vakantie zijn en mijn schoonmoeder word van de een op andere dag ziek... wat dan..

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja als je daar al helemaal over na gaat denken er kan altijd wel iets onverwachts komen.
    Er is altijd wel een oplossing voor te vinden als het nodig is.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Waar een wil is is een weg en soms is de weg er ook niet. Bij calamiteiten is er altijd wel wat te regelen! Zou me daar nu nog geen zorgen om gaan maken

8. Niet meer actief

als zij op vakantie gaan, dan zul je dus samen moeten afspreken dat ze dit ruim van te voren aangeeft en jij een oplossing zoekt.

Dit kan zelf dagen opnemen zijn, of eventueel bij een gastouder brengen. Ziek melden lijkt ne geen optie, want owee owee als de arbo daar lucht van krijgt.. Nou ja, dan hoef je de kleine ook niet meer weg te brengen ..

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn moeder is ook mijn oppas als ik werk. Ze vraagt mijn vakantierooster altijd aan het begin van het jaar en daar plant ze haar vakanties op in.

Als ze echt niet kan, wat wel eens is gebeurd dan blijft mijn man een dag thuis. Soms kan je gewoon niet anders. Als je een je kind naar een KDV brengt en je kindje is ziek mag ie daar ook niet komen, dan zit je met hetzelfde probleem, toch?

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja ik zou ook zeggen, maak je daar geen zorgen om, dan is er altijd wel een oplossing.
    Maar ik kan je heel goed begrijpen hoor, ik zou het ook hebben die onzekerheid.
    Bij ons is nog helemaal niks bekend. Ik weet niet hoeveel ik na de bevalling zal gaan werken (werk nu 28 uren), zeker is wel dat ik niet kan gaan stoppen met werken (financieel). We hebben ons nergens voor aangemeld, creche ofzo, ook hebben we nog niemand die op wil/kan passen.... Ik zit dus ook nog in onzekerheid. Maar ik weet zeker dat we het wel gaan redden! Dus jullie helemaal wel!

Groetjes Miep

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Bij ons zou dan mijn vriend vrij nemen. Als ik een keer een andere dag een training zou moeten volgen dan de dag dat ik oppas heb, neemt mijn vriend die dag vrij.

Over het algemeen weet je zulke dingen ruim van te voren en kun je dus daar ook al op anticiperen.

:p

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je kunt vast uitkijken naar een oppasmoeder.
    Sommige bieden zichzelf aan op prikbord bij supermarkt.
    Zo kun je haar achter de hand houden, voor zulke dagen, of als je sávonds een keer weg moet.

13. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja dat is ook wel zo..
    maar het liefst zou ik geen vreemde op mijn kindje willen laten passen.. Het idee zit me al niet lekker om mijn kindje bij een vreemde achter te laten. :)
    En ik ben nog niet eens bevallen :)

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Misschien kan je zus dan voor een keertje oppassen? Of bijvoorbeeld een goede vriendin.

15. Tja en ze kunnen ook eens ziek zijn! Er si altijd wel een oplossing hoor! Don't worry!

16. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Mijn moeder past ook op de kinderen van mijn zus en broer. Als mijn moeder ziek is of met vakantie gaat neemt mijn zus of haar man een dagje vrij of gaan de kinderen naar haar schoonmoeder. Bij mijn broer weet ik dat nog niet die kleine gaat pas sinds vorige week naar mijn moeder. Maar dat gaat allemaal vanzelf. Lekker je moeder laten oppassen en je schoonmoeder ook is ook makkelijker als de kleine ziek is want naar de creche kun je het dan niet brengen maar wel naar je moeder wordt het nog extra vertroeteld ook.

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Als ze ruim van te voren aangeven wanneer ze op vakantie gaan komt het vast wel goed toch.

18. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    ach joh , dat is iets wat zichzelf tegen die tijd wel wijst.
    Je maakt gewoon afspraken met je (schoon)moeder hierover. En idd er kan altijd iets gebeuren kwa ziekte dus hier zal ik me niet te druk over maken.

Deel Deze Pagina