Onlogische foto's op producten en in advertenties

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Is het jullie ook opgevallen dat:

Op de verpakking van de Hema zoogcompressen een foto staat van een zwangere vrouw? (Ik ben zelf pas met borstvoeding begonnen NA de bevalling van mijn eerste kind).

Verder las ik in een advertentie van Supradyn energy een heel verhaal van een vrouw die nooooooit had verwacht dat ze door het hebben van ern baby en het geven van borstvoeding zo weinig fut zou hebben. Maar daar helpen dus die pilletjes zo goed bij.

De vrouw probeert vermoeid te kijken op de foto maar is verder een bloedmooi fotomodel zonder wallen of iets. Daarnaast staat ze op de foto een baby een fles te geven. Beetje apart als je in het verhaal nog borstvoeding geeft.

Verder zien alle zwangere vrouwen in bladen er altijd heel blij en prachtig uit terwijl ze dan acteren dat ze last hebben van misselijk/opgezette benen/aambeien/maagzuur.

Was ik dan echt de enige zwangere die op birkenstocks liep zodat ik niet hoefde te bukken om mijn laarzen aan te trekken en te moe was om haar haar te doen dus zich pad rond vijf uur een beetje fatsoeneerde omdat manlief thuiskwam?

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Of zijn die reclames gewoon niet zo logisch?

En zijn er nog meer vage foto's als Hema/Supradyn?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Je ziet op Telsell of advertenties over afvallen altijd slanke mensen erop staan. Waarom nooit vrouwen van 150 kilo? Lijkt me het meest nodig voor hun. En niet voor iemand die 65 weegt.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    meeste kleding voor borstvoeding wordt getoond door zwangere vrouwen... zie daar de logica niet van in...
    bv wordt gegeven NA de zwangerschap....

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Corrigerend ondergoed, mensen met maat 34/36 hebben die dingen altijd aan.
    Ja natuurlijk lijkt dat strak, want ze IS strak.

TSSSS.

6. Lol, zo heb ik laatst een heel gesprek gehad met de mensen van Philadelphia. In de reclame roept die vrouw dat ze 'de tomatensaus is vergeten'. Vervolgens pakt ze Philadelphia uit de koelkast, om dat dan maar door de pasta te doen, en dan zie je ook 4 tomaten liggen :)

Voor de mensen die het niet in 1 keer begrijpen; mijn reacties zijn natuurlijk niet heel serieus bedoeld;

Ik;
    Geachte heer, mevrouw,

Wellicht was de reclame, waarin mevrouw beweert 'de tomatensaus vergeten te zijn', wat geloofwaardiger geweest als de vier tomaten in de koelkast niet aanwezig waren geweest. In de reclame wordt deze mevrouw als vindingrijk persoon neergezet, gezien ze op het, zogenaamd, geweldige idee komt om dan maar philadelphia te gebruiken bij de pasta. Echter, als mevrouw werkelijk erg creatief was geweest, had ze ongetwijfeld met deze vier tomaten een tomatensaus kunnen maken.

Met vriendelijke groet,
    Shaddixxx

Zij;
    Geachte consument,

Uw kritische reactie op onze commercial respecteren wij.

We betreuren het dat u de commercial niet kunt waarderen. Het kan echter gebeuren dat binnen een grote publieksgroep niet iedereen dezelfde communicatie de voorkeur geeft.

Dat neemt niet weg, dat uw reactie is doorgegeven aan de marketingafdeling van PHILADELPHIA , zodat uw opmerking hun aandacht heeft.Uit consumentenonderzoek ook bij eerdere commercials weten we, dat de Nederlandse consument het onderscheid kan maken tussen symbolen en letterlijke interpretatie. Het thema van de film hebben we met ´een knipoog´ willen uitbeelden.We stellen uw reactie op prijs en hopen dat u ons in de toekomst zult blijven informeren over uw bevindingen.

Met vriendelijke groeten,
    Kraft Foods Nederland B.V.
    Consumentenvoorlichting

Ik;
    Geachte heer, mevrouw,

Insinueert u nu dat ik in het maken van onderscheid tussen symbolen en letterlijke interpretatie tekort schiet?
    Dat de gemiddelde Nederlandse consument geen melding maakt van de vier tomaten in de koelkast betekent natuurlijk niet dat het hen niet opvalt (hoewel dat ook best het geval zou kunnen zijn, gezien de reclame op geen enkele manier de aandacht trekt, en alleen opvalt wanneer er naar de televisie gestaard wordt omdat er echt niets anders te doen is).

Ik heb nergens geschreven dat ik de reclame niet waardeer (wat overigens wél blijkt uit bovenstaande, maar hiervan was nog geen sprake in mijn vorige e-mail), enkel dat het geheel een stuk geloofwaardiger was geweest bij het ontbreken van de tomaten.

Ik kan me voorstellen dat de rode kleur van de vier tomaten in de koelkast een mooi contrast geeft, en dat dit aantrekkelijker lijkt voor de Nederlandse consument bij wie de reclame wel opvalt, maar het was in dit geval een stuk logischer geweest wanneer er voor een andere rode groente, of vrucht, gekozen was, zoals vier appels, vier radijsjes, vier paprika's, vier perziken, of een doosje aardbeien, frambozen, bessen of kersen, was gekozen.

Ik vind het erg jammer dat er negatief naar een oplettende consument wordt gewezen door op subtiele wijze te vermelden dat, volgens Kraft Foods Nederland B.V., de gemiddelde Nederlandse consument wel begrijpt wat de bedoeling is van de reclame.
    Ik ervaar dit als zeer kwetsend en vind het erg teleurstellend dat een goedbedoelde suggestie niet op normale wijze in acht wordt genomen.

Met vriendelijke groet,

Zij;
    Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van onze reactie aan u over de commercial van Philadelphia liet u ons weten min of meer verbaasd te zijn.
    Dat kunnen we ons voorstellen. De reactie die u van ons ontving was niet correct en dat betreuren wij. Excuses voor deze onzorgvuldige communicatie.

De tekst en de beelden in de commercial zijn inderdaad niet nauwkeurig op elkaar afgestemd. We hebben uw suggestie gemeld bij de verantwoordelijke collega.
    Bij de opnames van nieuwe commercials zal dit zeker de aandacht hebben.

Hartelijk dank dat u de moeite nam naar ons te reageren.

Met vriendelijke groeten,

Er zijn ongetwijfeld een hoop mensen die dit ontzettend kinderachtig vinden, maar wij hebben echt over de grond gerold van het lachen :D

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hahaha

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Shadixxx ik kom niet meer bij!!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat van die zoogcompressen met daarop een afbeelding van een zwangere vrouw vind ik niet zo raar eerlijk gezegd.
    Er zijn ook veel vrouwen die tijdens de zwangerschap al last hebben van lekkende boobs. Daar kun je die compressen ook voor gebruiken.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Shaddixx.... geweldig!!!

Be Happy... klopt helemaal.
    Echter is ook veel borstvoedingskleding te zien met een zwangere buik. Oke deze kunnen ook wel gedragen worden tijdens de zwangerschap maar noem het dan anders ofzo....

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb 3 jaar geleden een electrische kolf van medela geleend van mn buurvrouw, die pomp was al zon 10 jaar oud. In de bijsluiter stonden plaatjes van een werkende vrouw, met kolf, van een lezende vrouw met kolf, en van een vrouw met een glas wijn voor zich, met kolf! Uuuhhhhhh :D
    Vorig jaar heb ik zelf de dubbelde electrische kolf gehaald van medela, maar die foto zit er niet meer bij ;)

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Shaddix, geweldig!!!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, maar ik dacht er meteen bij: Sommige vrouwen beginnen al met lekken voor de bevalling.

Hahaha, dat is dom! :)

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hahahaha, Shaddixxx geweldig! Soms zo lekker om even te rellen...heb ik me ook prima mee vermaakt tijdens mijn verlof. Het is ook een ongelooflijk suffe reactie die eerste. Hoe bedoel je klantonvriendelijk. ;)

15. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx ik lig hier echt krom, geweldig!!!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Shaddixxx
    Diep respect...!!! Als ik de volgende keer overhoop lig met Bol/Wehkamp of andere vreselijke instantie, kom ik jou om hulp vragen. Jij maakt ze helemaal gek!

17. Ik vraag me ook zo ontzettend af of die mensen het nou echt serieus nemen, of dat ze eigenlijk best weten dat het een grap is maar zich toch professioneel op moeten stellen voor het geval dat toch niet zo blijkt te zijn :D Ik zou dólgraag hun gezichten zien bij het lezen van die mailtjes!

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vond het inderdaad kinderachtig overkomen. Het was mij trouwens ook opgevallen, maar ik heb ze niet een e-mail gestuurd ;) Het maakt me ook weer niet zoveel uit :)

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    haha ik lach in een deuk shaddixxx!

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Je hebt nu in ieder geval al een hoop fans. ;)

Deel Deze Pagina