Ach mijn schoonzus heeft ook een dochter met dezelfde naam als een van mijn dochters, niemand vindt dat een probleem hoor. Idem met bepaalde andere namen in de schoonfamilie.
Sorry... In dat geval zou ik gewoon voor Eva gaan, zeker als julllie je zwager/broer en zijn gezin toch bijna nooit zien.
ik zou zeker Eva kiezen ookal zou ik een zus hebben die ik elke week zag waarbij haar dochter Evi zou heetten zou ik de naam Eva nog kiezen.
Jaaa! Gewoon doen hoor Vind Eva en Evi nog wel een (groot) verschil. Zeker omdat het een "droomnaam" van je/jullie is
Ik zou zeker voor jullie eigen keuze gaan. Eva en Evi vind ik 2 hele verschillende namen ook al zijn ze qua schrijfwijze bijna hetzelfde Leuke naam
Gewoon doen. Ten eerste heb je geen verwarring: Eva en Evi zijn verwant, maar klinken duidelijk anders. Ten tweede heb je het hele kind nog nooit gezien, dus wat is het probleem? Het is één van jouw droomnamen en een hele mooie, dus doen! Eva als eerste vrouw, ook een mooie symboliek.
Afgezien van het feit dat de schoonouders dus helaas niet meer leven: waarom moet er worden afgekort? En kunnen ze niet gewoon een keer de volledige naam gebruiken, stel dat de meisjes toch een keer bij elkaar zijn? Het zijn nota bene maar 3 letters, dus de namen hoeven echt niet afgekort te worden. Je kan er ook altijd nog een 2e naam bij geven, zodat de voorletters niet helemaal hetzelfde zijn (bij gelijke achternaam).
ik zou gewoon voor de naam Eva gaan.. je hebt dat meisje nog nooit gezien! ons nichtje is 6 maand ouder dan onze dochter maar hebben beide een naam die erg veel op elkaar lijken, we zien elkaar elke week wel... erg getwijfeld maar ben juist blij dat ik wel voor deze mooie naam gekozen heb, tsjah soms hebben mensen last van verwarring, maar das dan jammer haha.
Waarom moet er worden afgekort? Ik weet het niet, het hoeft voor mij ook niet maar het gebeurd gewoon heel vaak.
Ik zou het ook gewoon doen. Zeker als je elkaar niet ziet, maar zelfs dan. Bij ons in de familie hebben we ook twee meisjesnamen die maar 1 letter verschillen, en ze zien elkaar heel vaak, dat geeft geen enkel probleem of verwarring. Als je de naam mooi vindt, gewoon doen.
Ik zou gewoon voor de naam Eva gaan. Prachtige naam En hier wordt in principe niet afgekort, dat willen we niet. Eva en Lisa noemen elkaar weleens Lies en Eef . En dan nog, je ziet die mensen nooit. En anders zou ik er nooit een probleem van maken (als iemand in de familie nu ook haar dochter Eva of Evi zou noemen). Mijn nicht wilde haar 4e kindje trouwens Vera noemen (zo heet ik ook ) en ik voelde me juist vereerd. Maar uiteindelijk kon mijn nicht er niet aan wennen.
Gewoon doen, je hebt dat kindje nog nooit gezien en 't zijn 2 verschillende namen. Eva vind ik een heeeeele mooi naam Zo heet mijn dochter ook, haha.