gelijk meedraaien in het gezin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door edelweiss, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Hier is de derde op komst en 5 dagen in de week moet de oudste naar school en de jongste straks ook 2 dagen naar de psz.dus de kleinste zal vanaf zijn geboorte gelijk mee moeten draaien in het gezin.

4 keer per dag mee naar school of naar de psz. En dan de dagelijkse zaken.

Wakker maken etc zal dus wel geregeld gebeuren bijvoorbeeld.

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Onrust, slecht slapen en slecht drinken die eerste weken. Constant aan de borst willen hangen en veel huilen...

En dan heb ik er maar 1; maandag en dinsdag 2x op en neer naar school, rest van de week GELUKKIG maar 1x. Ik probeer het nu zo te 'plannen' dat ik dochter lopend met Evi in de draagdoek op kan halen, óf dat ik binnen 5 minuten op en neer kan dus zo laat mogelijk vertrekken, en haar meteen kan voeden bij thuiskomst.

Hopelijl gaat dat bij jou beter! Misschien doe ik wel iets fout :D

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou ook veel met een draagdoek proberen (sommige kindjes accepteren 'weg leggen' gewoon niet, dus draagdoek is dan ideaal!) of overdag standaard in de reiswieg slapen, dan kan hij/zij slapend mee.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dat was met de tweede ook maar de eerste weken zijn sowieso wel zwaar. Gelukkig is de grote vakantie dan snel in aantocht dus wel6 weken verder dan. Maargoed het moet wel natuurlijk

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb maar één kindje, maar ik heb haar van jongs af aan veel mee moeten nemen op reis, waar we ons ook niet altijd aan haar ritme konden houden en ik zeg ook draagdoek! Mijn dochter leefde er zowat in en was een hele happy baby. Zolang ze lekker een beetje tegen mij aan kon hangen was alles goed en als ze in slaap viel kon ze lekker slapen tot ze zelf wakker werd.
    Ik was overigens een beetje bang hoe het zou gaan met het in eigen bedje slapen, omdat ze dit de eerste 7 mnd overdag nooit had gedaan, maar dit ging eigenlijk gelijk goed.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Iedereen vertelde mij dat het derde heel makkelijk is. Ik wa erg sceptisch aangezien vooral mijn tweede een enorme huil baby was. Maar onze derde is zo makkelijk, de eerste weken was ik bang dat er iets mis was omdat ze amper huilde en alles best vond. Het lijkt wel alsof ze vanaf het eerste moment gewent was aan de drukte en chaos. Ben Bebieuwd hoe het gaat als ze ouder is en ik haar echt uit haar slaap haal of haar later naar bed doe. Tot nu toe vind ik 3 makkelijker dan 2 haha

7. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zus heeft er 3 en van haar hoorde ik t gaat gewoon vanzelf !!!. laatst was mijn dochter daar logeren en toen zei ze ik merk niet eens dat t er nu 4 zijn hihi .
    zo'n draagdoek lijkt me dan ook ideaal dan slaapt ie ook lekker door .
    suc6 iig en t komt vast goed al is t altijd even wennen

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou de baby aanleren dat ze slapend kan drinken, verschoond worden, verplaatst worden enz. Dus niet wakker maken (dat vind ik wel zielig).
    Ik heb mijn kinderen nooit wakker gemaakt, alle bovenstaande dingen gedaan terwijl ze slapen, en mijzelf ook aangeleerd om dat ook in het donker te kunnen.

Daarnaast zou ik de oudste laten overblijven op school of met andere ouders afspreken dat ie mee kan lopen. Scheelt enorm veel rust voor je baby.

En een draagdoek kopen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jongste moest ook snel mee. Hij is eind december geboren, net voor de kerstvakantie. Dus na deed kerstvakantie ging hij mee in het ritme van de oudste. Of het daardoor komt weet ik niet, maar we kunnen hem altijd makkelijk uit de autostoel (eerst mc, nu nr1) overtillen naar zijn ledikant.
    Voedingen ook een beetje uitkienen, maar dat kwam ook meestal wel vanzelf uit.

Inderdaad ook overblijf geregeld. Mijn oudste vindt dat ook fijner, en dat scheelt overdag een stukje onrust, ik moet ook 10 minuten(enkele reis) met de auto/fiets en laten liggen is echt geen optie dan.

Ik had ook iemand die in geval van nood mijn oudste mee kon nemen, en hier thuisbrengen. Als die kleinste echt even in de knoop kwam, of als hij ziek was (niet veel voorgekomen trouwens)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Rennen haasten en vliegen.
    Hier ook 3 kinderen.
    Mijn andere 2 kinderen zijn al iets ouder,7 en 9 jaar.
    Wanneer de jongste wakker is gaat ze mee in de wagen maar ik laat haar ook regelmatig op bed liggen.Ik vind het zielig om haar wakker te maken.Ik ben binnen 10 minuten thuis.Hier gaan we er ook langzaam naar toe werken dat de kinderen straks zelf naar school zullen gaan want vooral de ochtenden vind ik een ware nachtmerrie haha.
    Niet nadenken en doen is dan maar mijn motto.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Overblijven is hier geen optie tussen de middag op ma en vrij moeten we naar logopedie
    Daarbij moet de jongste ook 2 ochtenden naartoe psz op di en do dus ik ben die 2 dagen bij school in de buurt op haal en brengtijden

Dat slapend overleggen in de kinderwagen is inderdaad een goede maar de baby moet wel goed wakker zijn met de bv. Maar idd gewoon in de kinderwagen laten slapen overdag is een.goede.

Een achterwacht heb.ik eigenlijk niet niemand uit onze wijk heeft kinderenvaan de andere kant van het dorp opschool. De rest zit.allemaal op de school om de hoek.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vraag me ook weleens af hoe dat moet als hier nog een kleintje zou komen. Tegen die tijd zal zeker de oudste al naar school gaan. School is niet te lopen maar moet met fiets (10 min) of auto. Lijkt me heel lastig!

13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kan je die eerste weken geen hulp krijgen? Opa of oma die je kids wegbrengt of ophaalt bijv?

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee die wonen allemaal op 45 min tot 2,5 uur rijden.

15. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier draaide de jongste ook gelijk mee en hij was er heel relaxt onder. Ik liet hem slapen in de kinderwagenbak en dat ging prima.
    Toen hij 4 maanden was ging ik met de fiets naar school (met baby in de baby-mee) en als ik weer thuis kwam kon ik hem in bed leggen voor zijn ochtend- of middagslaapje.

Pas nu wordt het soms wat moeilijker voor hem, omdat hij maar 1 keer per dag slaapt en op schoolmiddagen maar maximaal 1.5 uur kan slapen. Gelukkig wordt hij niet chagrijnig aan het eind van de dag en haalt hij zijn slaap op de woensdag en in het weekend weer in.

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    derde kindjes zijn gewoon schatjes. Dat is hier een gezegde: derde kindjes zijn engeltjes, vierde kindjes monsters.
    Nr3 hier is gewoon prachtig: slaapt overal, eet alles, lacht altijd.
    Echt nr3 gaat gewoon mee in de hoop en zelf ben je ook relaxter merk ik. Weinig dat je nog echt van je stuk krijgt.

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier is nr 2 een monster haha en nr 3 is inderdaad über relaxed

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    LOL,

mijn nr2 is ook een karakter.
    Koppig en eigengereid tot en met. Zo sliep ze op de opvang gewoon waar ze wou, de juffen duwden haar een beetje uit de weg dan. Als ze haar oppakten om in bed te leggen dan hadden ze voor een paar uur "the exorcist" in huis.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hmz mijn tweede is ook een draak hahaha

20. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Haha mijn tweede is ook een klein monstertje !! Maar mijn zoontje os helaas niet een hele relaxte baby slaapt slecht en is erg onrustig.

Deel Deze Pagina