Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lolaatje1, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar. Heel graag willen wij een tweede en als het even kan met niet te lang ertussen. Helaas wil het nog maar niet lukken.

Nu ben ik gisteren bij de gyn geweest. Al 2 jaar heb ik elke keer pap 3a. Nu is het pap 3b geworden. De 24e krijg ik een lisexcisie. De gyn heeft me aangeraden te stoppen met zwanger worden. Dit in verband met mogelijke vroeggeboorte.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. We willen zo graag nog een kindje en het duurt allemaal zo lang. En denk ik, met condooms gaan zitten emmeren, tja is dat wel nodig? Het lukt al 11 maanden niet, dus waarom zou het nu opeens wel raak zijn.
    Aan de andere kant denk ik ook wel dat het opeens wel raak kan zijn en dan wil ik natuurlijk wel al het mogelijke doen om een gezond kindje op de wereld te zetten.

Pfff, ik vind het zo lastig!

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Wat moeilijk, zeg. Ik heb geen ervaring met pap3a/b of lisexcisies, maar ik ben ook noodgedwongen voor de keuze gezet om te wachten met zwanger worden. Mijn beide zwangerschappen zijn misgegaan. Op dit moment ben ik buitenbaarmoederlijk zwanger. Ik heb een mini chemokuur gehad en nu moet ik wachten tot de zwangerschap is afgebroken en heropgenomen door mijn lichaam. Ik heb al weken pijn. De gyn die ik als eerste sprak zei dat ik gewoon de eerstvolgende menstruatie af kon wachten en dan verder kon gaan met IUI. Maar door complicaties kreeg ik de afgelopen weken verschillende gynaecologen te spreken. Die zeiden allemaal dat ik drie maanden moet wachten met zwanger worden! Dat terwijl ik al ruim 2 jaar bezig ben, over 2 weken 31 word en een redelijke kans heb om op mijn 39ste de overgang in te gaan (moeder, tante en oma allemaal). Ik had gelezen dat ik 3 maanden zou moeten wachten en dat was voor mij reden om voor een operatie te kiezen. Maar die eerste gyn verzekerde me dat ik niet hoefde te wachten. Nu ik die andere gyns heb gesproken, die waren erg stellig in het moeten wachten, kan ik niet anders dan toch die drie maanden wachten. Want ik wil geen risico's lopen dat ik, omdat ik niet kan/wil wachten, mijn kindje schade toebreng. Ik denk dat dat de beste keuze is, dus dat is ook meteen mijn advies voor jou. Ik weet hoe moeilijk het is, maar de beste keuze is wachten..:(

Sterkte!

Groetjes Patricia

3. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Jemig wat heftig en verdrietig dat je dit moet meemaken!! Ik snap dat het heel moeilijk is om je wens uit te stellen, zeker omdat het al 11 maanden duurt...maar ik denk toch dat het het beste is om het advies op te volgen.. Hebben ze er ook bij gezegd hoelang je moet stoppen, tot na de uitslag van de lisexcisie?? Heel veel sterkte!!

4. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Jeetje Patricia. Ik vind mijn verhaal nu helemaal in het niets vallen. Wat heftig zeg! Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat je snel zwanger mag en kan worden!

Ik heb ook besloten toch maar even te wachten. Veel kans hebben we ook niet, want nu ben ik ongesteld en over 2 weken word ik al geholpen.

5. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    De gyn zei dat we eerst dit maar af moeten wachten en daarna gaan we kijken naar het verhaal niet zwanger worden.

De uitslag duurt 2 weken, dus over 4 weken weet ik meer.

Deel Deze Pagina