Baby verloren...wat geven?

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Mamishka, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Een lerares op de school van mijn kind is met 23 weken haar baby verloren. Deze juf is heel speciaal voor ons.
    Ik zou haar graag een mooie cadeau willen opsturen om haar te steunen. Voorlopig komt zij nog niet op school dus ik stuur alles via de andere docenten. Zouden jullie mee willen denken over een geschikt cadeau?
    Dacht zelf aan:

-Waxinelichthouder met geboortedatum en naam van de baby zodat ze er een kaarsje voor kan branden
    -fotlijst met naam van baby ingevragveerd
    -nijntje foto album waar je ook de naam in kan graveren
    -herrineringen boek waar ze allemaal foto's en bijzondere momenten met haar baby kan opschrijven

Is het te confronterend als ik iets geef waar de baby naam op gegvraveerd is? Ik vind het echt moeilijk

Wat vinden jullie het leukst? Hebben jullie andere suggesties?

Vinden jullie het 'te persoonlijke' cadeau's voor een lerares?
    We hebben veel contact met elkaar binnen school maar zien elkaar daar buiten niet

2. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand die kan zeggen of ze zo een cadeau zouden waarderen of juist niet leuk zouden vinden??

3. Verox

Verox Niet meer actief

Om te beginnen vind ik het superlief dat je zo meeleeft met deze juffrouw.
    Maar ik vind het moeilijk om aan te geven of het geschikte cadeaus zijn.
    Iedere vorm van medeleven is op dit moment welkom. Een onverwacht kaartje gaf ons regelmatig een warm gevoel.
    Eigenlijk kregen wij alleen maar bloemen, planten en kaarten. Voor ons was het het mooist om te zien dat bijna iedereen de moeite had genomen om er een persoonlijk kaartje van te maken.
    Mensen die op visite kwamen brachten neutrale dingen mee. Iets lekkers, iets te lezen, iets te knutselen, iets voor in bad...
    Sommige mensen gaven of stuurden me geld, om mezelf te verwennen.
    Onder andere een tante die ook haar kindjes verloren heeft. Dat zou ik zelf misschien ook wel doen.
    Eigenlijk weet ik niet in hoeverre ik blij zou zijn met een zo persoonlijk cadeau. Het was voor mij erg belangrijk om alles wat met onze dochter te maken had, zelf vorm te geven.
    Iedere situatie is anders, en iedereen heeft er een eigen gedachte bij.

Wat betreft je huidige ideeën, zou ik persoonlijk een fotolijstje of foto-album erg confronterend hebben gevonden. Wij hebben namelijk bijna geen foto's van onze dochter Vlinder, en willen er ook geen in een fotolijstje
    Ik denk wel dat iedere vlinder-ouder regelmatig een kaarsje brand.
    En een herinneringenboek vind ik ook wel bruikbaar.

4. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

het is super dat je zo meeleeft, maar toen wij ons meisje verloren wilde we dat echt allemaal niet het is natuurlijk erg persoonlijk en ik ken die juffrouw niet maar wij hebben ons echt afgesloten stonden vaak genoeg mensen met cadeautjes voor de deur.. maar wij wilde en konden het niet.. het is gewoon heel persoonlijk dat is het lastigste ervan niet iedereen vind het even fijn je verwerkt het natuurlijk toch allemaal op je eigen manier...

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Verox.

Vind het ook erg lief dat je aan haar denkt. Hier in mijn omgeving heb ik echt het gevoel gehad dat mensen niet beseften wat voor verlies het was en dat het al een echt kindje was. Denk dat de meeste mensen wel een lief kaartje of een bosje bloemen op prijs zouden stellen.

6. willow23

willow23 Niet meer actief

Ik zou een herineringen boek mooi vinden!!!
    of een fotolijsje met naam

wat fijn dat je zo meeleeft!!!

7. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Het zijn erg persoonlijke kadootjes die je noemt, erg mooi, maar ook lastig. Ik vond het inderdaad ook belangrijk om zelf een heleboel te doen, en heb dus zelf allerlei dingen gemaakt.

Een kaartje is al heel erg fijn. Bloemen vond ik wel fijn, maar we kregen wel veel bossen, en ze staan neit zo lang (zeker niet als je er nog niet aan toe bent om er meer mee te doen dan ze alleen snel op een vaas te zetten). Ook het wegdoen van de bloemen vond ik moeilijk. Misschien is een plantje (vergeetmenietje?) dan leuker. En wat je ook doet is goed! En je kunt er ook aan denken om over een tijdje er nog wat aandacht aan te besteden, dus een kaartje over een paar weken. En ook rond de uitgerekende datum.

Ook van mensen die wat verder weg stonden vond ik eht fijn om een kaartje te krijgen.

8. Verox

Verox Niet meer actief

En inderdaad een tijd later nog een bos bloemen of een kaartje is ook heel erg fijn.
    Denk aan de leegte op het moment waarop alle bloemen uit de eerste week de deur uit zijn, er geen nieuwe kaartjes meer komen en alle woorden al zijn gezegd...
    Mijn zusje stuurde een paar weken lang iedere week een kaartje met boodschappen als: omdat ik aan je denk, een stevige knuffel en je bent een kanjer!
    Een soort abonnement. Dat is heel fijn.

9. Jel

Jel Niet meer actief

Wat mooi dat je dat wilt doen voor die juffrouw. Triest dat dit heeft moeten gebeuren.

Ik ben zelf ook een kindje verloren en vond het juist weer erg mooi als mensen me een speciaal cadeautje gaven. Zo was ik bijvoorbeeld helemaal ontroerd toen ik een houten treintje kreeg met mijn *dochters naam erop. De persoon die het gaf zei dit bij iedereen te geven die een baby kreeg. Vond het zo mooi en bijzonder dat ze dit bij ons ook door liet gaan, ook al was ons kindje overleden. Maar ik lees hierboven al wel dat het heel persoonlijk is wat iemand vind.
    Verder raakte het me als mensen kaarten stuurden met een (lange) persoonlijke tekst erop. Gedichtenkaarten heb ik persoonlijk niks mee, ik lees ze niet eens.

Als ik jou was dan zou ik dat waxinelichtjeshoudertje kopen met naam erop (wat een mooi idee trouwens) en daar een persoonlijk kaartje bij te schrijven en dat op laten sturen.

Succes!

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik zou een cadeautje wel mooi vinden. Vind t ook heel jammer dat ik van geen van m'n beste vriendinnen iets gekregen heb. Als je kindje blijft leven krijg je ook iets toch? Ik had t heel leuk gevonden als iemand iets had gegeven met haar naam erop. Een sieraad of wat ook. Een juf staat natuurlijk wel weer wat verder van je af dus lastig te zeggen. Vind t wel heel lief dat je zo meeleeft.

11. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames, heb erg veel aan jullie berichtjes.

Zouden jullie het fijn vinden als iemand jullie in het kaartje feliciteerddat jullie mama en papa geworden zijn of kan ik het beter bij sterkte enz houden?

12. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Wij hebben in de tijd dat Daan* is geboren ook veel kaartjes ontvangen. Dit was erg prettig. Zelf vonden we het heel fijn dat mensen na een aantal weken ook nog aan ons dachten en we ook nog kaartjes kregen.
    We hebben ook bloemen gekregen. Dit was ook erg fijn.

Ik heb geen boekje, fotolijstje of iets dergelijks gekregen. Daar was ik eigenlijk wel blij mee. Dit is zo iets persoonlijks en ik vond het zelf prettig om zulke dingen uit te zoeken.

13. Verox

Verox Niet meer actief

Ik vond het in ons geval zeker fijn om ook felicitaties te ontvangen.
    Ik vond het heel belangrijk te benadrukken dat onze dochter na haar geboorte pas overleden is.
    Juist de mensen die ons feliciteerden en condoleerden gaven me het gevoel te begrijpen wat er gebeurd was.
    Maar misschien is dat anders voor ouders waarvan het kindje al voor de geboorte overleden is.

14. Rikigf

Rikigf Actief lid

18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf juf en heb eind november mijn dochter verloren met 23 weken zwangerschap. Van veel mensen hebben wij een kaart, bloemen, kaarsjes of mooie dingen voor op het grafje gekregen. Ik vond het prettig dat mensen meeleven, op welke manier dan ook. Wat ik heel mooi en bijzonder vond om te krijgen was een grote glazen kaarshouder, met de voorkant van het geboorte/overlijdenskaartje erop gegraveerd. Dubbele ster met daarin haar naam en datum.

Ik denk wel dat ik het fijn zou vinden dat een ouder van school niet meteen bij me aan de deurbel zou staan. Geef het wat tijd en dan kun je altijd nog een cadeautje geven als je wilt. De bedoeling is erg lief!

15. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Wij hebben voornamelijk ook bloemen en kaarten gekregen. De persoonlijke dingen deed ik liever zelf omdat je dan het gevoel hebt toch iets voor je kindje te doen

Heb alleen wel van m'n beste vriendin een armbandje met een sterretje gekregen (in vooraf overleg) dit vond ik wel erg mooi en draag het iedere dag

16. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik zou persoonlijk in deze situatie niet verder gaan dan een kaarten (en evt een bloemetje).

Ik vind je wat te ver van die persoon afstaan om echt met zoiets persoonlijks te komen. Ik zou het persoonlijk niet op prijs stellen als iemand met zoiets kwam, die zo ver weg van me stond. Vind ik materiaal voor beste vriendinnen/ouders ofzo.

Ik denk dat als je gewoon een kaartje op de post doet met een lief persoonlijk berichtje, ze dit héél erg op prijs zal stellen. Waarschijnlijk nog meer, omdat het niet vanzelfsprekend is dat jij dit zal sturen.

17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn neef heeft zijn dochter verloren. Met 22 weken. En ook ik kamp met dit dilema. Wat doe je hier mee. Stuur je een mail? (dat doen mijn ouders en zus) Ook fijn denk ik maar voor mij te onpersoonlijk.Een kaartje zoek je uit daar steek je wat tijd in. Dus ik wil een kaartje met iets erbij . Jullie hebben me heel erg geholpen door te zeggen dat het ook heel belangrijk is dat je rond de uitgerekende datum nog wat laat horen. Ikga zo maar eens op zoek naar 2 kaartjes en stuur over 18 weken het tweede kaartje. bedankt voor jullie adviezen. Het blijft moeilijk want zoals je kan lezen denkt iedereen er weer anders over.

Deel Deze Pagina