hoi dames, DILEMMA: JULLIE MENING AJB Zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen ben ik op zoek naar een huisje voor mijn 2 katten. Die katten heb ik ooit samen met mijn ex gekocht, we zijn uit elkaar gegaan hele ruzie om de katten wie ze mocht houden! Uiteindelijk mochten ze bij mij blijven (dit is zo 'n 3 jr terug gebeurt) We hebben daarna nog geprobeerd om te kijken of er geen relatie meer in zat voor ons, dit was duidelijk nee! Hij wilde met mij verder maar ook een open relatie in de zin dat hij anderen mocht zien. En zo waren er wel meer nare dingen. In mijn ogen is dit geen relatie en ik heb er toen (anderhalf jr/bijna 2jr terug) een punt achter gezet. We hebben elkaar toen wel beloofd dat als er iets was en een van ons (hij heeft nl ook 2 schatten van katten) kon niet meer voor de beestjes zorgen dat de ander ze dan in huis zou nemen. Nu had ik vorige week hem een mailtje verzonden en daarin vermeld dat ik een nw huisje voor ze moet zoeken en of hij ze dat huisje kon en wou geven. (belofte maakt schuld en ondanks hoe het tussen ons is geeindigd hij is echt gek op de katten) Nu krijg ik vandaag een mailtje terug: "Ik denk dat je eerst maar eens moet gaan nadenken wat ik altijd tegen je hebt gezegd en heb beloofd zoals je misschien niet meer weet kom ik daar niet op terug, echter wil ik dan wel weten waarom jij niet meer voor onze katten kan zorgen. Ik ben van mening dat wij nog een keer zouden praten maar daar heb ik ook niet meer van gehoord Groetjes Pat" De belofte waar hij het over heeft is de belofte om de beestjes in huis te nemen. Maar ik zie eigenlijk niets in een gesprek met hem. Zeker nu niet! Ergens zie ik hem er nog voor aan om een gesprek met me aan te gaan (waarover weet ik niet?) en dan einde gesprek te zeggen nee dank je.. Mijn dilemma is dus, moet ik me aan mijn gedeelte van de belofte houden en dan dus ook een gesprek aangaan? Ik ben geneigd terug te sturen dat ik een simpel ja of nee wil en dat het gesprek nog wel kan komen maar dat ik eerst wil weten of hij kan helpen. Hij is namelijk heel erg goed in manipuleren. weet dat het een beetje lang verhaal is geworden maar ik zit er best wel mee.... Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan ?
nou nee, niet meer na zo'n tijd nee.. dan zou ik ook te eigenwijs zijn en vinden dat hij de katten ook niet verdient.. graag of niet..
het gaat hier wel over dieren. Waarom wil je geen gesprek met hem aangaan? ik denk als jij wilt dat hij zich aan de belofte houd moet jij dat ook doen. misschien is het een idee om oemand mee te nemen als je met hem in gesprek gaat. je schrijft dat je ex nog steeds dol is op de katten. ik denk zelf dat ik er erg veel voor zou over hebben als ik mijn dieren de deur zou moeten uit doen. je wilt toch dat je dieren goed terecht komen en je wilt toch dat ze het goed hebben. een mens kan nog kiezen waar hij/zij heen gaat maar een dier kan niet kiezen. wij als mensen hebben dat recht in onze handen. Dus kijk ook naar je katten, en bedenk wat het beste voor hun is. maar dat is mijn mening.
Ouwe koeien zijn ook dieren. Komop! Ik ben het totaal niet met je eens pluys. Je hebt toen een afspraak gemaakt, je vraagt hem wat (wat ik überhaubt al niet zou doen) en hij doet moeilijk. Ja doei, dan verdient hij die katten ook niet. Er zijn vast genoeg gezinnen die de katjes liefdevol willen opvangen.
wat ik uit het verhaal kan opmaken is dat nu de ex zich wel aan de belofte moet houden maar dat ze zich zelf niet aan de belofte wil houden. ik beoordeel nu alleen op het verhaal wat ik hier lees. ik weet niet het hele verhaal (ik vind dat je daarvoor de 2 kanten moet kennen). ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat als hij niet gelijk de katten in huis neemt dat hij ze dan ook niet waard is. je kent zijn situatie niet eens. en ouwe koeien zijn idd ook dieren, wees daar ook lief voor
Iedereen maakt beloften. Ik persoonlijk zou niet drie jaar later iemand die geen deel meer uitmaakt van mijn leven aan een belofte doen houden. Dat is het gedeelte dat ik niet snap.
@ pluis De belofte was indien een van ons niet voor de beesten zou kunnen zorgen de ander zou nemen "no strings atached" Er is nooit sprake geweest van een belofte op voorwaarde van een gesprek. We zijn al bijna 2 jr uit elkaar, ik ben verder gegaan met mijn leven.. heb nu een schat van een vriend en over paar weekjes mag ik me mamma noemen. Ik zie niet in waar dat gesprek om zou moeten gaan, ik wil alleen van hem weten of hij zich aan zijn deel van de belofte wilt houden. Dan breng ik persoonlijk vandaag nog de katten bij hem! Het is ook een te lang verhaal om er inhoudelijk op in te gaan. Houdt 't erop dat we op een niet leuke manier uit elkaar zijn gegaan.
ja dat snap ik heel goed. maar ze heeft zelf een stap in zijn richting gezet. en ik vind het nog al wat om ineens 4 katten in je huis te hebben. denk niet dat ze een mail moet sturen met de vraag of het nou ja of nee wordt.
okay maar als je op een niet zo leuke manier uit elkaar bent gegaan waarom wil je dan je katten nog bij hem onder brengen? ik dacht dat jij je ook niet aan een belofte had gehouden, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen. ik hoop voor je dat je snel een goede oplossing vindt voor je katten. het lijkt me vreselijk om een huisdier de deur uit te moeten doen.
@ pluys Belofte maakt schuld, ik wil later ook niet het verwijt naar me hoofd krijgen (van hem of via derden) dat ik niet aan hem heb gedacht..... wat een morraalridder he?
Mijn vraag zou ook gelijk zijn, waarom kan je niet meer voor ze zorgen. Is natuurlijk wel logisch. En een gespek tja waarom niet. Ik bedoel hij vreet je niet op toch. Het gaat wel om die diertjes die je bij hem kwijt wil. Logisch dat je daar wel een gesprek over voert. Lijkt mij.
@ koeky De vraag waarom ik er niet meer voor kan zorgen vindt ik ook niet meer dan normaal, zou ik andersom waarschijnlijk ook hebben. Maar ik weet 100% zeker dat het gesprek niet over de katten zou gaan. Hij neemt het mij nog steeds kwalijk dat ik niet voor een open relatie wou gaan. En dat ik verder ben gegaan met mijn leven en nu moeder wordt... tja... dat kan natuurlijk eigenlijk niet want ik had om hem moeten rouwen! ps: dit waren overigens zijn eigen woorden
Owkee ja dan is het natuurlijk lastig om een gesprek aan te gaan. pfff ja moeilijk hoor. I.i.g proberen kort te houden dan. Misschien terug mailen dat dat gesprek niet de afspraak was en uitleggen in de mail waarom je niet meer voor ze kan zorgen. En als je binnen een bepaalde tijd niks van hem gehoord hebt dat je dan opzoek gaat naar andere baasjes. ps. Wat kunnen sommige mannen zichzelf toch walgelijk geweldig vinden zeg. Jakkie! Rouwen pfff wat een *PIEP*.
@ amaranta Tja dat kan ik dus echt niet. Wat dat aangaat behandel ik een ander echt altijd hoe ik zelf behandeld wil worden. (ongeacht of het een aardig iemand is of niet) En zou de situatie andersom zijn dat hij niet meer voor zijn beestjes zou kunnen zorgen, zou ik me ook gepasseerd en gekwetst voelen als hij niet aan mij zou denken en zomaar een ander huis zou zoeken
tja hoezo met een ex nog een gesprek aan gaan terwijl er toch geen relatie meer in zit, wat voor baat heeft hij daar mee........ Als hij echt zo gek op die katten is neemt hij ze toch gewoon. En anders hou je ze gewoon zelf Waarom moeten ze eigenlijk weg als ik vragen mag?