Hopelijk heeft 1 van jullie dé gouden tip...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jill J, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Hoi allemaal...
    Ik heb een zoontje van een dikke vier maanden. (ons eerste kindje)
    Het is een schat van een kereltje en echt een makkelijk ventje!
    Er is alleen 1 maar...
    Hij komt 's nachts nog steeds voor voeding!
    Ik geef borstvoeding en met tijden komt hij gewoon om de twee uur...
    Soms (zelde, maar het gebeurd) komt hij na vier uurtjes maar helaas is dat niet vaak.
    Overdag komt hij netjes om de vier uur.
    Ik ben op het moment écht héél moe... ben niet iemand die snel om hulp vraagt maar heb vorige week vrijdag op het consultatie bureau 'hulp' gevraagd...
    Zij gaven mij de tip om de laatste voeding te kolven en die dan met rijstenbloem te mengen zodat hij een papje heeft en er dus misschien langer mee kan doen omdat dat zwaarder valt...
    Hij krijgt dit nu 1 week (200cc borstvoeding met 6 eetlepels rijstenbloem) en nóg komt hij 's nachts...
    Overdag is het ook geen lange slaper, hij slaapt gemiddeld na iedere voeding een half uurtje drie kwartier dus dan is er ook niet even de kans om een tukkie te doen! Maar nou moet ik ook eerlijk zeggen dat die hazeslaapjes ook geen zode aan de dijk zetten...
    Hopelijk kan iemand helpen!
    Heel veel liefs Jill én Just natuurlijk...
    -x-

2. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik weet hoe je je voelt Jill..
    Evi had dan op een gegeven moment geen nachtvoeding meer nodig, maar kwam wel telkens voor haar speentje zodat we er wel 6/7 keer op een nacht uitmoesten. Toen was ik ook helemaal op. Nu slaapt ze gelukkig aan een stuk door van 19.30 tot 07.00/07.30 uur. Dus dat komt wel goed!

Wat je ook eens zou kunnen proberen is de nachtvoeding af te bouwen. Dus bijv. de melk mengen met water en dan steeds meer melk vervangen door water. Dan vult het steeds minder en went Just eraan om 's-nachts geen eten 'nodig' te hebben.
    Succes!

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik had dat ook met mijn dochtertje ze wou gewoon niet doorslapen , en iedere keer als ze wakker werd gaf ik haar een flesje totdat ik het probeerde met haar speentje, als ze wakker werd gaf ik haar een speentje en toen werd ze nog een keer of 4 wakker snachts en daarna is ze lekker door gaan slapen ...

4. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Ik gaf de laatste voeding ook echt laat. 1.30 a 2.00, vervolgens kwam hij altijd om ongeveer 7.00 uur. Na de 1 na laatste voeding slaapt hij namelijk altijd goed, dus kon ik de tijd tussen die voeding en de laatste rekken. Moest hem ook altijd wakker maken voor de laatste voeding. Dit heb ik een hele tijd gedaan en toen ben ik steeds een minuut of 10 eerder gaan het geven. Inmiddels zit ik met de laatste voeding op 23.30 en Colin slaapt nog steeds netjes tot 7.00 uur :D

In principe is hij nooit een moeilijke slaper geweest hoor maar als ik hem om 24.00 uur de laatste voeding gaf (of eerder) werd hij altijd al om een uurtje of 3.30 a 4.00 wakker. klaarwakker! Om daarna ook niet meer te gaan slapen zeg maar. Misschien een idee? Ik weet niet hoe laat jij de laatste voeding geeft? Tja zo heb ik het gedaan....

5. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Valkenswaard
    Klinkt idd logisch je tip... maar in principe zou ik dan 's nachts tóch moeten kolven omdat het ook niet kan werken en dan mijn borstvoeding achteruit is gegaan tijdens de nachten (dat heb ik me tenminsten laten vertellen...)
    Toevallig heb ik afgelopen nacht een flesje water geprobeerd... Ik dacht, misschien is even lekker tuttelen aan de fles ook goed en dan fop ik hem met water, maar hij wilde het ábsoluut niet! <water... de borst was meteen goed!

Hoe lang heeft Evi van die nachten gehad? (tot welke leeftijd?)
    Thanks voor je antwoord!
    Liefs Jill

6. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Valkenswaard
    Helaas, zijn speentje geven doe ik al...
    Daar rek ik het meestal ongeveer plus minus een half uurtje mee... langer noooooit!
    -x-

7. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Valkenswaard
    Just krijgt meestal rond 22.30 /23.00 zijn papje (200cc borstvoeding met rijstenbloem)
    Ik zorg dan dat ik gedouched en al helemaal 'slaapklaar' in mijn bedje de laatste voeding kan geven om dan zo snel mogelijk naar dromenland te vertrekken...
    Maar op 'jou' manier zou ik hem dan rond half 2 wakker moeten maken en dat op een gegeven moment uitbreiden..., tóch?
    Meestal is dat al de tijd dat hij uitzichzelf wakker word (hij heeft niet echt (zoals Colin) dat hij de 1 na laatste voeding 'goed' slaapt...)
    Overdag zit hij de héle dag door om de vier uur... (alleen 's nachts niet :( )

8. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    He meid,

Ik weet hoe je je moet voelen, ik heb hier ook een mannetje die nog elke nacht komt voor een voeding. Hij houdt snachts meestal om de 4 uur aan. Aangezien ik een slechte slaper ben, breekt dat mij ook aardig op. Als de kleine allang weer slaap, lig ik vaak nog een uurtje wakker. Ikzelf ben er een beetje mee gestopt om hem savonds nog wakker te maken voor een voeding. Omdat hij dan net zo snel weer komt, als dat ik hem niet ervoor wakker maak. Dat het mij op een gegeven moment even helemaal teveel werd, heeft mijn moeder hem een paar ochtenden gehaald, zodat ik even bij kon tanken.

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Je zou kunnen proberen om overdag iets minder tijd tussen de voedingen te laten. Zo heb ik het gedaan en bij mij heeft het geholpen, dit is mijn schema;

08.00
    11.00
    14.30
    18.00
    22.00

Ik geef niet precies op de minuut na, maar dit zijn ongeveer de tijden.

Ik hoop voor jou de gouden tip....

groetjes Setje

10. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Valkenswaard
    Hmmm ja... maar hoe maak ik dan iedere dag weer dat begin... aangezien hij 's nachts steeds verspringt... de ene keer is het 5 uur de andere keer weer half 7 daar zit echt helemaal geen regel in... dát maakt het volgens mij zo moeilijk... snap je bedoeling hoor! Het lijkt mij (weet het niet hoor) niet goed om hem bijvoorbeeld om half 7 (wanneer hij bijvoorbeeld zou komen) te voeden en dan om (bijvoorbeeld) 8 weer om dat ritme te krijgen.. of wel? Heb geen flauw idee...

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als het goed is komt het doorslapen echt vanzelf. Sommige baby's slapen nu eenmaal eerder door dan anderen. Er izjn baby's van Kian's leeftijd die ook al doorslapen maarja..so be it hoor! Zijn (oftewel MIJN) tijd komt nog wel ;)

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Zo heb ik het idd gedaan, en na een tijdje (weekje) had hij het door. Hij wordt soms ook wel eens eerder wakker hoor, maar hij krijgt zn flesje pas om 8.00 uur. Hij heeft daar geen moeite mee, hij huilt niet ofzo. Ik heb dus niet gevoed op verzoek, maar met regelmaat in tijden, en dat werkt hier goed.

Succes, hoop dat je snel ook lekker door kan slapen.

groetjes Setje

13. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Valkenswaard
    Heb ik nog niet gedaan maar was het idd ook van plan...
    Mijn moeder komt dinsdag en ik dacht laat ik eens een voeding kolven en dan zelf eens gaan pitten...
    Heb alleen een beetje moeite om overdag te slapen maar ik geloof dat ik me daar nu ff niks van aan trek ;)
    Ben niet blij voor jou maar ben wel blij te horen dat jou kindje ook nog 's nachts komt... ik lijk wel de enige (en heb best veel vriendinnen die al kindjes hebben...) maar geen van alle kwam na vier maanden nog zo vaak...
    Ben wel erg blij dat hij een vrolijk makkelijk mannetje is verder want als het overdag ook nog zo vermoeiend is... pfff!
    Weet je het moeilijke is vind ik dat je niet weet wanneer het stopt... als je weet 'tot dan' dan leef je ergens naar toe he!
    Nou zo langzamerhand voel ik me nu al een zeikerd... en dát wil ik niet!
    Een kindje hebben is het mooiste wat er is en dat kan zélfs die slapenloze nachten niet verstoren!
    Jij ook heel veel succes met je kleintje (wie weet slapen ze morgen (vrijdag dé 13de allebei door ;) )
    Liefs Jill

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Jill J: bij de december 2006 mama´s zijn nog meer baby´s die niet door slapen hoor! dus je bent niet de enigste.
    Ik ben ook afgestapt van op verzoek voeden en dit bevorderde ook het door slapen en ik had goed door dat mijn voeding in de avond niet mee genoeg was dus ik ben preventief hypo allergene fv gaan geven en toen sliep ze door, ik kolf de laatste voeding nog wel steeds af voor bij te geven de volgende dag om 20.00 uur want dan heeft ze ook niet niet genoeg.
    en over dat je voeding dan terug loopt: ik slaap met compressen en wasghandjes in mijn bh want alles is alles nat in de vroege ochtend.

15. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben hier ook blij hoor om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben zelf ook een slechte slaper hoor overdag, maar je rust dan toch even uit. Ik zelf wil heel graag de eerste 6 maanden volledige borstvoeding geven. En daarna krijgt hij bijvoeding en ik denk dat ik dan ook langzaam aan overstap op flesvoeding. Zodat we ook wat meer ritme kunnen krijgen. Hoelang wil jij de borstvoeding volhouden? Ben je ook weer aan het werk? Ik werk hier 2 middagen, en dat is mooi zat zo.
    Ik hoop ook dat onze kindjes snel doorslapen.

Liefs lisette

16. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben hier ook blij hoor om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben zelf ook een slechte slaper hoor overdag, maar je rust dan toch even uit. Ik zelf wil heel graag de eerste 6 maanden volledige borstvoeding geven. En daarna krijgt hij bijvoeding en ik denk dat ik dan ook langzaam aan overstap op flesvoeding. Zodat we ook wat meer ritme kunnen krijgen. Hoelang wil jij de borstvoeding volhouden? Ben je ook weer aan het werk? Ik werk hier 2 middagen, en dat is mooi zat zo.
    Ik hoop ook dat onze kindjes snel doorslapen.

Liefs lisette

17. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben het met Evi ook met haar speentje meer gaan rekken, maar dat was ook altijd maar voor een half uurtje max.
    Tot ze op een ochtend ineens tot 7 uur doorsliep nadat ik haar speentje om half 6 had gegeven. Vanaf die tijd slaapt ze door tot 's-ochtends. Alleen was ze toen zo gewend aan haar speen 's-nachts, dat we daar dus heel vaak voor eruit moesten. Dat heeft ze tot ruim 6 maanden gehad, en toen hebben we op advies van het cb geprobeerd om haar, als ze al geslapen had, (om in te slapen mocht ze haar speentje gewoon hebben), niet meer haar speen te geven. Dat kon wel een paar nachten duren maar zo zeker effect hebben zei ze.
    Dat hebben we gedaan en ze heeft 1 avond nodig gehad en toen had ze het door! Vanaf die tijd slaapt ze dus écht door.

18. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Finn slaapt ook nog steeds niet door. Jullie zijn zeker niet de enigen! Hij komt standaard rond 3 uur nog voor een voeding. Ik ben nu de borstvoeding aan het afbouwen en 's nachts krijgt hij een flesje (hoef ik het niet meer alleen te doen). Ik kan hem niet zoet houden met een speen of een flesje water, dan wordt hij helemaal hysterisch! Alleen eten stelt hem tevreden.
    Het komt vanzelf wel!

19. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Volgens mij is borstvoeding ook lichter verteerbaar als flesvoeding toch?

20. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Ik lees (en hoor het om me heen ook hoor....) veel 'het komt wel' 'komt goed!'
    En dat zal ook wel... maar wat Just doet is gewoon écht niet nodig.
    Kijk als hij 's nachts 1 keer komt voor voeding zul je mij niet horen klagen...
    Máár net als bijvoorbeeld vannacht... hij kreeg om 23.00 200cc pap en was om 1 uur alweer parraat!
    Dát kán gewoon geen honger zijn, maak je mij niet wijs!
    En dát wil ik door breken en dat valt niet mee...
    Hij is wél alleen tevreden te stellen met de borst maar dat is volgens mij meer van 'ff lekker tuttelen bij mams'.
    En ben op het moment zó moe dat ik daar écht van af wil...
    Maar ja, hoe? (verder kwam hij om half drie weer, om vier uur om 6 uur en om half acht)
    Krijg ook veel te horen, laat hem maar een paar nachten huilen, dan is hij er zo door heen...
    Maar ik geloof niet dat ik dát kan... en wat belangrijker is 'wil'.
    Hij is overdag zo makkelijk en lief, zou ik hem 's nachts laten huilen zeker... (kan én wil ik niet!)

Deel Deze Pagina