Als je Evi nog nooit gezien hebt, zou ik gewoon voor de naam Eva gaan. Mijn ouders hadden iets vergelijkbaars, mijn naam is een aantal maanden voor mijn geboorte door mijn tante weggekaapt en ik heb een andere naam gekregen. Het aantal keren dat ik me kan herinneren dat nichtje gezien te hebben, kan ik op één hand tellen, daarvoor hadden mijn ouders echt niet van hun keuze hoeven afwijken (hoewel ik mijn naam leuker vind ).
Hmz - manlief was niet over-enthousiast, voornamelijk vanwege het Evi-verhaal. De naam gaat op de shortlist (bij mij op nummer 1 uiteraard). Maar ik ben wel overtuigd nu dat het gewoon een optie is. Het is mijn droomnaam, maar ik ben natuurlijk niet alleen hierin.
2 neven van m'n moeder (broers dus), die recht over elkaar woonden en de deur bij elkaar plat liepen, werden indertijd met 1 week tussen beiden vader van een zoon. Namen waren.... Pieter & Dieter! Dus als jullie Evi niet eens gezien hebben en Eva is dé naam voor jullie: doen!
Geef het nog even de tijd,je hebt nog zo'n 23 weken en wie weet wat voor andere mooie namen er nog voorbij komen..
Gewoon bij Eva blijven! Ik vind het persoonlijk echt een heeeel andere naam dan Evi. Qua klank, maar voor mij ook qua associatie. Eva is meer klassiek, internationaal, Evi meer een modenaam (eigen mening hè!). En ik weet uit ervaring dat mannen bij kunnen draaien. Onze jongste heeft een naam die mijn vriend eerst niets vond. Veel lullen als Brugman en hij vond het toen toch een mooie naam...
Jullie vinden de naam mooi! Eva klinkt anders dan Evi. Dus doen. Mocht je toch nog in dezelfde trant willen blijven, dan is misschien Vera nog een suggestie.
gewoon doen hoor meid! Als je al zegt dat jullie eens in de 3 jaar contact hebben, dan heb je het overgrote deel van de tijd geen verwarring. Ook al is het maar 1 letter verschil, toch klinkt Eva niet alleen letterlijk maar ook gevoelsmatig heel anders dan Evi. je zou als optie misschien kunnen kijken voor Evalin/Evalyn(n)?
Zeker doen als het al zolang jullie naam is! Anders krijg je er straks spijt van dat je het niet gedaan hebt.