weten wat je hebt maar niet geholpen worden:-(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miems, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Hoi damens,
    Ik weet al een hele tijd dat ik pco heb in zware vorm. Zo word ik max 3x per jaar ongesteld. Ik heb nu dus een kinderwens en kom maar niet verder, van mijn gyn krijg ik te horen dat ik moeg afvallen wat weer niet lukt aangezien mijn eet patroon niet echt ongezond is. Ik lees vaak hier op de site dat vrouwen meteen na de gyn afspraak aan de medicatie mogen. Waarom ik niet. Ben er echt verdrietig van:'(

2. jazz

jazz Niet meer actief

Waarom probeer je niet een ander ziekenhuis?

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat balen dat ze je niet willen helpen in het ziekenhuis!!
    hebben ze je ook geen doorverwijzing gegeven naar een diëtiste??
    Misschien kunnen hun zien wat er evt aan je voeding aangepast dient te worden.

Verder ben je altijd vrij om naar een ander ZH/gyn te gaan he!
    Dus als je, je onbegrepen en niet geholpen voelt bij je huidige gyn, neem dan contact op met je zorgverzekeraar voor een second opinion bij een andere gyn

Veel sterkte en ik hoop dat het jullie alsnog lukt om spontaan zwanger te worden!

4. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Ik heb ook pco en ik ben wel meteen geholpen. Maar als je naar een ander zh gaat en als ze zeggen dat je af moet vallen dan zeg je dat je heel streng aan het lijnen bent en in een jaar tijd 2 kilo afgevallen bent.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat erg meis. Ik heb zelf ook pco en heel veel overgewicht bmi van 41 maar ben na 2 jaar mmm wel moeder geworden.
    Ik weet niet waar je woont maar ik raad je aan om naar behandelcentrum geertgen te gaan. Die kijken niet naar je gewicht maar naar jou als persoon.
    En zowiezo moet jou gyn weten dat overgewicht is pco, en pco is overgewicht. Met pco is het heel moeilijk om af te vallen.
    Er is ook een topic bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Geertgen kliniek. Daar zitten meiden die je vast raad kunnen geven. Kijk eens op google bij geertgen.
    Sterkte en vooral heel veel succes.

6. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Bedankt meiden,
    ik zeur al zolang om medicatie maar daar doen ze moeilijk over. Ik heb nu ergens in januarie een afspraak bij een andere gyn in het zelfde ziekenhuisl. Maar ben bang dat ook zij moeilijk gaat doen. Ik heb al eens eerder van van geerten gehoord, maar hoorde ook dat het wel duur is en dat je het zelf moet betalen??

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee hoor geertgen heeft een contract met cz. Ik heb nog nooit een rekening gezien en heb 2 jaar lang geslikt. En gespoten en zelfs ivf gehad waar ik zwanger. Van raakte ik zou zeggen informeer

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik zou ook eens ergens een second opinion vragen als ik jou was. Pillen zijn ook niet alles, maar alleen afvallen helpt waarschijnlijk ook niet als je het in zo'n erge vorm hebt.

Alleen dit snap ik niet... je klinkt niet echt gemotiveerd om te willen afvallen? Als je toch weet dat je eetpatroon niet gezond is...en het lukt niet om dit in je eentje aan te passen dan kun je toch steun zoeken? Stap naar een dietist als je begeleiding nodig hebt, er zijn zoveel mensen die het niet lukt om in hun eentje af te vallen.

9. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Maar ik heb niet gezegd dat mijn eet patroon ongezond is? Ik eet juist goed. Ik ben al langs een dieetist geweest en die had wel een paar tips maar ook zij vond mijn eet paroon redelijk gezond.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik quotte in het bericht je eigen tekst?! "aangezien mijn eet patroon niet echt ongezond is", die bewoording is niet hetzelfde als "ik eet juist goed". Beetje tegenstrijdig.

Heb je wel eens rechtstreeks gevraagd waarom ze geen medicatie willen starten? Wat zijn de beweegredenen daarvoor?
    (En als ze dan weer over afvallen beginnen, kan die diëtist dan niet een of andere verklaring schrijven.)

11. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

Sorry ik begrijp het even niet. als ik zeg mijn eet patroon is NIET ongezond is toch goed? als ik zou zeggen mijn eet patroon is niet gezond dan zou ik zeggen dat ik niet goed eet? of begrijp ik dat verkeerd?

Maar goed daar gaat het nu even niet om. Ik vind mezelf ook niet echt overdreven dik, er lopen zat vrouwen die veel voller zijn maar die zijn allang bezig met medicatie. dus ik word er een beetje gestort van. Ik ben nu van plan gewoon opnieuw mijn verhaal te doen in Januarie bij de gyn. Wil ze me niet helpen dan ga ik kijken of er een andere manier is. Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje ziek van.

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Ook al klinkt het ws niet aardig (sorry), ik begrijp je gyn wel :) Namelijk door overgewicht neemt je kans op een spontane zwangerschap af en ik gok dat als je clomid zou gaan gebruiken, je door die hormonen ook aankomt, waardoor je weer minder kans hebt.

Dat klinkt hard en ik begrijp je wens :)
    Weet je, de gyn wilde ons ook maar niet helpen. Waarom? Omdat we al eens een mk hadden gehad (5wk) en dan moet je nog 2 jaar zelf proberen, omdat m'n bmi wat aan de lage kant was, omdat ik gestresst raakte (dat het niet lukte), omdat we pas een jaar.. pas 2 jaar.. pas 2,5 jaar bezig waren en andere stellen er nog veel langer over doen. En ohhh wat ben ik boos en teleurgesteld geweest. En daarna heb ik er wat aan gedaan, want als je ECHT wilt, ga je gunstiger omstandigheden creeren... dus in mijn geval meer gewicht, minder stress, extra vitamines, fysiotherapie, acupunctuur, psycholoog...

Dus, je weet wat je hebt en je wilt echt zwanger worden... doe er wat aan :) Ga sporten, zoek een dietist, en dan vlug weer terug naar de gyn voor de clomid :)

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Mijn nederige excuses!! Het is weer ochtend en m'n ogen staan blijkbaar weer open. Ik ben een schele eend geweest histyeravond en heb tot 2 maal toe de letters 'on' in je tekst gemist. Schaam schaam :), echt ontzettend sorry. Ik snapte er al niks van.

Tja ik hoop dat ze in Januari je tegemoet willen komen.

14. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Maar als je heel eerlijk tegen jezelf bent, is het gezond genoeg?
    Ik weet dat het in jouw geval heel moeilijk is om af te vallen. Maar zet je wel echt 100% er voor in?
    Je kan bv heel gezond eten, maar doe je dit dan op de juiste tijdstippen en snoep je er dan niet 'stiekem' bij? Om maar een voorbeeld te noemen hoor.
    Ik bedoel het goed dus ik hoop dat je dit ook zo opvat.:)

Wat sophy schrijft kan ik mij eigenlijk wel in vinden.:)
    Ook zou ik niet tevreden zijn met alleen een paar tips van een dieetist.
    Afvallen is zwaar en heel moeilijk en wat voor de 1 werkt hoeft voor een ander niet zo te zijn. Daarom lijkt mij een persoonlijk dieet op maat juist heel wenselijk. En naast een uitgebalanceerd dieet en eetpatroon is beweging ook zo belangrijk. Zou ook daar begeleiding in zoeken.

Nog een idee, maar misschien heb je er niks aan hoor.
    Aangezien je in januari naar een andere gyn gaat, zou ik een eet- en beweeg-dagboek bijhouden. Zodat ze kan zien dat je toch echt je best doet qua eten en bewegen. Soms gaat het volgens mij niet eens echt om de kilo's maar ook om je motivatie.
    Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor.
    In ieder geval heel veel succes!:)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoe hoog is je bmi dan?
    Ik had een bmi van 32 geloof ik en werd direct geholpen.
    Maar ik was ook heel direct. Ik zei direct wat ik wilde, ik wilde ook niet de zaadtesten ofzo afwachten. En dat was helemaal ok. Ik mocht alvast aan de clomid beginnen...

Als je niet echt ongezond eet kan je nog wel iets gezonder eten of niet? Proberen af te vallen met een dieet dus?
    Het is heel irritant want overgewicht kan komen door pco maar het overgewicht maakt dat je veel oestrogeen aanmaakt en daardoor heb je nog minder vaak een eisprong...

16. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    :(
    Geen probleem hoor, kan gebeuren. I blijf hoop hebben. Zelfs mijn dieetiste begreep er niks van omdat ik me 2jaar aan haar dieet heb gehouden en er ging niks van af. Ook sport ik 3x per week. Ik snap er niks meer van.

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    kan je dietist dit niet in een brief zetten? dan ziet de gyn dat je wel je best doet

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miems, ik zou een ander ziekenhuis overwegen.
    Je kan januari afwachten, maar als ze je weer niet helpen: je hebt net zoveel recht op dat kleine wondertje.

De tip ivm het dagboek lijkt me wel een goed idee: kan je meteen aanhalen dat je effectief je best doet.
    En op je strepen staan!

Succes meis!

19. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @miems, vraag je ha om een verwijsbrief naar een ander ziekenhuis!!!! Gewoon vandaag al! Straks ga je tot januari zitten wachten, komt de andere gyn met hetzelfde verhaal, als je dan pas naar een ander ziekenhuis wilt heb je kans dat je ook weer op moet wachten!

Laatst zag ik een docu over PCO, bij sommige vrouwen was 3 kilo afvallen al voldoende om zwanger te raken. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw voeding er uit ziet dus daar kan en wil ik niet over beoordelen. Verder zeg je dat je 3 keer in de week beweegt, wat doe je dan? Van wandelen kom ik bijv aan, mijn benen worden dikker omdat mijn spieren zich uitzetten maar door te zwemmen heb ik daar geen last van!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja zeer lastig dit...
    maar ik vraag me nog steeds af hoe zwaar je dan bent.
    En wat je bmi is.

Deel Deze Pagina