Nou de combi van de oudste kat en een baby gaat niet werken, was ook altijd uitkijken als er kinderen op visite zijn. Daarbij komt dat ik ga samenwonen met de pappa van mijn beebje en hij heeft 2 rottweilers (die zijn al op leefdtijd, gaan misschien nog 1 a 2 jr mee dus om daar afstand van te doen vindt ik ook zo zielig) En die liggen elkaar niet. Als de honden bij ze willen snuffelen krijgen ze gelijk een tik van die beesten waarop hun reageren met een snauw... heel jammer en het is ook echt heel moeilijk maar wat niet gaat dat gaat niet
ik zou zelf puur naar de katjes kijken. vind het ook absurd dat hij een gesprek wil, maar als je zeker weet dat hij super goed voor ze zorgt zou ik zoiets hebben van 'het doel heiligt de middelen'. één gesprek, kijken of hij z'n belofte na komt en jij hebt even 1 k*t middag, maar weet dan wel dat de katjes goed terecht komen. wat hier verder namelijk gezegd wordt ben ik het niet mee eens: er zijn meer katten dan nieuwe baasjes en je hebt niet 1,2,4 een nieuw adres voor je katten. ik doe namelijk aan kattenbemiddeling, tijdelijke opvang en (wees)kitten opvang en weet dus uit ervaring hoe moeilijk het is een nieuw huisje te vinden. (de asiels zitten niet voor niets overvol) ik zou er één gesprekje aan wagen en als hij dan moeilijk blijft doen zou ik het er bij laten en verder kijken naar de mogelijkheden. maar puur voor je katten hoor, niet omdat hij zo sympatiek over komt
wat claartje zegt is ook weer zo. tis zo moeilijk om je katten kwijt te raken bij anderen. Mischien dan idd ff je eigen opzij schuiven toch een gesprekje aan gaan met hem en daarbij steeds duidelijk zijn van wij zijn uit elkaar ik ben zwanger van een ander waar je nu een toekomst mee opbouwt Daarna duidelijkheid over die katten Jammer dat je ze weg moet doen, mijn oudste kat is ook niet dol op kinderen maar toen mn dochter werd geboren ging alles gewoon goed ze kan hem alle kanten op slepen , zijn er andere kids in de buurt is het mis. Maar goed dan zit je nog met 2 rotdwijlers die steeds een haal krijgen das ook zielig. Het is dan zeker ook geen optie om er buiten katten van te maken? Wij zijn pas verhuisd en hebben een kattenluikje gemaakt in de garagedeur ,d aar leven ze nu voornamelijk. moest wel mn vriend is alergisch voor mijn katten en weg doe wou ik perse niet. Nu eten en slapen ze dus in de garage en kunnen lekker naar buiten door hun kattenluikje en overdag als mn vriend aan het werk is mogen ze in de huiskamer lekker knuffelen daarna alles goed schoon maken, tja soms een gedoe maar ik heb het er voor over Wens je veel succes als je besluit toch met je ex in gesprek te gaan.
nou ik zou lekker een anderhuisje voor ze zoeken dan ben je ook meteen van hem af of die nou boos is of niet je hebt toch nix met m te maken! zielig voor de beesjes maar ze kunnen beter een verder leven krijgen in een goed gezin/mensen die echt om ze geven!
Nou sorry,ik zou ook verbaasd zijn als ik na 2 jaar een mailtje zou krijgen van mij ex of ik svp de katten weer terug wil nemen,of het nou wel of niet afgesproken is !
Nou dames, Mijn vriend is inmiddels ook thuis en heb dit met hem besproken. Dit is het mailtje wat ik mijn ex heb terug gestuurd "Je hebt me beloofd en altijd tegen me gezegd dat de katten altijd bij jou terrecht konden, daarom heb ik ook niet eerst aan mezelf gedacht maar in het belang van slight en beattie omdat ik weet dat jij net zo goed voor ze zal zorgen als ik dat altijd heb gedaan. Dat je wilt weten waarom ik niet meer voor ze kan zorgen kan ik inkomen, de redenen waarom ik dit aan jou vraag: 1. Ik krijg over 6-8 weekjes een kleintje (en je weet misschien zelf nog wel dat slight en hele kleine kinderen niet altijd goed gaat) 2. Ik ga samenwonen met de vader van mijn kindje en die heeft 2 rottweilers (die schatten zijn) maar slight vliegt ze aan met als gevolg een knokpartij waarbij beattie de pineut is (geloof me, we hebben het meerdere malen geprobeerd) 3. de andere optie die ik heb is dat ze naar me vader toegaan maar dan moeten ze buiten leven (ja er zijn zat katten die het doen en kunnen maar ik wil dit niet voor hun) Ik wil van je weten of jij je belofte wilt en kunt nakomen. Jouw mening wat betreft een gesprek deel ik nu niet, laten we eerlijk zijn... we zijn niet op een nette manier uit elkaar gegaan en hebben allebei nare dingen gezegd en gedaan! Verwijten dat jij nog geld van mij krijgt, verwijten dat jij je niet aan onze afspraken hebt gehouden wat betreft de verdeling en tegemoetkoming ten tijde van onze scheiding.. Dus ik weet eigenlijk niet waar we het over moeten hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat er nooit een gesprek zal volgen... maar ik ga sowieso geen gesprek voeren wanneer ik hoogzwanger ben en me niet mag druk maken om medische redenen. groetjes, Marlene " Volgens mij wel netjes... vraag me af of wanneer en hoe de reactie gaat zijn
Hele nette brief hoor! Ik ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn. Ik vind zelf dat je het goed aanpakt op deze manier. Ook ik zou absoluut geen gesprek met hem aangaan nu. groetjes, Lidwina
Ik vind het helemaal geen goede mail. Je gaat in op zaken die helemaal niet relevant zijn. Je zet nu dus een deur voor hem open. Je haalt geldzaken aan ed. Zou ik niet gedaan hebben. Ik zal wel gek zijn en ik krijg wss het hele forum over me heen maar ik vind je een beetje naief. Je maakt het je allemaal zo moeilijk! Ik vind het superknap van je dat je aan je principes wilt vasthouden maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.
Zo'n gevoel krijg ik ook. Je haalt zaken aan waar hij op "moet" reageren en dan gaat het straks niet meer om die katten maar gaat het gevecht door van 2,5 jaar geleden. ik had gewoon een email gestuurd met waarom je die katten weg wil doen en de vraag of hij ze wil of dat je ze naar je vader moet brengen.
het eerste wat mijn gevoel was na het lezen van jou vraag, was; Waarom ga je hetgesprek niet aan met hem, maar met jou eigen vriend erbij. Zo kan je niet tot je verleden komen en heb je dat stukje save, en weet je dat het gesprek alleen over de katten zal gaan! De mail die je nu hebt verstuurd, vind ik erg netjes, maar ik denk idd wel dat er vragen bij hem op zouden kunnen komen gaan spelen, waardoor hij weer met andere vragen komt te zitten! ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord krijgt en tot een huisje voor je katten komt! Succes met alles!
@ carry Een gesprek met mijn ex en mij vriend erbij? Nou nee, zou opzich geen slecht idee zijn behalve dan dat zij elkaar niet mogen! Dus als een van de 2 dan iets fouts zegt in de ogen van de ander dan wordt het knokken.... en dat wil ik helemaal niet! @ alle anderen De mail die ik stuurde heeft geen vragen doen oproepen, heb inmiddels mailtje terug dat hij 't moet bespreken. Heb een mailtje terug gestuurdt dat als ik vrijdag nog geen antwoord heb ik de katten zaterdag naar me vader breng. Daarop kreeg ik terug dat hij zijn best ging doen.
kvptje ik kan je echt alleen maar 1 advies geven, nadat ik dit alles gelezen heb: je hebt het je ex gevraagd of hij de katten wil, als hij zo gek op ze is dan had hij ze zelf komen halen (had ik in ieder geval wel gedaan als ik in zijn schoenen stond!) hij wil niet een gesprek over de katten geloof me, hij wil met jou praten over die dingen die jullie aangaan, en daar hebben de katten niets mee te maken je had hem niet eens meer een mail moeten sturen vind ik, 1 bericht had genoeg moeten zijn voor hem om ja of nee te zeggen, dat doet hij niet, dus ik zeg: kappen met contact met hem en helemaal niets meer sturen, want het gaat hem echt niet om de katten
Wat mandarijn zegt. Hij houdt je nu aan het lijntje lijkt het wel... Ik hoop voor je dat zijn mail welgemeend is. En niet, doe ze naar je vader, kun je ze nog eens zien ook!
ben blij dat hij toch zo positief reageert in zijn mail. het belang van de katten staat toch voorop lijkt mij en bij je vader hebben ze het niet slecht, maar je geeft zelf al aan dat het geen buitenkatten zijn en dat je liever iets anders voor ze ziet. respect dat je toch zo je best doet bij een zo klinkende niet al te makkelijke ex, wie weet hoe het nog goed gaat komen voor de katjes!