Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door twinkle star, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vandaag ben ik er weer eens achter gekomen dat niet iedereen te vertrouwen is. Jammer maar helaas waar. Hoewel het niet direct mij aan gaat zou ik graag willen weten hoe jullie hier mee om zouden gaan.

Onze oudste zat bij de kleuters bij een erg leuke juf. Toen kind twee naar deze school ging als voorkeur deze juf opgegeven en ook zij heeft hier een hele fijne tijd gehad.

Het klikte zelf zo goed met deze juf en haar kids dat we haar inmiddels (niet heel vaak) ook privé zien. Dit zijn we pas gaan doen toen ze uit haarvklas ging naar een volgende groep om scheve gezichten tegen te gaan. Nu wonen wij in een buurt waar veel kindjes op deze school zitten waarvan zelfs 6 kindjes uit onze straat bij haar in de klas zitten en hebben gezeten.

Vandaag kreeg ik een sms van een moeder van school met de mededeling dat ze straks met me wilde praten. Haar dochter zit nu ook bij mijn kindje in de klas en zij heeft ook een goed contact met deze juf.
    Nu sprak ik haar net op het schoolplein en ze gaf aan dat ik goed moest oppassen wat ik eventueel tegen ouders zou zeggen omdat er ordinair gelult wordt op het plein. Bij navraag bleek de juf aangesproken te zijn op functioneren door 1 van deze ouders (de moeder van haar vriendinnetje) Ze zou mijn kinderen voorgetrokken hebben op de rest enz. De juf was hiervan erg ontdaan zeker omdat ze zich van geen kwaad bewust was en mijn kleintje al een paar maanden in een andere klas zit.

Ik merk dat ik hierbzelf erg onrustig van wordt. het liefst zou ik de moeders die ik regelmatig zie aan willen spreken op het feit dat wij als gezin onterecht over de tong gaan op een schoolplein en ik dit erg vervelend vind. Maarja aan de andere kant, ik heb niks verkeerds gedaan en gezegd dus eigenlijk moet ik me hier niet in mengen. Vervelende is dat ik deze moeders dus blijkbaar niet kan vertrouwen en ik op mijn woorden moet letten als ik met ze praat. Van de 1 had ik al wat afstand genomen omdat alles wat wij doen en hebben binnen notime daar ook gebeurd maar de andere moeder zie ik 1 keer in de week een uur omdat onze kinderen samen sporten.

Ik weet níet of ik nu nog wel zo vriendelijk tegen hun kan doen dus mijn gevoel zegt ze erop aanspreken maar breng ik daar de juf niet mee in gevaar?

Wat zouden jullie doen?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewoon blijven doen zoals je altijd doet.

Als mensen nu ook al DAAR jaloers op gaan worden kan je helemaal niets meer. Allemensen zeg, wat een gejank van die volwassen vrouwen.

3. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik zou niks doen.

Juffen zijn ook mensen die graag vriendschappen aangaan met andere mensen.
    Zou een juf privé geen vrienden mogen hebben?

Onzin, iedereen kiest zijn eigen vrienden uit hoor. Ook een juf. Lijkt wel weer een beetje op wat er vroeger op school gebeurde. Kinderen die gingen zeuren omdat iemand anders bij de juf op schoot mocht zitten. Lieverdje van de klas idee.

Kom op zeg. Lekker laten lullen.;)

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou gewoon mijn mond houden en proberen te doen zoals je altijd doet. Helemaal als de juffrouw jou er zelf niks over gezegd heeft. Anders komen er ws alleen maar meer praatjes de wereld in.. Wel heel vervelend nl!

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ben het er helemaal mee eens, lekker laten lullen, en daarbij komt des je meer jij je er van aantrekt des te meer hun het gevoel hebben dat het waar is. Roddels sterven het snelst uit als je er weinig aandacht aan besteedt.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn vriendinnetje heeft een dochter van 5 en als ik hoor hoe het er daar aan toegaat op dat schoolplein af en toe. Pff de honden lusten er geen brood van. Er zijn kliekjes, er wordt geroddeld, vieze blikken uitgedeeld, ruzie gemaakt...soms loopt het bijna uit de hand.

En dat dus twee keer per dag bij het ophalen. Ik vind dat echt niet normaal. Allemaal volwassen vrouwen, allemaal moeder en je dan zo gedragen. Bah!

7. twinkle star

Bedankt voor jullie reakties! Hier heb ik echt wat aan! Ik had anders zo op ze afgestapt om er over te praten anders kan ik het moeilijk afsluiten. Ik heb de juf er wel over gesproken vandaar dat ik wist dat ze ontdaan was.

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Precies.

Stel dat die juf aan 1 van die moeders voor zou ztellen om bij elkaar op de koffie te gaan, zouden die moeders dan ook weigeren onder het mom van; Nee, laten we dat niet doen, straks gaan andere moeders denken dat jij mij voortrekt. Nee hoor, deze vriendschap ga ik niet aan beginnen..

Ze moeten het eens van de andere kant bekijken en niet zo bekrompen doen ;)

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Das de reden dat ik nog altijd niet heb aangepapt met al die moeders op het schoolplein! Mijn zoontje gaat sinds sep naar school, maar ik heb er niet echt de behoefte aan om met al die moeders te roddelen. Sterker nog ik ken er geen dus heb ook niks te roddelen ;)
    Nee mij trekt dat niet zo...

10. twinkle star

Ja idd dat is ook zo en daar heb ik eigenlijk nooit aan mee gedaan. In ieder geval nooit iets over iemand gezegd waar ik iemand zelf ook niet op aan gesproken had. Maar zelf zeg ik het liever direct tegen iemand zodat de lucht weer geklaard is en er geen misverstanden kunnen ontstaan. Nu weet ik alles uit 2e hand. Die andere moeder en de juf en wie weet was het anders gezegd oid. Normaal gesproken zou ik dan op iemand afstappen en op een nette manier vragen hoe of wat maarja deze situatie is anders. Ik wil ook niet dat ik die juf verder in de problemen breng.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    En bedankt.....;)

Ik zou overigens ook niet anders doen dan anders. Jezelf verdedigen terwijl je niets gedaan hebt slat nergens op. Verdelend dat het op deze manier moet. hopelijk gaat dot snel weer voorbij. Ik zie ook echt kliekjes of ING op het schoolplein, echt heel erg. Anders dan Mowtom ken ik er wel 1 heel goed, maar ja die vertrouw ik wel voor de volle 1000%. De overige mama's dat is gewoon koetjes en kalfjes praat.
    succes op het schoolplein en laat je niet gek maken!!!

12. twinkle star

Ik hoef mij idd niet te verdedigen maar vind het rot dat dat over de rug van mijn dochter wordt uitgevochten. Dat mensen zo zijn zegt eerder wat over hunzelf maar het is wel lastig.

Het verhaal heeft een aardig heftige wending gekregen. De ouders van gaar vriendinnetje zijn bij de directeur geweest en juf moest op het matje komen. Is toch te gek voor woorden! Beetje de omgekeerde wereld. Nu morgen maar gezellig naar sporten met mama 2 die alles probeert uit te horen bij ouders en de een beetje een onruststoker is. Mooie situatie om mijn masker op te zetten en vooral mijn mond dicht te houden.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

beetje nare bijsmaak zit hier aan.
    hoe lief die waarschuwing van de moeder die je gsmst had ook bedoeld is, ik zou nog gaan denken dat zij net zo hard loopt te stoken.
    Mja je kunt er wel wat van zeggen tegen de "roddelpers", maar dan ben jij straks nog het pispaaltje.
    Ik denk dat je het beste de eer aan jezelf kunt houden en je, wat het roddelen betreft, afzijdig houden.

Hopelijk leidt dit kinderachtige gedrag niet tot nare gevolgen zoals schorsing of ontslag voor de juf

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik snap niet dat iemand bijj de directeur gaat zitten "klikken". errug kinderachtig en alleen maar omdat er een vriendschap is ontstaan NADAT je kinderen in de klas zaten bij haar. Ik zou dan alleen maar denken, Goh die juf is meer dan juf alleen;). Maar ja helaas hebben sommige moeders daar moeite mee, misschien omdat ze het eigen ook wilde?? Jaloezie. succes op het schoolplein en idd niet te veel van zeggen, zeker niet als dat ten koste gaat van je kinderen.

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Okeeee ik ken er 1!!! En das de beste die er rond loopt!;)

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hahaha.... Gelukkig!!

@TS, hoe is het nu op het schoolplein?

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    er wordt heel veel gepraat op het schoolplein.

Ik ben zelf juf en afgelopen week had ik het ook even gehad met alle roddels en bekritiserende praatjes. Er wordt heel veel gepraat en je moet een dikke rug hebben. En wat je doet, er zijn altijd mensen die het niet goed vinden, dus gewoon lekker jezelf zijn.

18. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Tja vrouwen onderling hè ;) maar snap nog steeds niet waarom sommige moeders zo afgunstig kunnen zijn. Maar ja heb nog geen jaren schoolplein ervaring..... Zie wel bepaalde kliek of ING, welke moeders erg aanwezig zijn en over het schoolplein lopen met de air over zich heen dat ze het allemaal wel goed weten. Jak vreselijk en hoop ook nooit zo te worden.

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mensen mensen dit is gewoon te zielig voor woorden 9van die moeders hoor.. niet naar de ts bedoeld;))
    Lijkt wel of de moeders daar niet boven groep 1 nivo uitkomen.

Zit zelf ook in het onderwijs en je moet soms zo op je tenen lopen..
    BAH!

Ik hoop dat die directeur er een beetje normaal mee om kan gaan..
    (wel de reden trouwens dat ik nooit leerlingen op mijn hyves/facebook enz toelaat, gewoon om de praatjes tegen te gaan.. en de kids die ik privé ken moeten gewoon mevrouw zeggen op school..-vo-)

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heb je als juf vaak niet meer te stellen met de moeders (ouders)' dan met de kinderen? Petje af voor de juffen en meesters!! Ik zou het niet kunnen!!!

Deel Deze Pagina