Hello! Ik ben op het moment 33 weken zwanger en lees al een poosje met jullie verhalen mee, waar ik ook erg veel aan heb! Alleen heb ik op t moment zelf een paar dingetjes waar ik graag jullie mening of advies over zou willen hebben. Ik ben uitgerekend op 07-07-07 en hoop ook dat t op die dag gaat gebeuren, lijkt me wel leuk hahah! Maar verder is de gezondheid van mn kind belangrijker natuurlijk! Er is alleen 1 ding waar ik me de laatste tijd erg druk over maak en dat is de bruiloft van mijn zus..hardstikke leuk zo'n trouwerij en we zijn allemaal blij voor dr, maar die bruiloft is al op 20 september, ongeveer 10 weken na mijn bevalling. Nu zal ik wel na 10 weken behoorlijk zijn opgeknapt enzo, daar maak ik me niet druk om, maar hoe ga ik dat doen met mijn pasgeboren kindje? Er is geen geschikt kandidaat om op te passen en ik vraag me af of het wel verstandig is om zo'n kleintje de hele dag mee te zeulen, rokerige ruimte, waarschijnlijk harde muziek, veel drukte, jeweet hoe t gaat op zo'n dag. Ook weet ik dat ik borstvoeding wil gaan geven, hoe ga ik dat in godsnaam regelen over de hele dag? En wat als ie heel hard gaat huilen en iedereen stoort zich eraan? Ook weet ik dat de schoonfamilie van mijn zus erg opdringerig en bemoeizuchtig is en weet al dat ze dan constant aan mijn baby gaan zitten plukken en het vast willen houden.. van deze gedachte wordt ik ook al onrustig, zeg maar. Toen de trouwplannen van mijn zus en haar vriend werden gemaakt , was ik al een tijdje zwanger en de bruiloft was eigenlijk gepland in 2008, dus toen haalde ik opgelucht adem, tijd zat toch? En met een 1-jarige leek het me wel beter te doen dan met een pasgeboren baby. Maar nee, het moet allemaal snel snel vlug vlug, dus is het nu september 2007. En ik weet, het is hun dag, hun mooie moment, en ik gun ze alle geluk in de wereld, maar ik voel me wel een beetje verongelijkt hierover. Mijn zus heeft nu echt zo'n houding van "het is mijn dag, dus iedereen houdt maar rekening met mij" en dat doe ik ook wel, maarrr, toen ik voorzichtig probeerde uit te leggen waar ik mee zat, kreeg ik te horen dat ik mijn kind best mee kan nemen, er tijd en plek is voor voeden, en op het feest zetten we de baby ergens apart en ik kan het niet maken om eerder weg te gaan want het is haar dag( dit gepaard met heel wat scheldwoorden en een hoop gekrijs). Mijn vraag is: ben ik nu zo'n zeurpiet en houd ik geen rekening met mijn zus of hadden sommigen misschien ook wel wat meer rekening met mij kunnen houden? Wie heeft hier ervaring mee of advies? Ik hoor t graag!
ik zou gewoon naar de trouwerij zelf gaan het jawoord geven enzo en dan even naar huis om uit te rusten dat is voor zon jong baytje volgens mij heel belangrijk en dan wellicht later op de dag nog heel eventjes gaan als het tenminste in de buurt is. Het is je zus haar dag maar jou leven en jou kind. en als zij daar geen begrip voor op kan brengen vind ik het niet echt een lieve zus
Is het op een locatie met bruidssuite? Dan kun je de baby daar 's avonds op de bruidssuite leggen, met sleutel en babyfoon op zak. Overdag, tja, in een draagdoek en als de kleine huilt even weglopen, dan zal je zus er niks van merken, die is blijkbaar alleen maar met zichzelf bezig... dus dan ook.. Als je zus zonodig in september moet trouwen, moet ze ook maar rekening houden met jouw kleine en jou. Mijn zusje had al een vakantie geboekt rond mijn uitgerekende datum.. geen probleem vond ik... maar die vakantie heeft ze gecancelled! Sterker nog, ze neemt haar vakantiedagen wel op om bij mij te kraamzorgen.. Lief zusje..
en BTW.. misschien, ongeacht leeftijd, een kind kan ook ziek worden of last hebben van buikkrampjes.. Doe maar gewoon waar jij je goed bij voelt en trek je niets aan van je zus, ga ook maar niet meer beginnen over de kleine in combinatie met haar huwelijk. Je zus heeft alleen maar zenuwen en drukte van de organisatie van het huwelijk denk ik, zolang jij er relaxed onder bent, zal zij er geen heisa meer van maken en voelt je kleine zich ook prettig. Succes met alles!
Als ik heel eerlijk moet zijn zie ik het probleem niet zo! Je kan je kindje toch gewoon meenemen? 10 weken oud dan, nou dat kan toch gewoon? Er is altijd wel ruimte om te voeden en tussen alles dingen door genoeg tijd en ruimte om je even terug te trekken! Al ga je een uurtje er tussenuit! Ik snap dat je kindje moet slapen ergens, dus dan zou je ook overdag je kindje mee kunnen nemen, wandelwagenbak mee of tussendoor weg en je kindje voor het feest naar een oppas brengen? Is er echt niemand die op zou kunnen passen? Wil niet lullig doen, maar ik zou het ook niet tof vinden als ik zou gaan trouwen en mijn broer "zeurt" vanwege zijn 10 weken oude baby! Je zus trouwt ook maar 1 keer, en tis ind voor haar een hele speciale dag, en daar horen je dierbare bij te zijn, vind niet dat zij zich daarvoor aan moet passen!...Daar valt toch wel en mouw aan te passen? mm..nogmaals, bedoel het niet vervelend hoor! Weet zeker dat je er wel uit komt! kus miek
Er zijn natuurlijk twee kanten aan het verhaal. Je zus wil graag trouwen en zal niet helemaal voor niets snel snel vlug vlug willen trouwen, ik kan me daar wel wat bij voorstellen, zo met onze eigen bruiloft vlak achter ons. Toen wij onze trouwdatum vast hadden gesteld, kregen we te horen dat mijn broer op die datum misschien wel uitgezonden zou zijn naar Afghanistan. Ik had dat echt heeel jammer gevonden, maar we hadden onze datum er niet voor willen verzetten, omdat we gewoon wilden trouwen en daar hadden we onze redenen voor, net zoals je zus dus, denk ik. Ze heeft dus misschien haar redenen om op die datum te willen trouwen en daarin geen rekening te houden met jou. Ik begrijp ook dat 't voor jou niet leuk is, maar een 10 dagen jonge baby neem je, denk ik, makkelijker mee dan een kindje van 1 jaar. Wie weet waar het doorheen slaapt. En er is vast wel een plekje te creeeren waar het kan slapen en waar jij rustig de borst kan geven, toch? Desnoods bel je daarvoor zelf naar de locatie(s). En een baby huilt nu eenmaal, daar kunnen mensen zich aan storen. Jammer dan. En jij bent de moeder, dus kan je ook zeggen: geef de baby nu maar gewoon even aan mij en laat 'em maar lekker even bij mij zitten. Beetje vervelend allemaal, maar volgens mij is het best te regelen. Maar jammer dat het zo moet en dat je zus zo reageert, dat maakt het wel een vervelende situatie. Succes met het vinden van oplossingen en ik hoop op wat meer begrip voor jouw situatie van je zus. Overigens heb je bij een bruiloft wel rekening te houden met je gasten voor een gedeelte, vind ik hoor. Als iemand een dieet heeft, doe je dat toch ook met het eten. Het is toch niet meer dan logisch dat je ook rekening houdt met de gasten met baby's. Die plan je nu eenmaal niet op een bepaalde datum. Wij hebben ten minste wel gezorgt voor een ruimte waar de allerkleinsten rustig konden slapen en ook waar de kinderen konden spelen. Kwestie van goede wil en een beetje overleg...
Mijn vriendin is ook getrouwd toen Esmay 8 weken was, zowel mijn vriend als ik waren getuige bij deze bruiloft. Esmay is de hele dag bij mijn ouders geweest en ik ben tussendoor 2x naar hen heengeweest om te voeden. Wij hadden dus gelukkig wel goede oppas, maar kan me voorstellen dat je er wel mee zit... Om de baby nu mee te nemen lijkt me ook niet geweldig. En familie van je man/vriend of een buurvrouw? Kan de baby daar niet heen en dan gaan jullie tussendoor toch ook steeds even kijken?
Mijn vriendin is ook getrouwd toen ons dochtertje 8 weken was, zowel mijn vriend als ik waren getuige bij deze bruiloft. Ons dochtertje is de hele dag bij mijn ouders geweest en ik ben tussendoor 2x naar hen heengeweest om te voeden. Wij hadden dus gelukkig wel goede oppas, maar kan me voorstellen dat je er wel mee zit... Om de baby nu mee te nemen lijkt me ook niet geweldig. En familie van je man/vriend of een buurvrouw? Kan de baby daar niet heen en dan gaan jullie tussendoor toch ook steeds even kijken?
wij hebben een bruiloft gehad toen onze dochter 6 weken was en nog een keer toen de oudtse 1,5 en de tweede 3 maanden was. ze heeft heerlijk in de kinderwagenbak gelegen en geslapen, en de ander in onze reisbox. Gaat goed hoor, ik was ook getuige en toen zaten ze bij mijn moeder en die vond het prachtig, niet temoeilijk doen, en gewoon kijken hoe hetgaagt
Ik vind het niet slim van je zus. het was al bekend dat jij zwanger was... en eerst zou het later zijn maar nu is het vervroegd. Ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben maar toch.... naar jou toe best vervelend. Je weet nooit hoe het loopt met bevalling enzo... Wat betreft de schoonfamilie: kindje lekker in een draagdoek stoppen, dan is het én dicht bij jou én ze kunnen het niet overnemen . Er zijn vast wel plekjes waar je je even terug kan trekken om bv te geven (en meteen even uit te rusten samen). Misschien kun je daar met de ceremoniemeesters overleggen? En tja, ik zou mijn kindje op die leeftijd echt niet in een rokerige en lawaaiierige ruimte laten. Veel succes ermee!
Mijn dochter is van 27 juli en mijn zwager trouwde op 30 september. Juist als ze nog zo klein zijn kunnen ze in principe overal slapen in de kinderwagen. Juist makkelijk. En niemand zal gek opkijken als jij met je kind even naar buiten loopt als het huilt (zullen de meeste mensen juist waarderen). Wij hebben haar tijdens het eten naar mijn ouders gebracht omdat we dat praktischer vonden en een feestavond had ik ook niet gedaan met haar (die hadden zij gelukkig niet). Hoewel er op mijn bruiloft wel iemand was 's avonds met een hele kleine baby (die ook nog eens over mijn jurk heen spugde!). Zij had haar baby achter de bar gelegd (dat vond ik persoonlijk wel wat ver gaan). Ik ben ook op 07-07-07 uitgerekend! Leuk he? Ik ga ook mijn best doen om dan te bevallen! haha.
Ik heb sinds een week een achterneefje erbij. Op 30 juni ga ik trouwen en dan komt de baby ook gewoon mee.. Ze krijgen van ons wel een slaapkamer om te overnachten boven de feestlocatie en zodat ze zich tussendoor kunnen terugtrekken.
toen ik ging trouwen(2006) was mijn jongst zoontje nog geen jaar. mijn oudste nu bijna zeven is er ook gewoon bijgebleven. de jongste sliep in de slaapkamer(naast de feestzaal) overdag zorgde de oma's voor hem toen we even weg waren voor de foto's en voor het ja woord zaten ze ook bij oma's, ze waren er ook wel bij hoor( de oma's dan ) daarna wij samen met de oma's en toen ging ik nog wel trouwen. ik hoop dat het duidelijk is je moet één ding in de gaten houden je moet doen wat je zelf prettig vindt, je hebt één voordeel dat de kleine nog maar 10 weken is en dat is dat de baby nog veel slaapt. ik zelf vindt dat je de kleine niet bij het feest moet bijhalen dat is volgens mij toch echt niet goed voor de kleine. ik kan wel begrijpen waar je mee zit, maar als je echt geen oppas kan vinden zal ik hem gewoon meenemen. ze moeten ook wel rekening met jouw houden want wat als je een keizersnede krijgt? ik zelf zou dan echt niet in staat zijn geweest om dan naar de builoft te gaan. ik zelf heb namelijk een keizersnede gehad, en je moet dan wel je eigen in acht houden. praat er nog een keer met je zus erover en vraag of zij mischien kan meedenken
Ik ben zelf op 2 september bevallen van een zoontje maar was 12 sep uitgerekend en 8 sep ging mijn schoonzusje trouwen. Dus ons zoontje was eigelijk pas 6 dagen oud Dus wij zaten hier ook met een behoorlijk dilemma ook omdat wij in utrecht wonen en zij in friesland. Dus 1/2 uur rijden. Maar al met al ben ik de hele dag erbij geweest en zijn we rond 22:00 weer richting utrecht gereden. Ben inderdaad met het feest even tussen uit geweest met kaye maar voor rest deed die het allemaal prima. En ik gaf ook borstvoeding. Dus ja je moet het natuurlijk zelf weten.
Ik heb toen ik trouwde daar wel rekening meegehouden hoor, dat iedereen het naar z'n zin had, en dat ik het ook naar z'n zin had. Ik heb via via gewoon gezegd dat baby's welkom waren, maar als ze gingen huilen tijdens de plechtigheid ze dan toch echt even wegmoesten. Daar was ook begrip voor aangezien wij onze dag ook hebben laten filmen. M'n buurmeisje van bijna 2 vond de sluier zo mooi dat ze die van dichtbij wilde bekijken, dus die kwam achter ons staan in de kapel. Tja daar heb ik achteraf wel wat op gehoord. Dat mensen vonden dat de ouders haar weg hadden moeten halen. Nou dat vind ik niet. Het is een schatje, ze deed helemaal niets. En dat hoort nou eenmaal bij kleine kinderen. De fotograaf had dat ook goed door want er zijn mooie foto's van gemaakt. Mijn tip: Neem het kindje gewoon mee zolang je kan. Als het gaat huilen tijdens het moment supreme even weglopen. En als het echt niet gaat, ga je naar huis. Dat moeten mensen maar begrijpen hoor, ze nodigen jou (en je kind) toch ook uit, dat is dan de consequentie. Linda
Ben jij de enige die een kindje mee neemt ? Mijn schoonzus gaat volgende maand trouwen en mijn jongste van 2 slaapt ook nog overdag . Schoonzus en zwager hebben het zo geregeld dat er een aparte ruimte beschikbaar is voor de allerkleinste . Daar kunnen ze slapen en gevoed worden ( er komen nog jongere kindjes ). Houd alleen wel in dat alleen vrouwen daar naar binnen mogen komen , maar dat is geen probleem . Vind het heel netjes van ze dat zoveel rekening met de nichtjes en neefjes hebben gehouden ! Verder is er nog een heel klein zaaltje beschikbaar waar de oudere kinderen kunnen spelen tijdens het feest ( voor als de muziek te hard is of ze gewoon even rustig met hun poppen/treinen/auto`s willen spelen). Ik moet eerlijk zeggen dat ik met zo een jonge baby de rokerige ruimtes toch echt zou vermijden . Dus ik denk dat ik het feest zou hebben afgezegd . Ik zou wel naar de plechtigheid zijn gegaan , maar niet naar het feest . Als er harde muziek is dan is dat volgens mij ook niet best voor zo een kleintje maar dat weet ik niet zeker ( of dat kwaad kan) . Groetjes Joyce
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je, je druk om maakt hoor. Baby's kunnen veel hebben, BV geven is makkelijker dan FV want daar moet je een magnetron en melkpoeder voor hebben. Ik zou alleen zorgen dat ik in een rookvrije omgeving zou zitten en wbt harde muziek....baby's slapen vrijwel overal doorheen. Ik zou de hele dag gaan met een baby dan met mijn peuter van 2 nu.