gewoon doen, vroeger sliepen ze allemaal bij elkaar op de kamer, en als je kindjes nu zo langzaam in de pubertijd komen, dat een eigen kamer wel fijn is, maar dat is niet t geval. het is dus puur uit materialistisch oogpunt dat er binnenkort nog geen 2e 'kan' komen.
Ik zou ervoor gaan, alleen maar vanwege het feit dat je niet weet of het zwanger worden gaat lukken en hoelang je huis te koop staat. Wij wilden graag een 2e kindje maar eigenlijk ook liever verhuisd zijn. Ik had zoiets van dan maar 2 kinderen op een appartement en mn man wilde liever nog even wachten. Uiteindelijk stond ons appartement al even te koop en zag hij ook in dat het misschien toch wel heel lang zou duren voor we het verkocht hadden en wilde er ook voor gaan. Inmiddels zijn we alweer dik 1,5 jaar verder en ben ik nog niet zwanger. We zijn sinds 2 maanden wel verhuisd.
He jeetje wat vervelend zeg Daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor Hebben al in de MMM gezeten alleen toen we met behandelingen gingen beginnen was ik toch net zwanger.
ik zou er ook gewoon voor gaan! een baby hoeft niet perse een eigen kamer te hebben, is natuurlijk wel fijn maar zonder kan ook prima
Ik zou er zeker voor gaan! Hier komt nr 3 ieder moment, we hebben in totaal 3 slaapkamers. Eerste half jaar komt het ventje naast ons bed te slapen, daarna gaat hij bij zijn broertje op de kamer. Willen uiteindelijk wel verhuizen maar hebben emigratieplannen dus dat duurt nog ff. Nr 3 was dan een verrassing maar wilde persoonlijk liever niet al te veel leeftijdsverschil tussen de kinderen.
Mits je man er ook volledig achter staat zou ik zeggen doen! De huizenmarkt kan nog wel jaren op z'n gat liggen, dus als je het pas wil gaan proberen als de economie weer op komt kan er echt jaaaren tussen de 1e en 2e zitten! 2 kids op 1 kamer kan best, zeker de eerste jaren! Ik zou wel vast je huis te koop zetten... Al staat het jaren te koop, je kunt tenminste wel je prijs vast houden.. En misschien komt er wel iemand die een goed bod doet? Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
ik denk dat het met mannen zo is dat ze het beste alles voorgekauwd krijgen. Mijn vriend was eerst geen voorstander van een tweede kind omdat hij dacht dat het allemaal financieel niet zou passen. ik heb in onze huidige situatie alles uitgerekend en op lange termijn ook een berekening gemaakt en zo al zijn twijfels met feiten weerlegd. In jullie situatie, vooral omdat het nog minstens een jaar kan duren, zou ik zeggen... ga ervoor
Dit was onze situatie 2,5 jaar geleden . een appartement met 2 slaapkamers. ons dochtertje sliep op 1 kamer en wij op de andere.. ik wilde graag een 2e kindje. Verkoop wilde we wel maar in die tijd verkopen... dat was moeilijk hadden we bedacht. Echter we zijn er toch voor gegaan. En de kleine sliep eerst in de wieg bij ons en later samen met onze 1e op een kamer. Gelukkig raakte het huis na 8mnd verkocht en nu hebben ze beide een eigen kamertje laat je niet teveel beinvloeden door wel of niet een eigen kamer, als het kindje welkom is ... dan komt het wel op zn plek allemaal.
Wij hebben het ook gewoon gedaan wij woonde op een flat 3 hoog en geen lift de oudste was 2 toen de 2e kwam en nooit spijt gehad ook al was het veel gesjouw soms
Ik zou er ook voor gaan, want zo is er altijd wel een reden om het nog uit te stellen. En wat nu als het straks dus echt niet meer lukt? Dan blijf je altijd spijt houden dat je niet eerder bent gaan proberen! Wil natuurlijk absoluut geen angst in praten hoor. En vroeger sliep men heel vaak samen op kamertjes, omdat er meer grote gezinnen waren. Nou hun zijn toch ook allemaal groot geworden? Mijn broertjes hebben ook heel lang samen op een kamer geslapen. Vonden ze heel erg leuk. Komt helemaal goed hoor! Hoop dat het tegen die tijd snel raak mag zijn!
Ja hier hetzelfde "probleem" ... als er een derde zou komen moeten 2 kids op een kamer.....soms denk ik dat ga ik niet doen en dan dnek ik weer...waarom niet? Ik sliep vroger zelfs met mijn broer op een kamer nou kan me niet meer herrineren dan dat we een hoop plezier hadden! En waarom moet alles zo luxxe tegenwoordig! Soms zou ik willen dat ik 30jaar terug kon gaan wat betreft kids...toen kon iedereen gewoon bij elkaar op de kamer.....wil je een derde...was heel normaal. Ik wordt aangekeken alsof ik een gek ben dat ik nog een kindje wil.... aaaahhhhhh dus gewoon doen! Alleen zou ik wel wachten tot je een beetje een vooruitzicht hebt dat je over een aantal jaar kunt verhuizen.....uiteindelijk als ze wat ouder worden willen ze toch wel een eigen kamer denk ik....zo doen wij dat ook!
Dat laatste is zeker. We moeten alleen wachten tot het een beetje opschiet met de huurwoningen. En als het echt moet moeten we via een makelaar huren. Zodra de meeste huizen hier in de buurt verkocht zijn gaat ons huis de verkoop in ( dit zal denk ik een jaar misschien 2,5 jaar duren ) Maar dan de vraag hoe snel ons huis verkocht is Dus dat vooruitzicht is er zeker!
Nou dan ..... helemaal goed toch Die mannen he.....hier vindt hij het ook wel goed zo .. 2 meiden... nou ik wil eigenlijk nog wel een derde....hij wilt er idg over nadenken en het is niet zo dat hij het helemaal niet ziet zitten gelukkig..... Maar wij willen ook in de toekomst verhuizen.....nu heeft dat totaal geen zin en ik ga niet wachten op de dag dat we gaan verhuizen...hoelang gaat dat nog duren
Ja zo denk ik dus ook. Plus het feit en dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Maar wat als het weer 2 jaar duurt voor we zwanger zijn? Het kan hoeft niet. Dan zijn we toch al snel 5 a 6 jaar verder en is Sandro bijna 7 *sstttdaarwilikhelemaalnognietovernadenken* Maar dat leeftijdsverschil vind ik te groot
Ja je moet er wel over nadenken .... tenminste zou ik ook doen. Maar ik neem dus nu aan dat je nu niet zwanger bent.... Heeft het je toch aan het denken gezet Ik wist dat ik graag snel weer zwanger wilde worden...nu was de oudste 1 jaar toen wij weer begonnen.....nu zit ik er dus een beetje mee dat ik nu wel weer wil en mijn vriend nog niet
Wij gaan het ook doen, huis met 3 slaapkamers en voor een derde in ons geval. Oudste 2 gaan dan voorlopig bij elkaar op een kamer. Over een paar jaar willen we dan wel verhuizen, maar het is gewoon niet te doen nu. Maar ik ga me er niet door laten tegenhouden in mijn kinderwens. Zeker nu mn vent eindelijk is omgeswitched van een 'nee' naar een 'het gaat bij mij ook wel weer kriebelen'. En eerst was het ook hoor: als we verhuisd zijn, kijken we wel of het er nog van komt. Maar nu heeft ie dat toch laten varen, hihi. Zoals het er nu uitziet gaan we er over een half jaar voor. Ik kan niet wachten Dus ik hoop dat jouw vent over een jaar ook denkt: nou we gaan er gewoon voor!