wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by MamavanNikhil, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het gaat om PSZ (als ik kijk naar de leeftijd van je kindje (die van mij is van april 2009) voor PSZ ga ik echt niet zoveel moeite doen, gewoon lekker thuishouden voor een keer, voor de basisschool vind ik het een ander verhaal, daar heb je meer een lesprogramma e.d. maar PSZ is gewoon begeleid spelen en doen, daar zo ik niet zoveel moeite voor doen, die van mij is momenteel wel, omdat het 50 meter van ons huis af is, ik woon tegenover de school en PSZ anders hadden ze lekker pech.

Als het vanmiddag niet goed te doen is met de auto naar zwemles blijf ik ook gewoon lekker thuis, ik snap dat nooit zo voor dingen die niet hoeven een risico te gaan nemen, met de fiets kan je kindje aardig hard vallen en dat het mij niet waard zijn.

Nu moet ik zeggen dat in Helmond de fietspaden meestal wel goed worden aangepakt, hier in de Rijpel was het hoofdpad netjes schoon.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    heel makkelijk het is psz, dus thuishouden, zou ik niet moeilijk over doen.
    zou het echt school geweest, ja dan was ik gaan lopen, maar zolang ze niet leerpichtig zijn denk ik, dan even een keertje niet.

3. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Normaal is het ook geen probleem om hem op school te krijgen, maar het zal dan ook net zo zijn dat op het moment dat het sneeuwt er niemand is die me kan helpen om hem naar school te brengen..

en wat voor de 1 een makkie is om 45 min heen en terug te lopen, is voor mij echt 'kapot neervallen op de bank als ik thuis kom' :p haha.
    Mijn energie level is op dit moment Zero..

Ik kijk straks gewoon aan hoe het weer is.. hoe de wegen zijn en dan beslis ik of ik hem breng of niet..

Bedankt voor alle reacties!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

PSZ zou ik niet naar toe gaan hoor. Kan wel een dagje missen lijkt mij ;)

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Mijn dochter van 12 is vanmorgen ook naar school gelopen, 45 minuten..tja het is niet anders. Wij zijn allebei op het werk. Wat moet dat moet.

6. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    En ik had mijn zoon ook op een psz kunnen zetten hier in de buurt hoor, maar dan had hij 3 maanden thuis gezeten vanwege verhuizing en wilde hem zsm weer op psz hebben.
    Straks gaat hij gewoon naar een basisschool hier om de hoek.. veel handiger!

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,250
    4,480
    113
    Hier precies hetzelfde hoor. Gisteren is de kleine nog naar de psz geweest omdat haar tante zo lief was haar te brengen zodat papa haar op kon halen. Maar als het donderdagmorgen glad is (wat ik wel verwacht) dan bel ik gewoon op met de mededeling dat ze niet komt en ook omdat mama niet durft te fietsen met dit weer.

Onze lagere school hebben we op loopafstand dus dat is het probleem gelukkig niet.

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Heerlijk lijkt mij dat op loopafstand een school. Hier helaas niet.

9. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik zou echt niet op de fiets gaan met dit weer en zeker niet als je ook nog is zwanger bent en er een peutertje achterop de fiets zit. Je kindje is niet leerplichtig en het gaat om een peuterspeelzaal...ik zou gewoon afbellen en zeggen dat hij morgen weer komt :) en als het dan nog zulk weer is kan je man jullie kindje misschien wel wegbrengen. Veiligheid gaat voor alles hoor meis, succes!!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker thuishouden dan :)
    Kun je samen nog mooi even een sneeuwpop maken eventueel ;)

Misschien wel zo handig, om spraakverwarring in zo'n topic te voorkomen, om PSZ geen school te noemen, want dat zijn wel twee heel verschillende dingen nog... :)
    Als ie echt al op school had gezeten, zou ik 'm wel gebracht hebben, dat is dan gewoon risico van het vak als je een school ver weg kiest, maar voor de PSZ lijkt me het niet nodig om dan door de sneeuw te gaan ploeteren hoor! :)

11. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit. En daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen hoor.
    Kijk, leerplicht is iets anders, maar dit hoeft nog niet, dus lekker thuisblijven en ga lekker in de sneeuw spelen vanmiddag. Er komt nog veel meer sneeuw.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

idd als je kindje nog op de psz zit thuishouden hoor.....dat had ik even niet gelezen voordat ik mijn reactie plaatste ;)

Share This Page