Hoi, Na héééél lang meegelezen te hebben dan nu mijn eerste onderwerp. We zijn nog steeds op zoek naar een tweede naam. Oma heet Mary, vind ik zelf niet zo heel mooi. Nu dachten we aan May/Mae. Zouden jullie dit linken aan Mary of is dit te vergezocht? En zouden jullie dan kiezen voor May of Mae? De eerste naam zal eindigen op een Y. Hoor het graag. Groetjes
Maar..... Mary en Mae hebben de zelfde betekenis. ( bitter) En May heeft als betekenis Parel. Dus denk dat ik om deze reden toch eerder voor Mae kies! En ik vind de schrijfwijze mooier
Zelf vind ik de betekenis van May ook veel mooier. Maar de schrijfwijze van Mae weer. Wordt lastig...!
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat er juist leuk is dat de namen de zelfde betekenis hebben ongeacht wat de betekenis is.
Ik vind Mae mooier, en als die naam meer gemeen heeft met Mary dan May zou ik daar zéker voor kiezen.
Als tweede naam vind ik Mae mooier, omdat het uitgesproken wordt als Meee (met een heel lichte j op het eind), en May wordt meer uitgesproken als Meeeej (met een dikke j op het eind), hahaha snap je? Ik vind Mae ook iets sterker als verwijzing naar Mary, omdat May ook naar de maand mei verwijst.
Bedankt voor alle reacties. Ik blijf het lastig vinden, voor beide namen is iets te zeggen. We hebben gelukkig nog even, dus laat het even bezinken.
Ik vind mae weel mooier. dat zal ook eerder correct uitgesproken worden. May word voor veel mensen 'mai'
Ik vind May een duidelijkere verwijzing naar Mary dan Mae. Vind het ook leuker. Alleen twee keer een y op het eind weet ik dan weer niet of dat zo leuk is. Ik persoonlijk zou gewoon Mary doen als tweede naam, maar kan me voorstellen dat als je dat echt geen leuke naam vindt dat je iets anders zoekt
may hebben wij ook als 2e naam omdat ik in mei ben uitgerekend als het in juni geboren zou worden dan was het june en april spreekt voor zich vond het wel wat hebben