eigenwijsje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lyso, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    heb hier een klein eigenwijsje! om uur of 4 had madam een poepbroek. Oke verschoont. Om kwart voor 7 bracht ik haar naar bed, hele luier nog droog! (uit nieuwsgierigheid, zouden jullie de luier vervangen?? Ze draagt snachts andere luiers, dus heb het wel gedaan, maar vind het ergens een beetje zonde.... )dus op het potje gezet, maar mooi dat ze dan dus niets doet.... ze probeert het wel, staat op, en als ze dan geen sticker krijgt, gaat ze weer zitten en probeert het opnieuw. Met pinkster heb ik het 4 dagen geprobeerd, overdag alleen een luierbroekje (plastic buitenkant, katoen binnenkant) aan, en elk uur wc/potje. Ze deed niets (was dan wel regelmatig droog) en 10 minuten later plast ze in haar broek... kreeg commentaar dat 4 dagen niet genoeg was, en als ze niets gedaan had ik haar 5 minuten later weer op t potje moest zetten??? vraagjes dus, ben nu niet actief bezig met zindelijkheid(sta op t punt te bevallen), maar wil het over 2 maanden wel weer gaan proberen, ondertussen doet ze dus zelden iets op de pot, tips?? mag ik aannemen dat ze er wel aan toe is? ze wordt deze maand 3... stickeren doe ik dus al... of moet ik het toch meer bij haar laten. Ik probeer haar wel regelmatig op het potje te zetten, (als ze er om vraagt, of als ze droog is) maar moet zeggen dat eht behoorlijk demotiverend is want ze doet dus (bijna) nooit iets....

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik ben zelf geen fan van het potje. Daar hebben de oudste twee nooit iets op willen doen of het moest echt per ongeluk zijn. Hier zijn ze dus op de w.c. (de oudste met en de middelste zonder verkleiner) zindelijk geworden. Ze vonden het ook machtig interessant en waren allebei met ruim 3 jaar binnen een week overdag zindelijk en binnen 2 weken ook 's nachts. Misschien is dit een optie voor je.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik had haar of geen schone luier gegeven alleen als ze andere luiers heeft omdat ze anders door lekt ofzo. Je zou in dat geval de luier ook kunnen bewaren vor morgen.

Ik zou er nu niets mee doen of gewoon doen zoals je nu doet.
    Jij kunt nu niet actief bezig zijn ermee en als het al zou lukken is de kans op terugval wegens komst baby heel erg groot.
    Ik zou het over een week of 6 (nog in je verlof dus het aan gaan pakken).

De droge luiers geven aan dat ze het een tijd(je) kan ophouden. Wil ze wel op het potje of liever op de wc? Ze is al groot natuurlijk.
    Ik ben geen voorstander van naar de wc sturen, ze moet zelf voelen wanneer ze moet. Dan maar wat extra ongelukjes.

Hier ben ik begonnen met tijdens verschoningen het potje aan te bieden. Eerst geen resultaat, later steeds vaker een plas. Op een gegeven moment begon hij er zelf om te vragen en hield het op tot hij op het potje zat. Toen het hier weer rustig was (dochter weer naar school, minder(amper!) op stap, de luier uit gelaten en niet meer aan gedaan. Heel wat ongelukjes vooral met poepen (vond hij eng), maar na een paar dagen wel geheel zindelijk.

Dochter gaf ook niets aan, ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat ze de volgende dag geen luier meer kreeg maar een onderbroek. Na 1 natte ochtend had ze het door en was ze zindelijk (2j2mnd).

Dochter mocht ook stickers plakken, maar de echte beloning was echte mooie hello kitty onderbroeken i.p.v. rompers en de effen onderbroekjes waar we mee oefenden. Bij zoon alleen gejuicht en blij gedaan, maar hij was nog geen 2 en stickers boeien hem nog niet.

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    sterker nog, ik vind potjes eigenlijk maar heel vies, maar ja, soms is het wat makklijker, watn ze wil het nog wel eens gebruiken als rek methode (voor slapen gaan) Ik laat dit trouwens niet merken hoor! We hebben zelfs 2 verkleiners, 1 voor boven en 1 voor beneden, maar daar is eht resultaat het zelfde.... het maakt haar niet zo veel uit waar ze op gaat.

@yolanthe, ik ben ook niet actief bezig hoor, dat had ik al besloten, maar ik vind het zo raar dat ze blijkbaar wel 2,5 uur kan ophouden, en vervolgens niets doet. Technisch had het dus met pinksteren al moeten lukken, maar dat deed het dus niet... heb zelfs een keer gehad, dat ze zélf om de wc vroeg, dus er op gezet, ze deed niets. oke kind geen probleem. letterlijk 2 minuten later wil ze weer, dit keer moest ze poepen zei ze, oke, opnieuw erop gezet, was dr luier nat! En echt goed he! 2 minuten nadat ze op de wc heeft gezeten! ik vind het dus ook flauwekul, als je als moeder je kind elke 5 minuten op de wc moet zetten, vraag ik me af wie er nou eigenlijk zindelijk is...:) maar begon me af te vragen of ik daar alleen in sta...

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ontspant ze zich wel op de pot/toilet?
    Laat je haar weleens op de pot tv kijken of een boekje lezen?
    Of komt ze er zelf meteen weer af?

Een kind droog hebben omdat je ze elke 30 min op de wc/pot zet is niet zindelijk, maar het spaart wel luiers uit. Ik vraag zoonlief alleen of hij nog moet als we weg gaan, maar 9/10 keer ga ik zelf ook nog even plassen voordat ik ergens heen ga.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik heb vier weken alles uit de kast getrokken om mijn zoontje zindelijk te krijgen. Hij was er dacht ik klaar voor maar ik niet! Daardoor veel frustratie van mijn kant en heb ik de handdoek in de ring gegooid na een week. Vervolgens een week gewacht en daarna nog eens geprobeerd ... helaas was het bij ons ook nodig ivm met naar school gaan hier in France. En met twee dagen lokken met een koekje was het zover ... hij was zindelijk ... na twee dagen geen lok methodes toegepast maar meneer moest even over de drempel heen getrokken worden en dus werkte dit bij hem. Absoluut niet verantwoordelijk maar in ons geval heel erg welkom!!!

Ik zou het nu even laten voor wat het is en na de komst van de baby eens wat vaker over naar het potje gaan lezen bijvoorbeeld. Misschien dat ze dan wat meer geactiveerd wordt in echt het potje gebruiken.

Succes met de bevalling!

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    ze mag altijd lezen, en ik lees haar ook wel eens voor, of we zingen liedjes. Geen probleem. Maar nog doet ze dus niets . en minder luiers... tja, net weer 3 pakken gehaald bij de kruidvat!!;) gelukkig kun je ruilen voor een andere maat als hetniet meer nodig is...:)
    @nic1976, boekjes er over lezen heb ik ook al geprobeerd... maar misschien nog maar eens naar de bieb....:) alleen koekjes en tv nog niet geprobeerd!!:)
    Iemand nog een gedachte waarom ze het niet op de wc/pot doet, en 5 minuten later wel in dr luier???? of andere tips??

8. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,678
    1,439
    113
    Hier een mannetje die ook zo het een tijdje wel deed en zo niet, tot hij voor 2 weken terug ineens riep toen we luiers gingen halen dat die voor baby's waren, mijn reactie tja zolang jij nog niet op de wcof het potje gaat moet ik toch luiers kopen. Er ging 3 dagen over heen en ineens zegt hij mama ik wil geen vieze luier meer aan vind het vies, dus luier uit gedaan en thuis oed zindelijk, alleen de nachten niet, deze week begonnen met met de psz weer naar de vakantie maar dan zegt hij moet een luier aan wc daar is nog te spannend voor mij dus prima. Hij komt er wel de hele week al droog van terug en zegt dan dat hij de plasjes voor thuis heeft bewaard :D.

Share This Page