Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zara75, Dec 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Sinds gisteren is mijn dochter echt snipverkouden. Gisteravond wilde ze haar groentenhap nauwelijks en de laatste (pap)fles heeft ze ongeveer de helft van op. Normaal gesproken gaat ze rond 18:00 naar bed en wordt ze alleen wakker rond 20:30 voor de laatste fles en daarna hoor je haar niet meer. Nu was ze gisteravond super onrustig, doordat ze zo verkouden is. Ik heb uiteindelijk het bed schuin gezet en een doorgesneden ui naast haar bed gelegd. Ik geloof dat dat wel heeft geholpen, want op een paar gilletjes na heb ik haar vannacht niet meer gehoord.
    Nu ben ik vanmorgen een paar keer bij haar wezen kijken en ze ligt heerlijk te slapen. Ze krijgt altijd tussen half 8 en 8 uur de 1e voeding, die ze nu dus nog niet gehad heeft.
    Twijfel nu een beetje wat te doen. Ze heeft gisteravond niet veel gegeten en gedronken en haal allerlei doemscenario's in mijn hoofd betreffende uitdroging.
    Wanneer zouden jullie haar wekken? Ze blijft maar slapen...

2. Username

Username Niet meer actief

Zo herkenbaar :) ik zou, hoe moeilijk ik dat ook vind (vanwege alle scenario's in mijn hoofd), toch proberen haar nog even te laten liggen. Desnoods even bij haar kijken. Ze heeft haar slaap nu even nodig denk ik. Als het echt laat wordt zou ik haar wel wekken. Maar tot een uur of 9/9.30u moet zeker kunnen.

Edit: of is ze inmiddels al wakker?

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Vervelend dat je meisje verkouden is :( Qua advies wat hier bovenstaand al gezegd is inderdaad. Ze zal het vast nodig hebben en meldt zich wel zodra ze trek krijgt. Zou alleen niet langer dan +/- 09.30 wachten.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Ze slaapt nog steeds! Waarom nu niet eens een keer in het weekend zonder dat ze zo verkouden is?;)
    Ik wacht nog maar eventjes af, ga zo weer bij haar spieken.
    Bah, die zorgen zijn niet leuk en dan is het alleen nog maar een simpele verkoudheid.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Ze is wakker, oogt opgewekt. Temp is nu 37,6 dus ik hou haar in de gaten.

6. Username

Username Niet meer actief

Ah mooi. Succes verder :)

7. chila

chila Niet meer actief

Wat ik deed toen mijn dochtertje een aantal maand geleden flink ziek was, was haar gewoon laten slapen. Dat hebben ze nodig als ze beroerd zijn. En tijdens de wakkere tijden steeds in ieder geval drinken aanbieden! Uitdrogen doen ze echt niet zo snel hoor, gewoon de luiers in de gaten houden.
    Mijn dochtertje was toen ook flink aan het overgeven en diarree en die is ook niet uitgedroogd. Gewoon goed in de gaten houden, de rust geven die ze nodig hebben en tussendoor steeds pap enz. aanbieden.

Beterschap.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    van 1 dag eten drogen ze nog niet uit hoor!
    en als ze slapen, lekker laten slapen, als je zelf ziek bent slaap je ook altijd meer toch?
    en als ze dan wakker zijn zou ik ze vocht aanbieden, dan maar een dagje geen groente hap, fles is belangrijker!

succes, hopelijk knapt ze snel op!

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Vergeet niet elke flesvoeding ff neus te sprayen. Het is heel vermoeiend om zo te moeten zuigen terwijl je neus redelijk verstopt is.

Als ze hier ziek was in baby tijd ( heb ik t voornamelijk over buikgriep) gaf ik alleen de fles. Groentes kwam later wel weer. Ik heb wel een keer gedaan een fruitkuipje bij dr fles toegevoegd. Kreeg ze toch wat fruit binnen en dronk haar fles ook wat beter.

10. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Fijn dat het al wat beter is met je kleine meid. Ik zou ze ook laten slapen hebben. Dat heb je ook gedaan, vind ik goed, want ze hebben hun rust echt wel nodig als ze ziekjes zijn. Een volwassen persoon eet ook minder als hij ziek is. Voor kindjes geldt hetzelfde. Zolang ze op een gezond gewicht zitten en niet alles uitspuwen zou ik me er geen zorgen in maken als ze eens wat later eten of een maaltijd overslaan.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi, gelukkig nog geen ervaring met snipverkouden baby, maar onze kleine meid heeft in het begin ontzettend snel last van buikkramp gehad. heb haar toen ook weleens laten slapen als ze een dag of nacht vol gejank en pijn achter de kiezen had. Ze melden zich echt wel weer als ze honger hebben, maar je kan natuurlijk altijd wakker maken als jij echt vind dat ze heel erg lang heeft geslapen. Volg je gevoel! suc6 en beterschap voor je kleintje!

Oja, een badje met eucalyptus-badspul is dat een goed idee? heb je van kruidvat in ieder geval.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Dankjulliewel voor de reacties!
    Het gaat goed met haar, al dronk ze iets minder dan normaal. Maar maak me er verder geen zorgen meer om.
    :)

Share This Page