Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sandrine, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou dat zal wel een ongemakkelijke situatie zijn geweest.. "oh jullie zijn er, dan zet ik het eten even in de magnetron.."

Ik vind het echt asociaal van die mensen.. Het is misschien wat laat maar ik zou het toch nog gewoon aankaarten..

Zeg er anders gerust bij dat je er over na hebt gedacht, dat je het wilde laten rusten maar dat je er toch nog erg mee zit..

Ik zou het ook niet accepteren wanneer mensen dit bij mij zouden doen.. (al was ik denk ik op dat moment al weggelopen..)

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel raar. Snap sowieso dat je maar vast begint met eten omdat je zo'n honger hebt. Dan neem je toch eerst even wat anders? Om zoiets te doen zou al niet eens in me opkomen. Hoe is het contact verder tussen jullie? Gebeuren er vaker van die "rare" dingen?

Ik zou er wel wat van zeggen, zeker omdat het je zo dwars zit.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    TS, sorry dat ik het zeg maar dit topic werkt op mijn lachspieren...

Lijkt wel een slechte grap...

Ergens worden uitgenodigd en dan vervolgens wat opgewarmde restjes krijgen....

Ha ha

Kan me best voorstellen dat je er mee zit...het is ook zo raar

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou het niet meer aankaarten. Je had toen moeten zeggen dat je het jammer vond dat ze niet gewacht hadden. Ik zou het misschien ter sprake brengen als het gesprek een keer zo uitkomt, maar anders zo laten. Wat schiet je ermee op. Welke reactie denk je dat je krijgt? "oh, zo had ik het niet bekeken". Of "Ja maar jullie zouden pas om 18:00 uur komen en de kinderen hadden honger. Die laat je dan toch niet wachten" of "nu kan ik er toch niets meer aan doen". Dat geeft alleen maar meer frictie en onbehaagd gevoel denk ik.

Ik zou ze alleen andersom niet meer uitnodigen voor te eten.

Wat heb je trouwens gegeten als ik vragen mag? Ik bedoel, wat zijn restjes? Hoeveel en wat was het?

PS: hoe was de situatie? Als ik echt eters krijg, eten wij uitgebreid en maak ik er behoorlijk werk van. Maar als doordeweeks mijn schoonvader of zwager langs komt om mee te eten en ze zijn later, dan begin ik ook alvast met eten eigenlijk. Maar goed, dan bel ik wel even om te vragen of ze al in de buurt zijn ofzo.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat ik zou doen is niks, niet meer na drie weken.
    Ik zou het wel raar vinden maar op dat moment een opmerking maken met goh gezellig zo met zn allen eten he, konden jullie niet wachten? Maar verder, zoals ik lees hoe jij er mee zit nee sorry er zijn ergere dingen in het leven hoor, get over it en hou het gezellig. Mocht het nog een keer gebeuren dan gelijk zeggen.
    Ben het wel met je eens hoor, het is gewoon niet netjes en zelfs raar maargoed maargoed maak je er niet te druk over, heeft echt geen zin nu nog.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik vraag me iets af. Uit je beginpost haal ik dat jullie om 18.00 zouden gaan eten.
    Wat mij normaal zou lijken is dan zeker een half uur tot uur van tevoren aanwezig te zijn. En niet 18.10.

Maar, dat verklaart nog niet dat ze om 17u gegeten hadden?

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het echt heel vreemd vinden maar had er op het moment zelf wat van gezegd en niet nu, of het moet ter spraken komen. Ik had op het moment zelf gevraagd of ik het misschien verkeerd begrepen gaf dat we samen zouden eten en zeggen dat ik anders wel ff langs de snackbar lopen oid.

Zijn het goede vrienden en wat hadden jullie precies afgesproken? Zelf zou ik me bezwaard voelen pas om18.10 aan te komen enzovoort dan wel afspreken maar aangeven na het eten te komen. Als we ergens eten zorg ik dat ik er altijd rond 3 uur ben.
    Misschien een miscomm. En waren zij boos dat jullie zo laat kwamen?

8. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden om 18 uur afgesproken, ik heb een eigen zaak. Om 17 uur sluit ik het is 3 kwartier rijden! Eerder afspreken kon niet. Dat ik 10 min te laat ben mag toch geen probleem zijn???

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nee in dat geval zou ik ook netjes gewacht hebben.....

schofterig idd

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee idd in dit geval vind ik het echt niet kunnen! Heel vreemd ik zou er wel klaar mee zijn denk ik. Zijn het goede vrienden? Dan zou ik er nog wel wat van zeggen zodra het ter sprake komt. Zijn het geen goede vrienden, dan zou ik het lekker laten voor wat het is en niet meer afspreken.

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Jeetje wat onbeschoft zeg!!
    Eten zij altijd zo vroeg?

Als ik gasten krijg hou ik daar rekening mee. Ook als er kindjes komen die vroeger eten met paps en mams. Dan eten we vaak vroeger dan normaal.

Het kan wel eens voorkomen dat je te laat op en afspraak komt, en kan het ook nog begrijpen als zij dan aan tafel zouden zitten ivm een kleintje ofzo maar een uur eerder gaan eten en dan restjes... Verdeel het dan eerst over 4 borden en zeg dat je wat apart heb gehouden, geen restjes uit de pan!

Owww ik zou zo eeen bitch zijn dat ik pizza zou bestellen als ik dan iet voldoende heb gegeten ( via de smart phone of bellen op de wc ofzo) en dan hun voor de deur de rekening laten betalen! Je bent toch bij hun uitgenodigd om te eten, niet om de pan leeg te maken!

Tsss is goch wat

12. Tijd nodig om te verwerken?!Wtf! Er is niemand overleden hoor..
    Dat het een rare actie is mag duidelijk zijn..

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Niet iedereen is zoals jij. Onaardige reactie zeg.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou sorry maar ik vind het zeer onbeschoft van ze.
    Om 17.00 uur zelf al eten omdat je honger heb terwijl je weet dat je eters krijgt om 18.00 uur.

Belachelijk!!!!

Nodig dan geen eters uit als je normaal eerder eet.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook schandalig, zou ze niet meer voor eten uitnodigen en anders zou ik ze op dezelfde manier terug pakken!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wow, wat vreemd... Mja, normaal zou ik het er bij laten, maar als het in je hoofd blijft spoken, dan zou ik er toch wat van zeggen, al is het maar dat je het kwijt bent.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of neem een boterham, plak ontbijtkoek of iets anders klein ter overbrugging naar het geplande tijdstip.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar als je er zo mee zit (wat ik me goed kan voorstellen) zou ik er toch eens wat over zeggen..
    En als je bang bent heel boos te worden zou je een brief of email kunnen sturen.
    Maar persoonlijk denk ik dat een face2face gesprek effectiever is en minder ruimte laat voor miscommunicatie :)
    Tenzij je van woede niet meer uit je woorden komt natuurlijk...

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nee in dat geval vind ik het ook erg onbeschoft. Een neerbuigende actie.

Kan me ook goed voorstellen dat je ermee zit hoor! Ben ook ergens eens onbeschoft behandeld en was toen ook echt sprakeloos. Leek toen net of ik niet "kon" reageren.

Ik zou niet mer afspreken, of, als hun nog eens willen afspreken het aanhalen dat je het niet zoals vorige keer vind omdat je dat echt niet leuk vond!
    Terugpakken/terugdoen vind ik erg kinderachtig en zou ik niet aanraden.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Mwah, ik vind het heel stom en een rare actie van hen, en zou niet zo heel snel opnieuw een etentje plannen, maar ik zou er niets van zeggen. Hooguit in de vorm van een grapje of zo. Maar vreemd is het wel.

Deel Deze Pagina