Hai! Mijn zoontje is nu 3 weken en weegt 4600 gram. Hij kan dus prima in de bondolino. Maar als ik hem erin zet, dan glijden zijn voetjes tussen mijn buik en de buikband. De buikband kan niet strakker. Het lijkt me neit de bedoeling dat zijn voeten daartussen komen te zitten. Hoe gaat dat bij jullie? En hoe oud moet je kind zijn om de beentjes er aan de zijkant uit te laten steken? Oh ja, zijn neusje komt helemaal tegen mijn borst(en) aan, waardoor ik het gevoel heb dat hij geen lucht krijgt. Thanks!
Toevallig vandaag de gebruiksaanwijzing bekeken voor mijn dochter. Bij meer dan 56 cm kun je de beentjes buiten boord doen. Bij mijn dochter van vijf weken was dat vorige week, en dat moment viel mooi samen met dat ze haar beentjes vaker strekt uit zichzelf. DAt van dat voetje klem is mij ook opgevallen. Hoewel het niet verder ging dan de teentjes, en mijn dochter er geen last van leek te hebben. Neusje... Herken ik ook. Maar babys kunnen heel goed door kleine spleetjes ademen, dat doen ze ook bij borstvoeding. Maar moet bekennen dat ik soms even voorover buig om haar even naar achter te kantelen voor de zekerheid.
Beentjes buitenboord lukte hier pas met een week of 8, daarvoor voelde het niet prettig bij dr. Heb dr nooit met beentjes binnenboord gedragen, dan pakte ik liever de draagdoek dus daar geen ervaring mee. Mbt het neusje: Hoofdje opzij leggen. En kindje hoger dragen, je moet een kusje op zn bolletje kunnen geven, dan zit hij als 't goed is met zn neusje boven 't grootste deel van je borst.